روش های آسان رفع گرفتگی لوله فاضلاب
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

روش های آسان رفع گرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان از مسائلی است که امکان رخ دادن آن بنا به دلایلی برای تمامی سیستم های لوله کشی ساختمان وجود دارد. اما در مواقعی که گرفتگی لوله شدید نباشد نیازی به حضور لوله بازکن نبوده و خدمان به سادگی با روش های آسان رفع گرفتگی لوله فاضلاب در خانه می توانیم این مشکل را برطرف نماییم. هدف ما از این پست آموزش روش های آسان رفع گرفتگی لوله فاضلاب به شما دوسان عزیز می باشد با ما همراه باشید.

گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان از مسائلی است که امکان رخ دادن آن بنا به دلایلی برای تمامی سیستم های لوله کشی ساختمان وجود دارد. اما در مواقعی که گرفتگی لوله شدید نباشد نیازی به حضور لوله بازکن نبوده و خدمان به سادگی با روش های آسان رفع گرفتگی لوله فاضلاب در خانه می توانیم این مشکل را برطرف نماییم. هدف ما از این پست آموزش روش های آسان رفع گرفتگی لوله فاضلاب به شما دوسان عزیز می باشد با ما همراه باشید.

روش های آسان رفع گرفتگی لوله فاضلاب در خانه

روش های خانگی رفع گرفتگی لوله فاضلاب

روش های خانگی رفع گرفتگی لوله فاضلاب بسیار آسان و کم هزینه می باشد توصیه ما به شما دوستان این است که ابتدا این روش ها را انجام دهید اگر گرفتگی لوله فاضلاب منزلتان رفع نگردید به سراغ لوله بازکن و یا شرکت لوله بازکنی بروید. برای ساخت محلول خانگی سه روش بسیار موثر وجود دارد:

- استفاده از جوش شیرین، سرکه و آب جوش
- محلول سرکه و نوشابه
- تهیه محلول نمک و جوش شیرین و آبجوش
- ساخت محلول آب جوش و مواد شوینده

نحوه درست کردن محلول جوش شیرین، سرکه و آب جوش

بتدا مقداری جوش شیرین را درو لوله مسدود شده بریزید و پس از 30 دقیقه به اندازه 1 فنجون سرکه صنعتی را نیز به داخل لوله بریزید. توجه داشته باشید که در این مرحله حتما درپوش لوله را بگذارید تا از پخش شدن گاز حاصل از این واکنش در هوا جلوگیری شود. سپس بعد از گذشت 20 دقیقه آب در حال جوش را درون لوله بریزید تا محلول ساخته در سرتاسر لوله ادامه بیابد و تمام لوله را پاکسازی کند. اگر با یکبار انجام دادن این روش گرفتگی لوله فاضلاب برطرف نشد این کار را چند بار دیگر تکرار کنید.

محلول سرکه و نوشابه

طرز تهیه این محلول بسیار آسان بوده فقط کافیست نصف یک لیوان نوشابه را با نصف لیوان سرکه مخلوط نمایید و سپس درون لوله گرفته شده بریزید. توصیه ما به شما عزیزان این است که این روش را آخر شب انجام دهید تا این محلول 1 شب درون لوله باقی بماند و چربی و رسوبات دیواره لوله را بخوبی تمیز نماید.

آبجوش و پودر شوینده : بهتر است پس از هر بار شستشو در سیتک ظرفشویی و سرویس حمام و توالت مخلوط آبجوش و یک پودر شوینده را به داخل لوله بریزید تا چربی های ناشی از شستشو را تمیز کند و از گرفتگی لوله فاضلاب جلوگیری نماید.

ساخت محلول نمک و جوش شیرین و آبجوش

جهت ساخت این محلول کافیست 1/2 فنجان نمک خوراکی را با 1/2 فنجان جوش شیرین ترکیب کنید و آنرا داخل لوله فاضلاب مسدود شده بریزید به مدت 30 دقیقه صبر کنید مخلوط در لوله بماند سپس آب در حال جوش را در لوله بریزید این مخلوط با کمترین هزینه و با مواد بسیار ابتدایی ساخته می شود اما در عین حال قوی و موثر است. اما روش های کاربردی همچون تلمبه پلاستیکی، محلول شیمیایی (جوهر نمک)،  فنر دستی نیز جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب و چندین روش دیگر در منزل وجود دارد که می توانیم از آنها کمک بگیریم.

تلمبه پلاستیکی لوله بازکنی

مه ما با این روش کم و بیش آشنایی داریم زیرا این روش بسیار قدیمی و کاربردی بوده. نحوه کار با تلمبه پلاستیکی به این صورت می باشد که ابتدا قسمت پلاستیکی آن را برای اینکه بهتر به دهانه لوله فاضلاب بچسبد با آب داغ بشویید تا منعطف گردد. سپس آن را به دهانه لوله مسدود شده بچسبانبد و دسته آن را به سمت بالا و پایین تکان دهید تا تلمبه با عمل مکش هوا شیئ افتاده درون لوله و یا چربی و رسوبات را آزاد می نماید. تلمبه پلاستیکی لوله بازکنی

روش استفاده از فنر لوله بازکنی دستی

ین روش بسیار آن بوده و کمترین آسیب را به سیستم لوله کشی ساختمان وارد می نماید. برای استفاده از این روش حتما از یک دستکش استفاده نمایید. ابتدا فنر را به داخل لوله فاضلاب فشار دهید و در حین فشار دادن فنر دستگیره فنر را بچرخانید. هنگامیکه احساس کردید که فنر به جایی برخورد نموده که دیگر جلوتر نمی رود در این لحظه باید شروع به چرخاندن مداوم دسته ی میل لنگ در همان جهت کنید و سپس به آرامی فنر را به عقب بکشید.

محلول شیمیایی جوهر نمک

امروزه دسترسی به این محلول بسیار آسان بوده و براحتی می توان در تمامی فروشگاهی ابزار فروشی تهیه نمود. اما به هنگام استفاده از این محلول از ماسک بهداشتی و دستکس استفاده نمایید و همچنین تهویه محیط و تمامی پنجره ها را باز بگذارید تا بوی نامطبوع آن در منزلتان ماندگار نشود. اگر بطور ناگهانی مقداری از محول جوهر نمک بر روی پوست و یا چشمتان پاچید سریعا به دکتر مراجعه نماید. به برچسب روی محلولجوهر نمک توجه نمایید زیرا اغلب نحوه کار با این محلول را روی آن می نویسند. اما طرز استفاده اکثر محلول های شیمیایی لوله بازکنی به این صورت می باشد که مقداری از آن را به همراه مقداری آب مخلوط کرد و سپس به داخل لوله مسدود شده می ریزییم. دقت کنید استفاده بیش از حد از این روش به مرور زمان باعث پوسیدگی و یا ترکیدگی لوله فاضلاب می گردد.

تخلیه سیفون ظرفشویی و روشویی

گر در سینک ظرفشویی و یا روشویی دستشویی منزلتان دچار گرفتگی شد بهتر است قبل از هر کاری سیفون و شترگلویی آن را باز نمایید و در محل دیگر بخوبی بشویید و مجددا در جای خود نصب نمایید. زیرا اغلب چرم و رسوبات و گاهی خورده موها در این ناحیه گیر می کنند و باعث گرفتگی لوله می شوند.

روش استفاده از چوب لباسی فلزی

  رفع گرفتگی لوله با استاده از چوب لباسی

این روش در برخی موارد پاسخگو بوده. ابتدا چوب لباسی فلزی را بازکنید و سر آن را شبیه به یک قلاب درست کنید و به داخل لوله بفرستید بصورتیکه دارید ماهیگیری می کنید اگر به جسمی برخورد نمودید آن را با سر قلاب به بیرون بکشید. با این روش می توانید مو و شیی گیر افتاده در لوله فاضلاب را خارج نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۸ از ۵ از مجموع ۱۲ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰