چاه بست توالت چه خاصیتی دارد؟
شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴

چاه بست توالت چه خاصیتی دارد؟

قطعا در بسیاری از توالت های ایرانی چاه بست را مشاهده کرده اید و شاید این سوال در ذهن شما باشد که چاه بست چه خاصیتی دارد و چرا در بسیاری از توالت ها از چاه بست استفاده می شود. برای اطلاع از کارکرد چاه بست با ما همراه باشید.

چاه بست قطعه ای پلاستیکی است که در دهانه لوله فاضلاب توالت نصب می شود و خاصیت آن جلوگیری از ورود سوسک به داخل ساختمان است. در ساختمان های قدیمی و یا مکانهایی که احتمال خروج سوسک از چاه زیاد است از چاه بست توالت استفاده می شود و با این کار جلوی خروج سوسک ها از لوله فاضلاب گرفته می شود.

خواص استفاده از چاه بست توالت

با این که همه توالت ها سیفون دارند و به نظر می رسد سوسک ها نمی توانند از داخل آب بند سیفون عبور کنند اما این طور نیست و سوسک های چاه به راحتی از داخل سیفون توالت و آب بند آن عبور می کنند و خود را به کاسه توالت می رسانند و از این طریق وارد ساختمان می شوند. با ورود به ساختمان نیز تخم ریزی خود را شروع کرده و زاد ولد می کنند.

بسیاری از افراد برای از بین بردن سوسک چاه از سم های مختلفی استفاده کرده اند و تمام محیط توالت و سرویس بهداشتی را سمپاشی کرده اند اما همچنان سوسک ها وجود دارند. به نظر می رسد علت اصلی آن تخم سوسک نباشد بلکه سوسک ها از جای دیگری می آیند و آنجا همان چاه فاضلاب است. در چاه فاضلاب سوسک های بسیاری وجود دارد که برخی از آنها تلاش می کنند از چاه خارج شوند و برخی نیز موفق به این کار شده و به داخل توالت می آیند.

جلوگیری از ورود سوسک با استفاده از چاه بست

برای جلوگیری از خروج سوسک ها از چاه لازم است از چاه بست استفاده کنید. این قطعه پلاستیکی بسیار ساده عمل می کند. دریچه آن دارای یک فنر است که با کوچکترین فشار باز می شود و سپس بسته می شود. یعنی با فشار فضولات باز می شود و اجازه ورود آنها به داخل لوله فاضلاب را می دهد و سپس بسته می شود.

اما در بعضی مدل های چاه بست درب آن به راحتی باز می شود و سوسک های بزرگ چاه از زیر به آن می چسبند و سنگینی آنها باعث باز شدن درب چاه بست می شود و سپس فرصت برای آمدن به سرویس بهداشتی برای آنها مهیا می شود. این مشکل در نوع دیگری از چاه بست ها حل شده بطوری که بجای یک درب از دو درب استفاده شده که دیگر در این حالت سوسک ها نمی توانند آن را باز کنند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۳.۴ از ۵ از مجموع ۵ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰