درآمد ماهیانه لوله بازکنی چقدر است؟
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

درآمد ماهیانه لوله بازکنی چقدر است؟

شرکتهای لوله بازکنی پس از هر بار رفع گرفتگی لوله نزدیک به صد هزار تومان دریافت می کنند که این روزها بیشتر نیز شده است. کلاهبرداران لوله بازکنی اما بیش از این مقدار دریافت می کنند که مبلغ آن از ۳۰۰ هزار تومان شروع شده و به یک میلیون تومان می رسد. با این وضعیت درآمد ماهیانه لوله بازکنم ها بیش از ۱۰ میلیون تومان می باشد که بسته به نوع کلاهبردار لوله بازکنی این مقدار متفاوت خواهد بود.

شرکتهای لوله بازکنی پس از هر بار رفع گرفتگی لوله نزدیک به صد هزار تومان دریافت می کنند که این روزها بیشتر نیز شده است. کلاهبرداران لوله بازکنی اما بیش از این مقدار دریافت می کنند که مبلغ آن از ۳۰۰ هزار تومان شروع شده و به یک میلیون تومان می رسد. با این وضعیت درآمد ماهیانه لوله بازکنم ها بیش از ۱۰ میلیون تومان می باشد که بسته به نوع کلاهبردار لوله بازکنی این مقدار متفاوت خواهد بود. چنین وضعیتی را چه کسی ایجاد کرده چه کسی بر فرایند خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه نظارت می‌کند؟!

شرکت های لوله بازکنی بسیاری در تهران وجود دارند که هر یک برای خدمات خود قیمتی ارائه می دهند. لوله بازکن های مجاز قیمت های بالای ۱۰۰ هزار تومان و شرکتهای غیرمجاز و کلاهبرداران لوله بازکنی مبلغی بیش از این مقدار دریافت می کنند که این مقدار تا یک میلیون تومان متغییر است. اما اگر بخواهیم درآمد این لوله بازکن ها را بررسی کنیم لازم است ابتدا تعداد سرویس های آنها را مشخص کنیم.

لوله بازکنی ها چقدر درآمد دارند؟

اگر تصور کنیم که هر لوله بازکن در تهران (چه مجاز و چه غیرمجاز و چه کلاهبردار) ۵ سرویس (شامل لوله بازکنی، رفع گرفتگی لوله، فنرزنی، استفاده از دستگاه مخصوص، بکارگیری محلول لوله بازکنی، تعمیر توالت و سیفون و ...) انجام دهد با حداقل دستمزد که ۱۰۰ هزار تومان درنظر گرفتیم (در حالی که مبالغ بسیار بالاتر از این است و برای کلاهبردارن لوله بازکنی چند صد هزار تومان می باشد) درآمد روزانه یک لوله بازکن ۵۰۰ هزار تومان و درآمد ماهیانه اش ۱۵ میلیون تومان خواهد بود!

این تصور در بسیاری از افراد وجود دارد و با یک حساب ساده چنین مبلغ زیادی را برای لوله بازکنی در محاسبه می کنند در حالی که چنین نیست. زیرا اولا لوله بازکن های مجاز امکان انجام ۵ پروژه در روز را ندارند و انجام هر سرویس بعضا تا چند ساعت به طول می انجامد و عملا روز کاری به اتمام رسیده است. حتی اگر امکان انجام آن نیز وجود داشته باشد این تعداد سرویس برای یک شرکت لوله بازکنی وجود ندارد و تعداد زیاد شرکت ها باعث می شود تعداد سرویس های دریافتی کاهش پیدا کند.

قیمت لوله بازکنی بخش های مختلف

برخی از قیمت های لوله بازکنی بخش های مختلف ساختمان به این شرح است.

- قیمت رفع گرفتگی سینک ظرفشویی: ۱۵۰ هزار تومان
- قیمت رفع گرفتگی کفشوی آشپزخانه: ۱۳۰ هزار تومان
- نرخ رفع گرفتگی کفشوی حمام: ۸۰ هزار تومان
- نرخ لوله بازکنی ساده و معمولی: ۷۰ هزار تومان
- تعرفه لوله بازکنی با دستگاه مخصوص: ۲۰۰ هزار تومان
- تعرفه لوله بازکنی سخت دشوار: ۲۵۰ هزار تومان
- قیمت لوله بازکنی کفشوی پارکینگ یا حیاط: ۱۰۰ هزار تومان
- قیمت لوله بازکنی کفشوی بام: ۲۰۰ هزار تومان

در حال حاضر ده ها یا صدها شرکت لوله بازکنی در تهران وجود دارند که هر یک برای دریافت سرویس های لوله بازکنی رقابت می کنند در حالی که به تعداد تمام آنها سرویس وجود ندارد. چه رسد به آن که هر نفر ۵ سرویس در روز انجام دهد. حتی در بعضی موارد برخی شرکت ها برای چند هفته بی کار می مانند و توان پرداخت دستمزد کارگران خود را نیز ندارند.

درآمد ۹ میلیونی لوله بازکن های کلاهبردار

اما در خصوص کلاهبرداران لوله بازکنی باشد گفته که این موضوع در مورد آنها صادق است. زیرا با دستمزدهای میلیونی این لوله بازکن ها قطعا در پایان ماه درآمد گزافی را بدست خواهند آورد. این لوله بازکن های شیاد برای سرویس های خود مبالغی بین ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان دریافت می کنند. اگر منطقه بالاشهر باشد این مبلغ زیاد خواهد بود و اگر پایین شهر باشد مبلغ کمترین را از مشتری طلب می کنند. حال با این حساب و کتاب مشخص می شود که این کلاهبرداران اگر روزی یک سرویس ۳۰۰ هزار تومانی انجام دهند در پایان ماه ۹ میلیون تومان درآمد خواهند داشت. 

این مبلغ در حالی است که هیچ تلاشی برای انجام کار انجام نداده اند و تمام تلاش آنها در خصوص کلاهبرداری و شیادی بوده است. زیرا با کمی زرنگی مشتری ها را فریب می دهند و از آنها هزینه های زیادی را طلب می کنند. روش کار آنها به این صورت است که در صورت گرفتگی لوله فاضلاب وارد منزل می شوند و با بررسی وضعیت لوله مبلغ گزافی را بیان می کنند. در کنار این مبلغ گزاف روشی جایگزین برای مشتری می گذارند که آن هم هزینه ای ۳۰۰ هزار تومانی دارد. مشتری به ناچار باید این روش را انتخاب نماید.

روش کار کلاهبردارن لوله بازکنی

پس از آن ابتدا مقداری محلول را از گالن خاصی داخل لوله فاضلاب می ریزد و پس از آن با استفاده از فنر و موتور برخی اقدام به رفع گرفتگی لوله می نماید. فرد کلاهبردار با کمی کار کردن روی لوله حدود ۱۵ دقیقه وقت صرف می کند و پس از آن اعلام می کند که مشکل شما حل شده و کار به اتمام رسیده است. پس از دریافت دستمزد گران خود محل را سریعا ترک می کند.

این کلاهبرداران از روشهای زیادی استفاده می کنند که برخی از آنها عبارتند از:

- استفاده از محلول اسیدی لوله بازکنی
- رفع گرفتگی لوله با دریل و فنر دستی
- استفاده از لوله بازکن شیمیایی و اسیدی
- باز کردن گرفتگی لوله با دست
- بکارگیری دستگاه لوله بازکن برقی
- دریافت هزینه های گزاف برای رفع گرفتگی های ساده

با این وجود درآمد این لوله بازکن های کلاهبردار بسیار بالاتر از یک کارمند و یا کاگر می باشد که نه به تخصصی نیاز دارد نه از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته استفاده می شود. تنها دستگاه آنها یک فنر بلند و یک دریل می باشد که به وسیله موتورسیکلت حمل و نقل می شود. به نظر می رسد علت اصلی این موضوع عدم توجه مسئولین و بعد از آن ناآگاهی مردم نسبت به امور فنی ساختمان می باشد. بطوری که یک لوله بازکن کلاهبردار می تواند به راحتی آنها را فریب داده و دستمزد گزافی را از آنها دریافت نماید.

در ادامه لازم به ذکر است که برای جلوگیری از کلاهبرداری لوله بازکن ها بهتر است از قبل با لوله بازکن های مجاز و شرکت های معتبر تماس بگیرید تا ضمن حل مشکل شما هزینه را نیز طبق تعرفه اتحادیه دریافت نمایند. لوله بازکن های مجاز تنها با استفاده از روشهای رایج و مجاز لوله بازکنی فعالیت می کنند و برای سرویس کاری های خود دستمزد مناسب و طبق تعرفه اتحادیه دریافت می کنند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۵ از ۵ از مجموع ۱۴ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰