چنته چیست و چه کاربردی دارد؟
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷

چنته چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید شما هم نام چنته یا پودر لوله بازکن را شنیده باشید و برایتان سوال باشد که چنته چیست و چگونه از آن استفاده می شود. ما در این مطلب قصد داریم در این مورد کمی توضیح دهیم. قطعا برای شما هم اتفاق افتاده که لوله فاضلابتان دچار گرفتگی شده باشد و به دنبال روشی برای رفع گرفتگی آن بوده باشید. افراد مختلف روشهای مختلفی را برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب به شما پیشنهاد داده باشند و شما تلاش خود را برای رفع آن گرفتگی انجام داده باشید.

شاید شما هم نام چنته یا پودر لوله بازکن را شنیده باشید و برایتان سوال باشد که چنته چیست و چگونه از آن استفاده می شود. ما در این مطلب قصد داریم در این مورد کمی توضیح دهیم. قطعا برای شما هم اتفاق افتاده که لوله فاضلابتان دچار گرفتگی شده باشد و به دنبال روشی برای رفع گرفتگی آن بوده باشید. افراد مختلف روشهای مختلفی را برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب به شما پیشنهاد داده باشند و شما تلاش خود را برای رفع آن گرفتگی انجام داده باشید.

روشهای مختلف بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب

برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب روش های مختلفی وجود دارد که هر یک از این روش ها برای نوع خاصی از گرفتگی مناسب است. روشهایی همچون استفاده از دستگاه مخصوص لوله بازکنی، فنر لوله بازکن، دستگاه تراکم هوا، استفاده از سیخ برای رفع گرفتگی، بازکردن اتصالات لوله فاضلاب، محلول شیمیایی لوله بازکنی، پودر لوله بازکن و لوله بازکن های خانگی از جمله لوله بازکن ها و روش های رفع گرفتگی لوله می باشند. همچنین برخی از روشها برای لوله های فاضلاب خاصی می باشد و از روشهای دیگر نمی توان استفاده کرد.

به عنوان مثال برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی هیچ گاه نمی توان از فنر لوله بازکن استفاده کرد. برای این گرفتگی باید از محلول لوله بازکنی کمک گرفت و در غیر این صورت لازم است اتصالات لوله فاضلاب ظرفشویی باز شود. همچنین با استفاده از محلول های لوله بازکن نمی توان گرفتگی های ایجاد شده در چاه توالت را رفع کرد. زیرا این نوع گرفتگی ناشی از باقی ماندن فضولات در لوله می باشد که ریختن محلول هیچ کمکی نمی کند. در این مورد باید از فنر لوله بازکن استفاده کرد.

آشنایی با پودر لوله بازکن چنته

همانطور که ذکر شد انواع مختلفی گرفتگی وجود دارد که برای رفع آنها روشهای مختلفی وجود دارد که از بیان همه آنها صرف نظر می شود. اما در این مطلب قصد داریم در مورد پودر لوله بازکن کمی توضیح دهیم. معمولا گرفتگی ایجاد شده در سینک ظرفشویی ناشی از ورود مواد غذایی و چربی ها می باشد که این نوع گرفتگی ها به راحتی می توانند باز شوند.

با استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکنی به راحتی این نوع گرفتگی ها باز می شوند. اما مشکل این است که محلول های لوله بازکنی شیمیایی هستند و علاوه بر صدمه رساندن به لوله برای تنفس انسان نیز مضر هستند. به جای استفاده از محلول های شیمیایی روش دیگری وجود دارد که در ادامه آن را بیان خواهیم کرد.

آشنایی با پودر لوله بازکن چنته

پودر لوله بازکن یا همان چنته پودری است که مخصوص لوله بازکنی می باشد. این پودر به نام چنته معروف است و در گذشته از آن برای رفع گرفتگی لوله ها استفاده می شده است. چنته پودر لوله بازکنی ساده است که به راحتی می توان از آن استفاده کرد. در گذشته که محلولهای شیمیایی مخصوص لوله بازکنی وجود نداشت برای حل مشکل گرفتگی لوله های فاضلاب از پودر لوله بازکن یا همان چنته استفاده می شد.

روش استفاده از چنته

استفاده از چنته بسیار آسان است به طوری که تنها کافیست مقداری از این پودر را در داخل لوله دچار گرفتگی شده بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا تاثیر خود را بگذارد. پس از این مدت مقداری آب باز کنید تا باقی مانده آشغال های داخل لوله به داخل چاه هدایت شود. این ویژگی چنته بسیار مفید است و گرفتگی ها را به آسانی باز می کند. اما چنته هم تا حدودی شبیه محلول های لوله بازکنی می باشد. به این جهت که هر دو خاصیت اسیدی شیمیایی دارند و علاوه بر رفع گرفتگی باعث ایجاد پوسیدگی در لوله نیز می شوند.

استفاده مداوم از این لوله بازکن ها باعث خوردگی لوله های فاضلاب می شود. لذا در مصرف آنها باید اعتدال را رعایت کرد و در صورت لزوم این نوع لوله بازکن ها را بکار گرفت. نکته مهم این است که استفاده از چنته و محلول های لوله بازکنی هر دو برای گرفتگی های ساده ناشی از آشغال می باشد. گرفتگی های سخت ناشی از سنگ و خاک و گرفتگی توالت را نمی توان با استفاده از چنته یا پودر های لوله بازکنی رفع کرد.

روشهای دیگر رفع گرفتگی لوله

برای رفع گرفتگی های ایجاد شده در لوله فاضلاب ظرفشویی می توانید از سیخ نیز استفاده کنید. سیخ بلندی را وارد لوله کنید و آن را تکان دهید تا با جابجا کردن آشغال های داخل لوله مسیر آب را باز کند. همچنین می توانید از تلنبه دستی یا همان لوله بازکن دستی نیز کمک بگیرید که برای این نوع گرفتگی ها بسیار مفید واقع می شود.

اگر به هر صورتی رفع گرفتگی لوله فاضلاب حاصل نشد تنها با یک تماس در محل حاضر می شویم و به سرعت گرفتگی لوله را رفع می کنیم. لوله بازکن های ما با روش های مناسب لوله بازکنی به حل مشکل شما می پردازند و در کمترین زمان و صرف هزینه مناسب گرفتگی لوله را رفع می کنند.

لوله بازکنی خانه پاک

شرکت خدمات فنی خانه پاک دارای سابقه طولانی در ارائه خدمات تاسیسات و لوله بازکنی در تهران و حومه این افتخار را دارد که در صورت تماس به شما همشهری عزیز خدمت رسانی نماید. لوله بازکنی فوری با استفاده از دستگاه های مخصوص لوله بازکنی صد در صد تضمینی با قیمت ارزان و تعرفه اتحادیه توسط نیروهای متخصص و با تجربه. کارگران ما از هم از نظر تجربه و هم از نظر اخلاقی قابل اعتماد هستند و کار خود را به درستی انجام می دهند. امکان بازدید در محل و همچنین ارائه مشاوره رایگان در زمینه امور فنی ساختمان و لوله بازکنی و تخلیه چاه بصورت شبانه روزی.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۲ از ۵ از مجموع ۲۱ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰