روشهای ریشه کن کردن سوسک ریز کابینت
دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷

روشهای ریشه کن کردن سوسک ریز کابینت

حضور سوسک های ریز در آشپزخانه و کابینت ها یکی از دغدغه های خانم های خانه دار می باشد. بسیاری از افراد با این مشکل دست به گریبان می باشند و برای حل آن روشهای مختلفی را دنبال کرده اند. در بعضی موارد به نتیجه رسیده اند و توانسته اند با استفاده از سوسک کش های مختلف سوسک های ریز کابینت را ریشه کن کنند و در بعضی موارد سوسک کش آنها در برابر سوسک ها شکست خورده اند.

حضور سوسک های ریز در آشپزخانه و کابینت ها یکی از دغدغه های خانم های خانه دار می باشد. بسیاری از افراد با این مشکل دست به گریبان می باشند و برای حل آن روشهای مختلفی را دنبال کرده اند. در بعضی موارد به نتیجه رسیده اند و توانسته اند با استفاده از سوسک کش های مختلف سوسک های ریز کابینت را ریشه کن کنند و در بعضی موارد سوسک کش آنها در برابر سوسک ها شکست خورده و نتیجه ای بدست نیاده و هیچ تغییری در تعداد سوسک های آشپزخانه ایجاد نشده است.

سوسک های ریز و درشت مختلفی وجود دارند که دو نوع از آنها در منازل یافت می شود. یکی سوسک های درشت حمام می باشد که به سوسک حمام معروف هستند و از طریق لوله های فاضلاب و چاه فاضلاب وارد حمام می شوند و پس از تخم ریزی زاد ولد می کنند. دیگری سوسک های ریز آشپزخانه می باشند که غالبا در محیط آشپزخانه تجمع می کنند و در همان مکان و در کابینت ها و بخش های مختلف آشپزخانه رشد پیدا می کنند.

این سوسک های ریز آشپزخانه را سوسک آلمانی یا سوسک اسرائیلی نیز می گویند و برخی نظر دارند که نژاد آنها آلمانی و یا اسرائیلی می باشد. به هر حال این دو نوع سوسک هستند که خواب را از چشمان خانم های خانه دار ربوده و در فصل های مختلف سال مخصوصا تابستان تعداد آنها زیاد می شود و مشکلات جانبی را برای منازل ایجاد می کنند.

روش از بین بردن سوسک حمام

در خصوص از بین بردن سوسک حمام استفاده از روشهای معمول و رایج از بین بردن سوسک کافی می باشد و تاثیر خود را می گذارد. روشهایی نظیر

- استفاده از اسپری های سوسک کش (پیف پاف) مخصوص سوسک
- استفاده از خمیر سوسک در محل های تجمع سوسکها
- نصب چاه بست در دهانه کاسه توالت جهت جلوگیری از ورود سوسک ها
- بکارگیری سموم حشره کش کشاورزی برای ریشه کن کردن سوسک ها
- استفاده از صافی و توری های مخصوص کفشوی ها

و روش های دیگر که می تواند در از بین بردن سوسک ها در حمام و ساختمان مفید واقع شود. با توجه به این که سوسک های درشت یعنی همان سوسک های حمام رشد قارچی ندارند به نظر می رسد با روشهای فوق می توان بر از بین بردن آنها فائق آمده و ریشه آنها را کند. در حالی که وضعیت سوسک های ریز به این صورت نمی باشد و مقابله با آنها روشهای دیگری می طلبد.

سوسک های ریز موجود در آشپزخانه و کابینت ها

سوسک های ریز طوری هستند که پس از ورود اولین نفر از آنها به داخل آشپزخانه دیگر کار تمام شده و در روزهای آینده شاهد تعداد زیادی از آنها در بخش های مختلفی از آشپزخانه خواهید بود. علت هم این است که این سوسک ها رشد قارچی دارند و با تخم گذاری تعداد زیادی از آنها متولد می شوند. همین باعث می شود که کشتن دستی آنها تاثیری در تعداد نداشته باشد و مجددا تعدادی از آنها مشاهده شود. اصلا به همین دلیل است که به آنها سوسک اسرائیلی نیز گفته می شود. اما بالاخره باید روشی برای از بین بردن آنها وجود داشته باشد. قطعا همینطور است. روشهایی برای کشتن سوسک ریز کابینت ها وجود دارد که در ادامه خدمت شما ذکر خواهد شد.

اگر با سوسک های ریز کابینت و آشپزخانه سر و کار داشته باشید می دانید که کشتن آنها کار ساده ای نیست و سرعت عمل بالایی می خواهد. زیرا کمی تعلل باعث می شود هدف از تیررس شما فرار کند و دیگر دستتان به آن نرسد. حال چه برسد به ریشه کن کردن آنها که دیگر به این راحتی ها قابل انجام نمی باشد. اما ما روشی برای از بین بردن سوسک کابینت به شما پیشنهاد می کنیم که با استفاده از آن بتوانید مشکل خود را حل کنید. روشی خانگی برای از بین بردن سوسک های ریز کابینت که بسیار ساده بوده و می توانید اثر آن را مشاهده نمایید.

روش خانگی از بین بردن سوسک های ریز

برای دفع سوسکها برخی نظر دارند که استفاده از سوسک کش خانگی موثر واقع می شود. روش خانگی از بین بردن سوسک ها موادی خانگی و طبیعی لازم دارد که با استفاده از آنها سوسک کش قوی ما حاضر می وشد. برای ساخت سوسک کش تنها چیزی که لازم دارید یک عدد پیاز و یک قاشق جوش شیرین می باشد. تنها با این دو ماده سوسک کشی قوی و موثر در خانه تولید کنید.

اما در خصوص طرز تهیه دفع‌ کننده سوسک باید گفت که ابتدا پیاز را خوب خرد کنید و سپس جوش شیرین را با آن مخلوط نمایید و نتیجه را در نقطه مورد نظر قرار دهید. این کار باعث می شود سوسک های ریز و درشت آشپزخانه از لانه خود بیرون آمده و پا به فرار بگذارند. البته ما این روش را تایید یا رد نمی کنیم و شما می توانید خودتان آن را امتحان کرده و نتیجه آن را ببینید.

روش های از بین بردن سوسک ریز آشپزخانه

برای حل مشکل حضور سوسک در منزل باید نکاتی را رعایت کنید تا از شر سوسک ها خلاص شوید. این نکات عبارتند از:

- نظافت آشپزخانه و عدم باقی ماندن آشغال و زباله در سینک و بخش های مختلف آشپزخانه
- خشک کردن سینک و پاک کردن آب های آن قبل از خواب
- استفاده از سوسک کش های موثر خانگی
- استفاده از حشره کش ها و خمیرهای مخصوص سوسک
- بکارگیری محلول های قوی سوسک کش و حشره کش در آشپزخانه
- از بین بردن سوسک ها با سموم کشاورزی قوی
- بستن درب لوله های فاضلاب و استفاده از توری در پنجره ها

- رها کردن مارمولک در محیط! (برای خوردن سوسکها)

که هر یک از این نکات اهمیت فوق العاده ای دارند و لازم است به تمام آنها توجه کافی شود تا نتیجه مناسب مشاهده شود. در صورتی که موارد فوق به خوبی رعایت شوند، دیگر دلیلی برای زنده ماندن سوسک ها وجود نخواهد داشت. سوسک ها در صورتی زنده می مانند که فضا برای زندگی آنها وجود داشته باشد. در صورتی که شما محل را از آلودگی و رطوبت پاکسازی کنید و سپس با یک سمپاشی کلی، سوسک های باقی مانده را از بین ببرید. دیگر نه محیط برای تولید مثل فراهم است و نه سوسکی برای این کار باقی مانده است.

ریشه کن کردن سوسک های ریز با استفاده از سم کشاورزی

در خصوص از بین بردن سوسک های ریز در برخی موارد استفاده از خمیر سوسک کش موثر بوده و نتیجه مورد نظر مشاهده شده است. می توانید از خمیر سوسک برای از بین بردن سوسک های آلمانی استفاده نمایید. در غیر اینصورت می توان محلول سوسک کش را امتحان کرد. زیرا در بسیاری از موارد شاهد از بین رفتن سوسک های حمام با این روش شده ایم. روش آخر بکارگیری سم کشاورزی می باشد که بهترین روش بوده و قوی ترین سوسک کش می باشد.

با استفاده از اسپری شیشه پاک کن سم مورد نظر را در بخش های مختلف ساختمان یعنی حمام، توالت، آشپزخانه، کابینت، زیر کابین ها، سرویس بهداشتی، گلخانه و ... بپاشید تا سوسک ها و دیگر حشرات توالت کشته شوند و شما لاشه آنها را یکی یکی در بخش های مختلف ساختمان مشاهده نمایید. این روش تایید شده و تست شده می باشد و صد درصد نتیجه بخش خواهد بود.

باید توجه داشته باشید که علاوه بر سمپاسی و رعایت نکات کلی، لازم است از ورود سوسک به داخل ساختمان هم جلوگیری کنید. در بسیاری از منازل از ابتدا سوسکی وجود نداشته، اما ورود یک سوسک از بیرون و تخم ریزی در محیط، باعث شده کل منزل از سوسک پر شود. پس اگر از ورود آن یک سوسک جلوگیری بعمل می آمد، قطعا ساکنین دچار این مشکل نمی شدند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۳.۷ از ۵ از مجموع ۲۰۷ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰