دستگاه فنر لوله بازکنی چطور گرفتگی لوله را باز می‌کند؟
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸

دستگاه فنر لوله بازکنی چطور گرفتگی لوله را باز می‌کند؟

برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب روش های متعددی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از دستگاه فنر لوله بازکنی است. دستگاه فنر لوله بازکنی یا به طور خلاصه فنر لوله بازکن دستگاهی متشکل از یک فنر و یک موتور است که می تواند هر نوع گرفتگی ایجاد شده در لوله فاضلاب را باز کند. بسیاری از شرکت های خدمات فنی برای رفع گرفتگی لوله از این دستگاه استفاده می کنند. در این مطلب می خواهیم ضمن معرفی این دستگاه، روش کار آن را نیز شرح دهیم.

پس از آن که لوله فاضلاب وارد ساختمان ها شد، مشکل گرفتگی لوله نیز وارد زندگی افراد شود و بسیاری با این مشکل دست و پنجه نرم کردند. در عین حال این باعث شد که شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه متعددی ایجاد شود تا مشکلات ایجاد شده در لوله ها و گرفتگی آنها را رفع کند. این شرکت ها برای رفع گرفتگی های مختلف از روش های گوناگونی استفاده می کنند. حتی برخی از این شرکت ها از روش های نوین و مکانیزه برای باز کردن گرفتگی لوله استفاده می کنند که یکی از این روش ها استفاده از دستگاه های لوله بازکنی می باشد. دستگاه فنر لوله بازکن یکی از این دستگاه ها می باشد که برای رفع گرفتگی انواع لوله ها موثر و قابل استفاده می باشد.

دستگاه فنر لوله بازکنی چیست؟

از میان صدها شرکت لوله بازکنی که در ایران فعالیت می کنند اکثر آنها از دستگاه لوله بازکنی استفاده می کنند. عمده دستگاه مورد استفاده توسط این شرکت ها فنر لوله بازکن یا فنر برقی می باشد. دستگاه فنر لوله بازکنی بهترین و مطمئن ترین دستگاه برای رفع گرفتگی لوله است. در ادامه تا حدودی در خصوص این دستگاه و روش کار آن توضیحاتی ارائه شده است.

پیش از شرح روش کار دستگاه بهتر است اول بدانید که اصلا دستگاه فنر لوله بازکنی چیست. دستگاه فنر لوله بازکن که برخی به آن فنر برقی یا دستگاه لوله بازکنی گفته می شود یک دستگاه مخصوص لوله بازکنی است که توانایی رفع انواع گرفتگی های لوله را دارد. این دستگاه متشکل از یک موتور الکتریکی و یک فنر بلند است که گرفتگی لوله را حاصل می کند.

این دستگاه در مدل های مختلفی وجود دارد که هر کدام از مدل های قابلیت های متعددی دارد. ساده ترین نوع این دستگاه که می توان آن را تهیه کرد ترکیب دریل و فنر می باشد. یعنی شما یک فنر بلند را به دریل متصل می کنید و با آن گرفتگی هر نوع لوله را باز می کند. این ساده ترین نوع دستگاه لوله بازکنی است. اما در عین حال دستگاه های مخصوصی وجود دارد که موتور مخصوص دارد و قابلیت های فراوانی برای رفع گرفتگی لوله ها در آن وجود دارد.

فنر متصل به این دستگاه یک فنر بسیار منعطف و بلند است که با فشرده شده به داخل لوله فرو می رود و با گرفتگی ها برخورد می کند. این کار باعث می شود گرفتگی به سرعت در لوله رفع شود.

فنر لوله بازکن چطور کار می کند؟

همانطور که گفته دستگاه فنر لوله بازکن از یک فنر و یک موتور تشکیل شده است. فنر طول بسیار بلندی دارد و بسیار منعطف می باشد. روش کار به این صورت است که تکنسین موتور را روشن می کند و به آرامی سر فنر را به داخل لوله فرو می کند. در اصطلاح به این کار فنرزنی گفته می شود. همانطور که موتور در حال دوران است فنر نیز به داخل لوله فرو می رود. البته در این حالت دو موتور بسیار پایین است و دوران فنر تنها باعث می شود فرو رفتن فنر در لوله آسان تر شود.

تکنسین آنقدر این کار را انجام می دهد تا سر فنر به گرفتگی برسد. در این زمان دور موتور را بیشتر می کند و فنر را به داخل لوله فشار دهد. همینطور فشار بر فنر را ادامه می دهد تا فنر گرفتگی را باز کند. البته باید توجه داشت که فنر لوله بازکنی سرفنرهای مختلفی دارد که برای گرفتگی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برخی سرفنرها برای رفع گرفتگی های سخت ایجاد شده با سنگ و آجر است و برخی سرفنرها برای رفع گرفتگی های ایجاد شده با پارچه و مو می باشند. این تخصص تکنسین لوله بازکنی است که برای رفع گرفتگی سرفنر مناسبی را انتخاب کند.

فشار سرفنر به داخل لوله باعث می شود گرفتگی لوله رفع شود. پس از باز شدن لوله تکنسین فنر را از لوله بیرون می آورد و کار لوله بازکنی به اتمام می رسد. در پایان تنها لازم است مقداری آب داخل لوله ریخته شود تا باقی مانده گرفتگی ها به کمک آب از داخل لوله خارج شده و به داخل چاه منتقل شوند.

چرا عمدتا از فنر لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله استفاده می شود؟

به طور کلی سه نوع دستگاه برای رفع گرفتگی لوله ها وجود دارد. دستگاه فنر لوله بازکنی، دستگاه تراکم هوا و دستگاه واترجت. تراکم هوا و واترجت به کمک فشار هوا و آب کار می کنند و این هوا و آب است که گرفتگی لوله را باز می کند. به این صورت که هوا با فشار زیاد داخل لوله وارد می شود و باعث می شود گرفتگی داخل لوله با فشار حرکت کرده و انسداد لوله باز شود. این دستگاه برای رفع گرفتگی های غیرسخت مناسب است. گرفتگی ناشی از دستمال کاغذی، چربی، رسوب، صابون که سختی چندانی ندارند.

اگر گرفتگی با خاک، سنگ، آجر ایجاد شده باشد دیگر با فشار هوا یا آب قابل رفع نمی باشند. باید یک شی بلند وارد لوله شده و آنها را از بین ببرد. بهترین وسیله فنر بلند و انعطاف پذیر است که هم بتواند داخل لوله حرکت کند و هم بتواند به سنگ فشار آورد. سرفنر لوله بازکنی به خرد شدن سنگ و آجر کمک می کند. به همین دلیل گفته می شود بهترین دستگاه لوله بازکنی سنگ و خاک است. این دستگاه با درصد بسیار بالایی گرفتگی را باز می کند. 

خوبی فنر لول بازکنی این است که طول آن بلند است و می تواند بیش از ده متر وارد لوله شود. اگر گرفتگی در لوله فاضلاب آپارتمان باشد تنها دستگاه قابل استفاده فنر لوله بازکن است. به همین دلیل همه شرکت های لوله بازکنی از یک دستگاه فنر لوله بازکن برخوردار هستند و استفاده می کنند.

چه نوع گرفتگی هایی با فنر لوله بازکن باز می شود؟

گفته شد بهترین دستگاه فنر لوله بازکن است. یعنی برای بسیاری از گرفتگی های لوله می توان از این دستگاه استفاده کرد. می خواهیم برخی از این روش ها را برای رفع گرفتگی لوله با فنر را شرح دهیم. این دستگاه قابلیت های فراوانی دارد.

- باز کردن گرفتگی کفشور حیاط و پارکینگ
- رفع گرفتگی کفشور حمام
- باز کرد سیفون و لوله توالت ایرانی
- باز کردن توالت فرنگی

بهترین لوله برای باز شدن توسط دستگاه فنر لوله فاضلاب توالت ایرانی یا همان چاه توالت است. سیفون توالت ایرانی در بسیاری از مواقع به خاطر وجود فضولات دچار گرفتگی می شود. این گرفتگی یا با آب داغ قابل باز شدن است و یا با فنر لوله بازکنی. اگر گرفتگی ساده باشد با یک آفتابه آب قابل رفع شدن است. اگر گرفتگی سفت شده باشد دیگر با آب حل نمی شود و باید با فنر لوله بازکنی آن را باز کرد. در ادامه ویدیویی از روش کار دستگاه فنر لوله بازکنی تهیه شده است که می توانید به کمک آن با روش کار دستگاه آشنا شوید.

برای باز کردن چاه توالت می توان از فنر دستی یا فنر برقی لوله بازکنی استفاده کرد. فنر لوله بازکنی باعث می شود فضولات داخل سیفون حل شده و به داخل چاه بروند. در این صورت گرفتگی به راحتی باز می شود و دیگر نیازی به تخریب توالت نیست.

در پایان باید گفت که شرکت ایرانیان یکی از شرکت های فعال در لوله بازکنی تهران است که ده ها سال سابقه کار لوله بازکنی دارد. اگر مشکلی در لوله فاضلاب خود احساس می کنید به ما اطلاع دهید تا با فنر لوله بازکنی آن را باز کرده و طبق تعرفه دستمزد دریافت کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۵ از ۵ از مجموع ۷ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰