با گرفتگی سیفون روشویی چه باید کرد؟
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸

با گرفتگی سیفون روشویی چه باید کرد؟

زمانی که روشویی حیاط یا سرویس بهداشتی می گیرد، بسیاری از افراد نمی دانند که باید چکار کنند و چگونه گرفتگی ایجاد شده را رفع کنند. در حالی که روشهای بسیار ساده و آسانی برای رفع گرفتگی روشویی وجود دارد که ما قصد داریم آنها را در این مطلب به شما معرفی نماییم. روش های حرفه ای و در عین حال ساده ای که در صورت یادگیری آنها دیگر هرگونه گرفتگی لوله روشویی را به راحتی رفع کرده و نیازی به سرویس کار لوله بازکنی نخواهید داشت.

احتمالا بدانید که در همه لوله های فاضلاب منتهی به چاه از یک زانویی ۴۵ یا ۹۰ درجه استفاده شده است که به آن شترگلو یا سیفون گرفته می شود. کار سیفون جلوگیری از نفوذ گاز و بوی فاضلاب به داخل ساختمان است. زمانی که آب وارد سیفون می شود، بخشی از آن داخل سیفون باقی می ماند و باعث می شود بو نتواند از طریق لوله فاضلاب به داخل ساختمان نفوذ کند. اما وجود این لوله خمیده در شبکه دفع فاضلاب ساختمان ها باعث می شود احتمال گرفتگی لوله بیشتر شود. به خاطر وجود این خمیدگی، فضولات و زباله های ورودی به داخل لوله در این خمیدگی به دام می افتد و انباشته شدن این مواد زائد گرفتگی لوله را بیشتر می کند.

البته این همه کار سیفون نیست و وجود این لوله خمیده باعث می شود حشرات موزی همچون سوسک یا موش فاضلاب هم نتوانند وارد ساختمان شوند. پس وجود سیفون بسیار لازم و ضروری است. اما باید فکری به حال گرفتگی ایجاد شده در داخل لوله کرد. زمانی که گرفتگی در داخل سیفون ایجاد می شود باید از روشی برای رفع این گرفتگی استفاده کرد. برای رفع گرفتگی سیفون روشهای مختلفی وجود دارد اما موضوع مورد بحث در این مطلب رفع گرفتگی سیفون روشویی است. 

گرفتگی لوله فاضلاب روشویی

روشویی هم مثل دیگر لوله های فاضلاب دارای سیفون است. به همین خاطر بسیاری از مواقع مشاهده می شود که لوله فاضلاب روشویی دچار گرفتگی شده است. زمانی که آب روشویی بالا می آید و داخل کاسه روشویی پر از آب می شود فرد می فهمد که لوله روشویی گرفته شده و باید فکری به حال آن کرد. تلاش های مختلف برای رفع گرفتگی آن نتیجه نمی دهد و فرد مجبور می شود با شرکت لوله بازکنی تماس بگیرد تا یک سرویس های متخصص برای رفع گرفتگی به محل بیاید. در حالی که لزومی به انجام این کار نیست و این گرفتگی به سادگی قابل حل است.  

در اکثر مواقع گرفتگی روشویی ناشی از ایجاد گرفتگی در سیفون آن می باشد. سیفون به خاطر داشتن خمیدگی شدید در داخل خود، مستعد گرفتگی می باشد. ورودی کوچک ترین آشغال و موادی غیر از آب به داخل لوله باعث می شود در سیفون گرفتگی ایجاد شود. اگر این مواد مو، صابون، پوست تخمه، تفاله چای، پوست میوه، باقی مانده غذا و ... باشد احتمال گرفتگی چند برابر افزایش پیدا می کند.

به هر حال دلیل گرفتگی هر چیزی که باشد، این گرفتگی در داخل سیفون روشویی ایجاد شده است و با باز کردن سیفون و تخلیه آن از گرفتگی، می توان از روشویی همچون روز اول استفاده نمود. برای انجام این کار باید ابتدا پیچ متصل به سیفون را از داخل کاسه روشویی باز کرد. سپس لوله منتهی به لوله فاضلاب را از داخل آن بیرون آورد تا سیفون کاملا آزاد شود. در این صورت می توان سیفون را از زیر روشویی بیرون آورده و مرحله پاکسازی را آغاز نمود.

باز کردن سیفون روشویی و پاکسازی آن از گرفتگی

بعد از بیرون آوردن سیفون باید آن را باز کرد. سیفون روشویی در دارای یک پیچ پلاستیگی است که با باز کردن آن کاسه سیفون دو قسمت می شود. اصل گرفتگی لوله در میان این دو قسمت ایجاد شده است. پس پیچ مذکور را باز کنید تا دو قسمت سیفون از هم باز شوند. بعد از باز کردن سیفون ها قطعا آشغال و رسوب داخل آن را مشاهده خواهید کرد. این رسوب ها باعث می شوند آب نتواند از داخل سیفون عبور کرده و به لوله فاضلاب انتقال پیدا کند. در این صورت است که مشاهده می شود آب از داخل کاسه سیفون بیرون زده است.

لایه های رسوب و آشغال های موجود در سیفون را به خوبی پاک کنید و پس از تمیز شدن سیفون، آن را همچون قبل به هم متصل کنید. پیچ سیفون را ببندید و توجه کنید که واشر آن به خوبی در قسمت مربوطه قرار گرفته باشد. چون اگر واشر درست در جای خود قرار نگیرد باعث می شود آب از داخل سیفون نشت کند. پس از انجام این کار سیفون را سر جای خود قرار داده و پیچ آن را از داخل کاسه روشویی ببنید. در نهایت لوله خروجی سیفون را داخل لوله فاضلاب قرار دهید و نتیجه کار را آزمایش کنید.

با باز کردن شیر آب متوجه می شوید که دیگر مشکلی در روشویی وجود ندارد و آب به خوبی از داخل سیفون آن عبور می کند. به همین سادگی خودتان در خانه مشکل خود را حل کردید. بدون این که با صرف هزینه اضافه با شرکت های لوله بازکنی تماس بگیرد. 

در صورتی که مشاهده کردید مشکل حل نشده و باز هم آب داخل روشویی باقی می ماند ممکن است مشکل از جای دیگری باشد. پس بهتر است در چنین وضعیتی از متخصصین این کار کمک بگیرید. شرکت خدمات فنی ایرانیان در تمام حوزه های خدمات فنی از جمله لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله به کلیه همشهریان تهرانی خدمات شبانه روزی ارائه می دهد. در صورت بروز مشکل با ما تماس بگیرید تا سرویس کاران ما در محل حاضر شده و مشکل شما را حل کنند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۵ از ۵ از مجموع ۷ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰