چطور گرفتگی توالت با دستمال کاغذی را باز کنیم؟
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸

چطور گرفتگی توالت با دستمال کاغذی را باز کنیم؟

می دانیم یکی از مشکلات جدی در ساختمان ها مخصوصا آپارتمان ها گرفتگی لوله فاضلاب است. در میان گرفتگی های لوله لوله های فاضلابی گرفتگی توالت آن هم با دستمال کاغذی از همه بیشتر رخ داده و بیشتر مشکل ساز می شود. توالت به صورت مداوم در حال استفاده شدن است و همین امر باعث می شود احتمال گرفتگی آن هم افزایش پیدا کند. در صورت بروز مشکل و ایجاد گرفتگی در توالت ایرانی یا توالت فرنگی به وسیله مدفوع یا دستمال کاغذی لازم است به کمک روش های مخصوص لوله بازکنی توالت گرفتگی ایجاد شده را رفع کرده و توالت را باز کنید. در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در این خصوص، روش های رفع گرفتگی توالت هم به شما آموزش داده می شود.

همانطور که ذکر شد گرفتگی لوله و توالت در همه ساختمان ها ایجاد می شود و در صورت بروز این مشکل نگرانی همه ساکنین را در بر خواهد گرفت. مخصوصا اگر گرفتگی در توالت باشد. گرفتگی سیفون توالت باعث می شود عملا امکان استفاده از آن میسر نبوده و دیگر افراد برای استفاده از توالت چاره ای نداشته باشند. همین باعث می شود زندگی در ساختمان مختل شده و بالاجبار افراد خانه را ترک کنند. اگر در ساعات روز این مشکل ایجاد شود مجبور می شوند با یک لوله بازکن حرفه ای تماس بگیرند تا با حضور در محل مشکل آنها را حل کند.

اما باید بدانید که در صورتی که گرفتگی در توالت شما ایجاد شده باشد حتما لازم نیست با لوله بازکن یا شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید. گرچه تکنسین های لوله بازکنی تخصص بالایی در این زمینه دارند و می توانند مشکل شما را به سرعت حل کنند. اما روش هایی ساده و آسان وجود دارد که به کمک آنها می توانید مشکل خود را به سرعت حل کرده و هزینه ای صرف نکنید. در ادامه این روش ها ذکر شده است.

انواع گرفتگی در لوله های فاضلاب

ما سالیان زیادی است که در حوزه لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله های فاضلاب فعالیت داریم و از این جهت با انواع گرفتگی لوله ها آشنا می باشیم. دوست داریم این دانش و تجربه چند ساله خود را به شما هم آموزش دهیم تا در صورت بروز مشکل برای شما از آن اطلاع داشته و بتوانید خودتان آن را حل کنید. تجربه ثابت کرده در کنار انواع مختلف گرفتگی در لوله های فاضلاب روش های مختلفی هم برای رفع هر یک از این گرفتگی ها وجود دارد. 

گرفتگی چاه توالت ایرانی (با دستمال کاغذی، پلاستیک و فضولات) 
گرفتگی سیفون توالت فرنگی (با مدفوع، دستمال کاغذی، نوار بهداشتی، گوشی، کلید و ...)
گرفتگی کفشور سرویس بهداشتی (با کاغذ، دستمال کاغذی، صابون، مو و ...)
گرفتگی سینک ظرفشویی (با ورود مواد غذایی و روغن و چربی به داخل لوله) 
گرفتگی فاضلاب حمام (با سفیداب، صابون، مو، تیغ و ...)

و تعدادی دیگر از انواع گرفتگی ها که دیگر از ذکر آنها صرف نظر شده است. این موارد تعدادی از انواع مختلف گرفتگی هستند که در لوله و سیفون های فاضلابی ایجاد شده اند. علت هر یک از این گرفتگی ها مختلف بوده است. برخی همچون گرفتگی توالت به دلیل ورود دستمال کاغذی به داخل سیفون ایجاد شده اند. برخی دیگر هم همچون فاضلاب حمام به جهت افتادن صابون یا ورود مو به کفشور دچار گرفتگی شده اند. به هر حال علت هرچه که باشد گرفتگی در لوله ایجاد شده و باید با روش هایی آن را رفع کرد. اما در میان موارد فوق گرفتگی توالت با مدفوع و دستمال کاغذی به کرات ایجاد شده و مشکل ساز می شود.

گرفتگی لوله و سیفون توالت با دستمال کاغذی

همانطور که گفتیم گرفتگی لوله فاضلاب توالت یا همان سیفون توالت به کرات با دستمال کاغذی یا مدفوع دچار گرفتگی می شود. توالت محل دفع فضولات و فاضلاب است پس طبیعی است که مدفوع در آن وجود داشته باشد. گرفتگی توالت با مدفوع یک مورد عادی و کاملا طبیعی است که با کمی توجه می توان بر آن فائق آمد. تنها کافیست پس از استفاده از توالت داخل کاسه توالت آب خالی کنید. اگر از توالت فرنگی استفاده می کنید باید فلاش تانک را بکشید. اگر هم توالت فرنگی ندارید و از توالت ایرانی استفاده می کنید باید یک آفتابه آب در توالت خالی کنید. اگر بعد از هر بار استفاده از توالت این کار را انجام دهید دیگر به هیچ عنوان مشکل گرفتگی سیفون توالت با مدفوع برای شما رخ نخواهد داد.

اما این تمام ماجرا نیست و در بعضی مواقع گرفتگی لوله به جهت دیگری ایجاد می شود. برخی موارد مشاهده می شود که گرفتگی توالت ناشی از ورود دستمال کاغذی است. حتی بعضی مواقع مشاهده می شود که در سیفون توالت غیر از دستمال کاغذی، پلاستیک، نوار بهداشتی، کلید، گوشی! و دیگر اشیاء هم وجود دارد. باید دقت کنید که توالت محل دفع فاضلاب است نه دفع زباله! دستمال کاغذی، پلاستیک یا نوار بهداشتی را باید در سطل زباله بی اندازید. 

اما با این حال در بعضی مواقع دستمال کاغذی کثیف شده و امکان دفع آن در سطل زباله وجود ندارد. در چنین شرایطی می توانید دستمال کاغذی را در توالت بی اندازید اما به یک شرط! حتما پس از انداختن دستمال در توالت مقداری آن در کاسه توالت خالی کنید تا دستمال کاغذی به کمک آب از سیفون خارج شده و به چاه یا شبکه فاضلاب هدایت شود. در این صورت دیگر مشکلی رای توالت بوجود نمی آید و گرفتگی در آن ایجاد نخواهد شد.

روش رفع گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

با تمام این توضیحات و نکته های ذکر شده اگر باز هم به هر دلیلی توالت شما گرفت و فاضلاب در کاسه توالت جمع شد مشخص است که مشکلی در لوله و سیفون توالت ایجاد شده و حتما در آن گرفتگی رخ داده است. اگر شی سخت همچون گوشی، کلید، سنگ و ... در آن نی افتاده باشد به طور قطع می توان گفت که گرفتگی به خاطر تجمع مدفوع در سیفون یا افتادن دستمال کاغذی در آن می باشد. در این صورت می توان از روش های لوله بازکنی توالت استفاده کرده و گرفتگی را باز کنید. برای رفع چنین گرفتگی هایی دو روش وجود دارد.

۱- رفع گرفتگی توالت با چاه بازکن

ساده ترین روش برای باز کردن گرفتگی توالت که به خاطر ورود دستمال کاغذی ایجاد شده باشد استفاده از چاه بازکن یا همان تلمبه لوله بازکن می باشد. این وسیله ساده بسیار کارآمد بوده و بسیاری از گرفتگی های توالت و لوله فاضلاب را باز می کند. تنها لازم است یکی از این چاه بازکن ها را تهیه کرده و به کمک آن لوله بازکنی توالت انجام دهید.

انجام کار هم خیلی ساده است. دهانه چاه بازکن را در دهانه کاسه توالت قرار دهید به طور که هیچ منفذی در اطراف آن وجود نداشته باشد. پس از آن محکم دسته چاه بازکن را به سمت دهانه توالت فشار دهید تا هوای داخل دهانه چاه بازکن به لوله فشار آورده و گرفتگی ها را باز کند. این کار را باید به دفعات انجام دهید تا مشکل حل شود. توجه کنید که ممکن است لازم باشد به تعداد زیاد این کار را انجام دهید. پس از لوله بازکنی خسته نشوید و تلاش کنید تا با این راه بتوانید مشکل را حل نمایید.

۲- باز کردن توالت با فنر لوله بازکنی

روش دو استفاده از فنر لوله بازکنی است. اگر با چاه بازکن موفق به باز کردن گرفتگی ناشی از دستمال کاغذی نشدید باید از این روش استفاده کنید. در بازار فنر های مخصوصی برای لوله بازکنی وجود دارد که طول آن بلند است و یک سر آن تیز بوده و یک سر آن نیز دارای دسته می باشد. این وسیله ساده به راحتی بسیاری از گرفتگی لوله و توالت از جمله گرفتگی دستمال کاغذی را باز می کند. برای استفاده از آن باید سر تیز آن را در چاه توالت فرو کنید تا به محل گرفتگی برسد. سپس به کمک دسته تلاش کنید فنر را بچرخانید. حین چرخاندن فنر به آن فشار وارد کنید تا علاوه بر چرخش به گرفتگی داخل لوله فشار هم وارد شود. 

با انجام این کار و کمی تلاش می توانید به راحتی و بدون صرف هزینه گرفتگی توالت را باز کنید. البته نوع دیگری از فنر لوله بازکنی هم وجود دارد که برقی است و عملیات لوله بازکنی را آسان تر می کند. این وسیله که دستگاه فنر لوله بازکنی نام دارد تنها در اختیار شرکت های لوله بازکنی است و استفاده از آن عملا برای شما مهیا نیست. 

به هر صورت اگر با روش های فوق موفق به رفع گرفتگی دستمال کاغذی در توالت نشدید به ناچار باید از شرکت های خدمات فنی و لوله بازکنی درخواست کمک نمایید. شرکت ایرانیان یکی از شرکت های با تجربه و فعال در لوله بازکنی تهران است که با استفاده از نیروی مجرب و دستگاه های مخصوص هر نوع گرفتگی لوله های فاضلاب را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت برای شما رفع می کند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۵ از ۵ از مجموع ۱۲ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰