دستگاه لوله بازکنی ارابه ای چیست؟
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

دستگاه لوله بازکنی ارابه ای چیست؟

لوله بازکنی با استفاده از دستگاه های مخصوص لوله بازکنی نظیر دستگاه ارابه ای بسیار آسان می باشد و رفع گرفتگی لوله با این دستگاه ها به سرعت انجام می شود و در نهایت گرفتگی بدون هیچ مشکلی رفع خواهد شد. بسیاری از شرکت های لوله بازکنی از این دستگاه ها جهت حل مشکل استفاده می کنند بطوری که یکی روشهای لوله بازکنی در تهران لوله بازکنی با دستگاه ارابه ای می باشد.

لوله بازکنی با استفاده از دستگاه های مخصوص لوله بازکنی نظیر دستگاه ارابه ای بسیار آسان می باشد و رفع گرفتگی لوله با این دستگاه ها به سرعت انجام می شود و در نهایت گرفتگی بدون هیچ مشکلی رفع خواهد شد. بسیاری از شرکت های لوله بازکنی از این دستگاه ها جهت حل مشکل استفاده می کنند بطوری که یکی روشهای لوله بازکنی در تهران لوله بازکنی با دستگاه ارابه ای می باشد.

اگر تا به حال با یکی از شرکت های لوله بازکنی تماس گرفته باشید خواهید دید که روشهای مختلفی جهت رفع گرفتگی لوله وجود دارد که استفاده از دستگاه لوله بازکنی یا ژنراتور یکی از آن روشهاست. با توجه به این که دستگاه های لوله بازکنی قدرت بالایی داشته و توانایی رفع هر نوع گرفتگی را دارند بنابراین استفاده از این دستگاه ها بسیار رایج شده و شرکت های بسیاری از این دستگاه ها استفاده می کنند. باید گفت که اختراع این دستگاه ها تحول عظیمی در صنعت لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله ها ایجاد کرده است.

اما در ادامه قصد داریم روش لوله بازکنی با دستگاه ارابه ای را برای شما ذکر کنید. استفاده از دستگاه ارابه ای توسط برخی از شرکت ها مهم تلقی می شوند و اعتقاد دارند که استفاده از این دستگاه می تواند ضمانت کار ما باشد و گرفتگی مجدد لوله ها را به تعویق اندازد. 

روش باز کردن گرفتگی لوله با دستگاه ارابه ای

دستگاه مخصوص لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله ها برخی آن را ژنراتور ارابه ای می گویند دستگاهی مهم در لوله بازکنی می باشد. نوع الکترو فنر ارابه ای که در طراحی جدید خود امکانات جدیدی نیز به آن اضافه شده است. به هر صورت ژنراتور لوله بازکنی جدید یکی از بهترین ژنراتورها می باشد و لوله بازکن های عزیز و شرکتهای خدمات فنی می توانند از نوع جدید آن جهت افزایش کیفیت کار استفاده نمایند. دستگاه ارابه توان رفع گرفتگی های مختلفی را دارد که در ادامه آنها را ذکر خواهیم کرد.

- رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام
- از بین بردن گرفتگی توالت با دستگاه ارابه ای

- باز کردن گرفتگی لوله ها با فنر مخصوص ارابه ای
- رفع انسداد و حل مشکل گرفتگی پارکینگ و حیاط
- حل مشکل سیفون و رفع گرفتگی آن با دستگاه مخصوص
- بازکردن گرفتگی سیفون ظرفشویی و روشویی با روشهای مختلف
- استفاده از دستگاه ارابه ای جهت رفع گرفتگی های سخت
- گرفتگی توالت فرنگی و رفع آن با ژنراتور

رفع گرفتگی لوله بیشتر با فنرهای لوله بازکنی و برای رفع لوله های فاضلاب مسدود شده استفاده می شود که در این میان فنرهای مختلفی نیز وجود دارد اما باید توجه داشت که استفاده از دستگاه ارابه ای کار لوله بازکنی را به سرعت به اتمام می رساند. دستگاه ارابه ای به قدری عملکرد بالایی دارد که با استفاده از آن می توان لوله بازکنی را بصورت تضمینی به انجام رساند.

فنر مخصوص لوله بازکنی

فنرهای مخصوص دستگاه به خاطر انعطاف پذیری بالایی که دارند از هر نوع پیچ و خم داخل لوله به راحتی عبور می کنند و استفاده از آن برای بازکردن گرفتگی لوله ها کاربرد دارد. همچنین می توان از این دستگاه برای رفع گرفتگی شبکه فاضلاب نیز استفاده کرد. زیرا متراژ فنرها متنوع می باشد و برای هر نوع استفاده از نوعی از این فنرها تولید شده است.

لازم به ذکر است که جهت دوران فنر با دستگاه ارابه ای لازم است فنر به الکتروموتور متصل شده باشد تا در صورت روشن شودن موتور فنر نیز به دوران در آید. در خصوصی موتور دستگاه باید گفت که این وسیله لوله بازکنی دارای یک موتور گرداننده است که کار اصلی یعنی دوران فنر را انجام می دهد. الکترو موتورها دارای امکانات مختلفی نظیر کلید چپ گرد و راست گرد می باشند که برای رفع گرفتگی های مختلف و همچنین افزایش عملکرد دستگاه تعبیه شده اند. از این امکان می توان جهت شل کردن گرفتگی ها استفاده کرد.

روش کار با دستگاه لوله بازکنی ارابه ای

برای استفاده از دستگاه باید نکات ایمنی را رعایت کرد تا حوادث لوله بازکنی برای شما رخ ندهد. جهت کار حتما از دستکش چرمی جهت جلوگیری از آسیب دیدن دست ها استفاده شود. همچنین هنگام شروع کار نکات ایمنی لوله بازکنی را نیز رعایت نمایید.

اما در خصوص کار با دستگاه باید گفت که بعد از روشن کردن دستگاه لوله بازکنی باید با دست فنر دوار را به داخل لوله هدایت کنید تا فنر از جای خود فرار نکند. به همین صورت علاوه بر هدایت فنر باید اهرم گرداننده فنر را فشار دهید تا فنر به حرکت در آید. این کار باعث شروع به گردش فنر می نماید و همین کار باعث رفع گرفتگی ها می شود. البته باید بدانید که گرفتگی در چه قسمتی از لوله رخ داده تا در آن قسمت فشار زیاد وارد آورید. اما نکات مهم در خصوص استفاده از دستگاه ارابه این به این شرح می باشد.

- رعایت نکات ایمنی هنگام لوله بازکنی با دستگاه
- استفاده از تجهیزات ایمنی قبل از روشن کردن موتور
- نصب سرفنر مناسب برای رفع گرفتگی
- انتخاب دور موتور مناسب متناسب با نوع گرفتگی و نوع لوله 
- سرویس کردن دوره ای دستگاه ارابه ای

جهت افزایش عملکرد دستگاه همزمان با گردش فنر به وسیله شلنگ مقداری آب به داخل مجرای فاضلاب بریزید تا جرم دیواره ها را شسته و مسیر لوله را باز کند. این کار باعث می شود عمل لایروبی و تراشیدن جرم های داخل لوله به آسانی انجام شود.

خرید دستگاه ارابه ای لوله بازکنی

در ادامه لازم به ذکر است که این دستگاه در تمام فروشگاه های تجهیزات لوله بازکنی و ابزارفروشی ها وجود دارد و می توانید آن را خریداری کنید. در این دستگاه ده متر فنر لوله بازکنی وجود دارد و با استفاده از آن می توان گرفتگی های رایج و عادی خانگی را رفع کرد. اگر نیاز به فنر بیشتری دارید لازم است فنرهای طولانی تری را خریداری نمایید. همچنین این دستگاه یک سال ضمانت دارد و در صورت خرابی امکان تعمیر و تعویض آن بصورت رایگان وجود دارد.

منبع: shams-ind.com

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۸ از ۵ از مجموع ۱۴ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰