از بین بردن چربی رسوب شده در لوله فاضلاب ظرفشویی
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

از بین بردن چربی رسوب شده در لوله فاضلاب ظرفشویی

یکی از لوله های فاضلابی که احتمال گرفتگی آن بسیار زیاد است لوله فاضلاب ظرفشویی است. استفاده مداوم از سینک ظرفشویی و ورود آشغال به همراه روغن و چربی به داخل آن باعث می شود لایه ای رسوبی از این مواد در داخل لوله ایجاد شود. برای از بین بردن این چربی ها از لوله فاضلاب روش هایی وجود دارد که ما قصد داریم این روش ها را برای شما بیان کنیم.

یکی از لوله های فاضلابی که احتمال گرفتگی آن بسیار زیاد است لوله فاضلاب ظرفشویی است. استفاده مداوم از سینک ظرفشویی و ورود آشغال به همراه روغن و چربی به داخل آن باعث می شود لایه ای رسوبی از این مواد در داخل لوله ایجاد شود. برای از بین بردن این چربی ها از لوله فاضلاب روش هایی وجود دارد که ما قصد داریم این روش ها را برای شما بیان کنیم.

همانطور که ذکر شد لوله ظرفشویی به خاطر استفاده زیاد از آن و ورود انواع مواد از قبیل روغن، چربی، باقی مانده غذا، برنج، آشغال، پوست میوه، تفاله چای، خرده نان و ... به داخل آن مستعد گرفتگی می باشد که فضای چرب و روغنی داخل لوله نیز مزید بر علت می شود و احتمال گرفتگی را افزایش می دهد. ورود مداوم روغن به داخل لوله باعث می شود پس از مدتی لایه ای از این مواد داخل لوله تشکیل شود و قطر لوله را کاهش دهد. در این صورت فضا برای عبور آب و فاضلاب کمتر خواهد بود و احتمال گرفتگی نیز افزایش خواهد یافت.

روغن و چربی، عامل اصلی گرفتگی لوله فاضلاب سینک

روغن و چربی با ورود به داخل لوله فضای داخل لوله را چسبناک می کند و با توجه به این که روغن با آب شسته نمی شود بنابراین در دیواره لوله ها باقی می ماند و با ورود آشغال های دیگر به داخل لوله و وجود خاصیت چسبندگی در آن باعث چسبیدن آن مواد به لوله می شود. به همین صورت مواد به داخل لوله می چسبند و پس از مدتی رسوبی از آشغال های وارد شده به لوله در دیواره آن مشاهده خواهد شد. رسوب تشکیل شده امکان عبور آسان آب را سلب کرده و باعث گرفتگی لوله می شود.

برای حل این مشکل لازم است قبل از وقوع از آن پیشگیری کرد. همانطور که می دانید در تمام مشکلات همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین لازم است قبل از ایجاد گرفتگی در لوله از ورود روغن و چربی و آشغال به داخل لوله جلوگیری کند و مطمئن باشید که هیچ یک از مواد مذکور وارد لوله فاضلاب و سینک نمی شوند. علاوه بر استفاده از صافی مخصوص سینک لازم است از ریختن روغن داخل سینک خودداری کنید. برای این کار می توانید نکات پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب را مطالعه کنید.

اگر حجم روغن زیاد است به هیچ وجه آن را داخل لوله سینک نریزید. همچنین برای شستشوی ظروف چرب نیز از مایع ظرفشویی و محلول های شوینده استفاده کنید تا از شر گرفتگی لوله در امان باشید. در غیر این صورت احتمالا به زودی گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی به سراغ شما خواهد آمد و نیاز به لوله بازکنی پیدا خواهید کرد.

جلوگیری از ورود روغن به داخل لوله فاضلاب

پس از آن نوبت به شستشوی ظروف می رسد. روغن های اضافی غذا را می توان در جای دیگری تخلیه کرد و آن را داخل لوله فاضلاب نریخت. اما با ظروف روغنی چکار باید کرد؟ برای شستشوی این ظروف حتما از مایع ظرفشویی استفاده کنید تا روغنهای داخل آن به خوبی شسته شوند و به همراه کف و مایع ظرفشویی به داخل لوله تخلیه شوند تا از چسبیدگی به داخل لوله ها جلوگیری بعمل آید. مایع ظرفشویی استفاده شده نیز باید کیفیت داشته باشد و بتواند روغن ها را به خوبی بشوید. برخی مایع های ظرفشویی تنها برای شستشوی ظروف غیرچرب مناسب هستند و اگر داخل ظرفی روغن وجود داشته باشد توانایی شستن آن را ندارند. پس بهتر است از مایع ظرفشویی قوی استفاده کنید. اگر به تبلیغات تلوزیون توجه کرده باشید احتمالا با مایع ظروفشویی پریل و دورتو آشنا هستید!

استفاده از مایع ظرفشویی قوی علاوه بر این که ظروف را به خوبی شستشو می دهد و روغن آن را از بین می برد از باقی ماندن روغن در لوله ها نیز جلوگیری می کند. مایع ظرفشویی قوی خاصیت ضرچربی دارد و باعث می شود چربی ها شسته شده و در محل باقی نمانند. همین خاصیت در جلوگیری از رسوب روغن در داخل لوله ظرفشویی مفید است.

استفاده از آب جوش جهت رفع گرفتگی ظرفشویی

اگر به هر نحوی روغن و چربی به داخل لوله ریخته شد نگذارید به همین صورت باقی بماند. زیرا در این صورت پس از گذشت چند ساعت قطعا لوله فاضلاب شما خواهد گرفت و این موضوع حتمی است. زیرا ورود حجم زیاد روغن به داخل لوله باعث انسداد قطعی آن خواهد شد. لازم است مقداری مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و داخل لوله ظرفشویی بریزید تا روغن ها به خوبی شسته شوند. پس از آن مقداری آب داغ را داخل لوله سینک بریزید تا روغن های باقی مانده را از داخل لوله فاضلاب بشوید.

روشهای خانگی رفع گرفتگی لوله ظرفشویی

در هر صورت اگر موفق به جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب نشدید ناچار به انجام نکات رفع گرفتگی لوله هستید. روشهایی وجود دارد که گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی را رفع می کند که این روش ها به دو نوع خانگی و حرفه ای تقسیم می شود. روش های خانگی رفع گرفتگی لوله روش هایی هستند که خودتان می توانید در خانه آن را انجام دهید. روشهایی ساده و در عین حال مفید که مخصوص خانم های خانه دار ابداع شده است.

به عنوان مثال یکی از روش ها استفاده از آّب جوش و مایع ظرفشویی می باشد که ریختن آن داخل لوله فاضلاب می تواند تا حد زیادی مفید واقع شود. آب جوش خاصیت شویندگی دارد و برای شستشوی ظروف روغنی بسیار مفید است. استفاده از آن جهت رفع گرفتگی لوله و از بین بردن روغن و چربی داخل لوله فاضلاب سینک بسیار خوب عمل می کند.

بکارگیری محلول شیمیایی لوله بازکنی

روش دیگر استفاده از محلول های لوله بازکن می باشد. محلول های اسیدی شیمیایی لوله بازکنی با خاصیت خورندگی و شیمیایی خود انواع گرفتگی لوله ها را رفع می کنند. حتی گرفتگی های ناشی از روغن و چربی نیز با این محلول ها از بین خواهد رفت. تنها باید توجه داشته باشید که این محلول ها شیمیایی هستند و هنگام استفاده از آنها باید به نکات ایمنی لوله بازکنی توجه داشته باشید تا صدمه ای به سلامت خود وارد نکنید. همچنین در استفاده از این محلول ها باید اعتدال را رعایت کنید. زیرا استفاده زیاد از این محلول ها باعث از بین رفتن و پوسیدن لوله فاضلاب خواهد شد.

روش های خانگی دیگری نیز جهت رفع گرفتگی لوله وجود دارد که از بیان آنها خودداری می کنیم. در ادامه اگر مشکل شما حل نشد به ناچار باید با یکی از شرکت های خدمات لوله بازکنی تماس بگیرید تا لوله بازکن ها با استفاده از روشهای حرفه ای خود نظیر دستگاه تراکم هوا و یا فنر لوله بازکن گرفتگی بوجود آمده را رفع نمایند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴ از ۵ از مجموع ۲۸ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰