با روشهای مختلف لوله بازکنی آشنا شوید؟
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

با روشهای مختلف لوله بازکنی آشنا شوید؟

رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشهای مختلفی دارد که هر یک از این روشها مخصوص گرفتگی های خاصی می باشد. یعنی هر گرفتگی روش لوله بازکنی خودش را دارد و برای حل مشکل باید از آن روش خاص استفاده کرد. گرفتگی های مختلف لوله ها روشهای مختلفی برای رفع گرفتگی دارند که به بیان آنها خواهیم پرداخت.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشهای مختلفی دارد که هر یک از این روشها مخصوص گرفتگی های خاصی می باشد. یعنی هر گرفتگی روش لوله بازکنی خودش را دارد و برای حل مشکل باید از آن روش خاص استفاده کرد. گرفتگی های مختلف لوله ها روشهای مختلفی برای رفع گرفتگی دارند که به بیان آنها خواهیم پرداخت.

لوله های فاضلاب پس از مدتی استفاده دچار گرفتگی می شوند و برای حل آن باید از روشهای لوله بازکنی فوری استفاده کرد. احتمالا برای شما هم پیش آمده که لوله فاضلاب شما گرفته باشد و نیاز به لوله بازکنی داشته باشد. گرفتگی لوله ها در صورت بروز می تواند هزینه زیادی را برای مالک ساختمان داشته باشد و در کنار آن مشکلاتی نیز وجود خواهد داشت. مشکلاتی نظیر هزینه بالای لوله بازکنی، پیدا نکردن لوله بازکن در اوقاتی خاص، افتادن در دام کلاهبرداران لوله بازکن و ... که هر کسی را نسبت به گرفتگی لوله و لوله بازکنی بدبین می کند.

روشهای مختلفی را تست می کنید اما مشکل شما حل نمی شود و به دنبال روشهای دیگری برای رفع گرفتگی لوله می گردید اما نیازی به این کار نیست زیرا تمام روشهای رفع گرفتگی لوله را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد. تمام روشهایی که با استفاده از آنها می توان گرفتگی لوله ها را رفع گرد و بدون صرف هزینه لوله بازکنی به هدف نهایی دست یافت.

علت ایجاد گرفتگی در لوله

گرفتگی لوله های فاضلاب زمانی رخ می دهد که آشغال و اشیاء اضافی به داخل لوله فاضلاب بروند و در سیفون یا خمیدگی های لوله به دام بیافتند و کم کم آن قسمت از لوله محل تجمع زباله ها شود. همین باعث می شود حجم زباله های داخل لوله زیاد تر شود و در نهایت رسوبی از آشغال ها در لوله باقی بماند و باعث انسداد لوله فاضلاب شود. در این زمان است که فرد تازه متوجه مشکل می شود و می فهمد که لوله فاضلاب گرفته است. در حالی که باید پیش از این به فکر چنین روزی بود از ورود آشغال به داخل لوله جلوگیری می کرد.

با گرفتگی لوله افراد روشهای مختلفی را آزمایش می کنند تا بتوانند آن را باز کنند اما در بسیاری از موارد موفق نمی شوند و بدون حل مشکل دست از کار می کشند. با ناراحتی و نگرانی شماره شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه را که قیمت ارزان تری دارد پیدا می کنند و با آنها تماس می گیرند. حال آن که آنها لوله بازکنهای غیرمجاز هستند که تنها مشکل شما را بیشتر می کنند. این لوله بازکن ها با دریافت هزینه مشکل شما را بصورت موقت حل می کنند و پس از چند روز مجددا لوله فاضلاب خواهد گرفت. اگر می خواهید گرفتگی لوله را توسط لوله بازکن باز کنید لازم است از شرکتهای مجاز و معتبر لوله بازکنی برای این کار استفاده کنید.

شرکتهایی که تحت نظر اتحادیه بوده و خدمات و فعالیت های آنها زیر نظر اتحادیه لوله بازکنی و تخلیه چاه می باشد. شرکتهایی که ضمن حل مشکل شما در زمانی کوتاه با روشهای حرفه ای و استاندارد دستمزد را نیز ارزان و طبق تعرفه لوله بازکنی دریافت می کنند. لوله بازکنی ارزان با تعرفه اتحادیه تنها کار شرکتهای مجاز می باشد. برای لوله بازکنی تنها باید با این شرکتها تماس بگیرید تا مشکلتان حل شود.

روشهای ساده جهت باز کردن گرفتگی لوله

اما نظر ما این است که دست نگه دارید زیرا روشهایی وجود دارد که با استفاده از آنها خودتان می توانید لوله بازکن شوید و به رفع گرفتگی لوله ها بپردازید. روشهایی که استفاده از آنها خرج زیادی ندارد و بدون زحمت و دردسر گرفتگی لوله ها را باز می کند. حتی اگر خانم نیز باشید می توانید از این روشها استفاده کنید زیرا نیاز به دانش فنی ندارد. تنها کافیست این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

لازم است قبل از گرفتگی لوله نکات پیشگیری از گرفتگی لوله را رعایت کنید تا کمتر دچار چنین مشکلاتی شوید. روشهایی که با بکارگیری آنها دیگر دچار گرفتگی لوله فاضلاب نمی شوید. این روشها بسیار ساده هستند تنها کافیست جلوی ورود آشغال و مواد اضافی به داخل لوله را بگیرید و در این صورت علاوه بر اینکه از شر گرفتگی لوله خلاص می شوید دیگر هزینه لوله بازکنی نیز پرداخت نخواهید کرد..

- استفاده از دست برای باز کردن لوله 

از میان روشهای مختلف رفع گرفتگی لوله ها روش اول استفاده از دست است! بله دست می تواند یک لوله بازکن باشد. خودتان را دست کم نگیرید زیرا شما می توانید با دست خود گرفتگی لوله ها را باز کنید. به این صورت که دست را روی ورودی سینک ظرفشویی قرار دهید و به آن فشار وارد کنید. به طور مداول دست خود را بردارید و دوباره فشار دهید بطوری که فشار هوا و آب به داخل لوله وارد آید. این کار تاثیر فوق العاده ای در رفع گرفتگی لوله ها دارد و گرفتگی های ساده در درون سینک ظرفشویی را باز می کند.

- رفع گرفتگی با آب جوش

روش بعدی استفاده از آب جوش است. آب جوش کاربردهای فراوانی دارد که در این مورد نیز می توان از آن برای رفع گرفتگی لوله استفاده کرد. زیرا آب جوش خاصیت باز کنندگی لوله دارد و می تواند مشکل شما را حل کند. برای این کار کافیست یک پارچ آب جوش را داخل لوله فاضلاب بریزید تا موثر واقع شود و گرفتگی لوله را رفع نماید. این روش برای رفع گرفتگی های ساده ناشی از روغن، چربی، مو، صابون و ... مفید است.

از این روش می توانید برای رفع گرفتگی ظرفشویی و کفشوی حمام استفاده نمایید. همچنین گرفتگی های ایجاد شده در سیفون توالت که ناشی از باقی ماندن فضولات در داخل آن است را نیز می توان با آب جوش رفع کرد. زیرا آب جوش باعث نرم شدن فضولات شده و آنها را به داخل چاه هدایت می کند.

- رفع گرفتگی لوله با شیلنگ و فشار آب

یک روش ساده برای لوله بازکنی استفاده شیلنگ و فشار آب می باشد. استفاده از فشار آب نیز به این صورت است که شیلنگ آب را درون کف شوی فروکرده و تا انتها ادامه دهید تا به گرفتگی داخل لوله برسد و سپس آب را باز کنید تا فشار آب باعث رفع گرفتگی شود.  این دو روش در عین سادگی می توانند مفید باشند. البته می توانید از چاه بازکن نیز برای این کار کمک بگیرید و با تلمبه دستی تلاش کنید تا گرفتگی لوله را باز کنید.

- چاه بازکن، چاره کار لوله فاضلاب

اگر آب جوش برای شما کارساز نبود می توانید از چاه بازکن استفاده کنید. چاه بازکن یا تلمبه دستی که برخی آن را لوله بازکن دستی نیز می گویند وسیله ای ساده و در عین حال مفید است که بسیاری از گرفتگی های ساده و روزمره را رفع می کند و با بودن آن در بسیاری از موارد نیازی به تماس با شرکت لوله بازکنی وجود ندارد. چاه بازکن برای رفع گرفتگی های توالت و کفشوی ها مفید است. همچنین از آن می توان جهت بازکردن گرفتگی ظرفشویی نیز استفاده کرد.

روش کار به این صورت است که دهانه تلمبه دستی را روی کفشوی یا ورودی لوله فاضلاب قرار دهید طوری که هوا از زیر آن خارج نشود. سپس آن را به سمت داخل فشار دهید تا فشار هوای داخل تلمبه به گرفتگی لوله ها فشار وارد کند و آنها را باز نماید. به همین سادگی می توان بسیاری از گرفتگی ها را رفع نمود. خوب است یکی از این چاه بازکن ها داشته باشید تا در مواقع لزوم از آنها جهت رفع گرفتگی لوله استفاده کنید زیرا لوله بازکنی فوری با این تلمبه ها قابل انجام است. البته لازم به ذکر است که اگر گرفتگی داخل کفشوی از جنس سخت نظیر سنگ و خاک باشد با تلمبه دستی نمی توان آن را باز کرد و نیاز به لوله بازکنی قوی تر و دستگاه های لوله بازکنی دارید که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

- تاثیر فوق العاده محلول های شیمیایی لوله بازکنی

روشی دیگر استفاده از محلول شیمیایی لوله بازکن است که خاصیت خورندگی و اسیدی آن باعث رفع گرفتگی لوله می شود. استفاده از این محلول برای رفع گرفتگی های سینک ظرفشویی مفید است. همچنین استفاده از آن جهت بازکردن گرفتگی کفشوی حمام که در اثر ورود مو و دستمال کاغذی ایجاد شده باشد نیز مفید است. اما رفع گرفتگی چاه توالت و گرفتگی هایی از جنس سنگ، خاک، آهن، تیغ، شیشه و ... در توان این لوله بازکن نیست. روش کار به این صورت است که مقداری از این محلول شیمیایی را داخل لوله فاضلاب می ریزید و نیم ساعت منتظر می مانید تا خوب اثر کند. سپس آب را باز می کنید تا گرفتگی ها را شسته و با خود ببرد.

لازم به ذکر است که استفاده از این محلول ها در صورتی مفید است که محلول ریخته شده به داخل لوله و محل گرفتگی برسد و در سینک ظرفشویی باقی نماند. اگر سینک پر از آب است ابتدا سعی کنید آب داخل آنها خارج کنید و سپس از محلول کمک بگیرید. همچنین هنگام استفاده از محلول اسیدی نکات ایمنی لوله بازکنی را رعایت کنید زیرا خاصیت اسیدی این محلول ها برای سلامت انسان مضر است.

- استفاده از فنر دستی لوله بازکنی

روش دیگر که البته موثر تر از دیگر روشها است استفاده از فنر دستی لوله بازکنی است. فنر لوله بازکنی فنری طولانی است که برای رفع گرفتگی لوله ها ساخته شده و با فروکردن آن داخل لوله و تکان دادن آن سعی می شود گرفتگی لوله را رفع نماید. برای رفع گرفتگی با فنر دستی لازم است یکی از آن را داشته باشید. اگر یکی از این نوع فنرها را دارید تنها کافیست آن را به داخل لوله فرو کنید و فشار دهید تا به محل گرفتگی برسد. سپس با تکان دادن آن و بیرون کشیدن و فروکردن آن به لوله تلاش کنید گرفتگی را باز نمایید. فنر دستی برای رفع گرفتگی های کفشوی ها مناسب است. مثال گرفتگی کفشوی حمام به خاطر ورود صابون یا مو که به راحتی با این فنرها باز می شود. همچنین رفع گرفتگی های ناشی از خاک و سنگهای ریز نیز با این فنرها باز می شود.

تا اینجا روشهای خانگی رفع گرفتگی لوله بیان شد. یعنی روشهایی که شما در خانه می توانستید بکار ببندید تا گرفتگی لوله رفع شود. اما بعد از این روشهای حرفه ای لوله بازکنی است که تنها جهت اطلاع ب شما بیان می کنیم. زیرا این روشها کاملا حرفه ای است و نیاز به تخصص و البته داشتن تجهیزات و دستگاه لوله بازکنی دارد.

- حل مشکل با ژنراتور لوله بازکنی

اولین روش حرفه ای لوله بازکنی استفاده از فنر لوله بازکنی یا ژنراتور لوله بازکنی است که برخی آن را لوله بازکن برقی یا فنر برقی می گویند. تفاوت آن با فنر لوله بازکن در برقی بودن آن است به این صورت که همان فنر لوله بازکنی به موتوری الکتریکی متصل شده و به کمک موتور دوران می کند که این موضوع باعث افزایش قدرت و کارایی آن شده است بطوری که هر نوع گرفتگی در داخل لوله را باز می کند. استفاده از ژنراتور برقی برای رفع گرفتگی های چاه توالت، کف شوی حیاط که ناشی از سنگ و خاک و آجر باشد و کف شوی حمام مفید است و هر نوع گرفتگی را باز می کند.

استفاده از ژنراتور نیز مانند استفاده از فنر دستی است با این تفاوت که با روشن کردن موتور دستگاه بصورت خودکار فنر را به دوران در می آورد و گرفتگی را رفع می کند. تقریبا تمام شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه از این نوع دستگاه ها دارند و برخی نیز از نوع سبک و قابل حمل آن که پیشرفته تر است استفاده می کنند. شرکتهای لوله بازکنی برای رفع انواع گرفتگی ها از فنر لوله بازکنی یا ژنراتور استفاده می کنند.

- دستگاه تراکم هوا مخصوص لوله بازکنی

بعد از ژنراتور دستگاه تراکم هوا کاربرد فراوانی دارد و در رفع گرفتگی لوله ها به ما کمک می کند. این دستگاه نیز همچون چاه بازکن عمل می کند با این تفاوت که فشار هوا توسط دستگاه ایجاد می شود. برای رفع هر نوع گرفتگی در لوله ها کاربرد دارد و تفاوت آن با فنر لوله بازکن در این است که محدودیتی ندارد و می تواند گرفتگی های موجود در انتهای لوله را نیز باز کند. دستگاه تراکم هوا به این صورت کار می کند که دهانه آن را روی لوله فاضلاب قرار می دهند تا فشار هوای ایجاد شده توسط دستگاه به داخل لوله هدایت شده و گرفتگی ها را رفع کند. دستگاه تراکم هوا نیز همچون ژنراتور لوله بازکنی کاربردهای فراوانی دارد و بسیاری از شرکتهای خدمات فنی و لوله بازکنی از آن جهت رفع گرفتگی لوله ها استفاده می کنند. لوله بازکنی با پمپ تراکم هوا بسیار آسان و سریع انجام می شود و کیفیت بالایی نیز دارد.

روشهای مختلف و البته اصلی و رایج رفع گرفتگی لوله ها بیان شد و امیدواریم با استفاده از آنها گرفتگی لوله های خود را باز کنید. این روشها بهترین روشهای لوله بازکنی هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و بسیار هم موفق بوده اند. البته روشهای دیگری نظیر استفاده از نوشابه جهت باز کردن لوله، رفع گرفتگی لوله با مایع ظرفشویی و باز کردن لوله مسدود شده با سیخ نیز وجود دارد که دیگر از بیان آنها صرف نظر می کنیم.

اگر با استفاده از روشهای مذکور نتوانستید گرفتگی لوله را باز کنید لازم است با یکی از شرکتهای لوله بازکنی تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان در محل حاضر شده و به رفع گرفتگی لوله شما بپردازند و در نهایت هزینه را نیز طبق تعرفه اتحادیه محاسبه کنند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۹ از ۵ از مجموع ۸ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰