سیستم لوله کشی فاضلاب چه رابطه ای با گرفتگی لوله ها دارد؟
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶

سیستم لوله کشی فاضلاب چه رابطه ای با گرفتگی لوله ها دارد؟

لوله کشی فاضلاب ساختمان تاثیر بسزایی در ایجاد گرفتگی لوله ها دارد زیرا عدم رعایت نکات فنی لوله کشی و استفاده از لوله های قطر کم و تعداد زیاد زانویی و خمیدگی در لوله ها می تواند باعث افزایش احتمال گرفتگی لوله فاضلاب و نیاز به لوله بازکنی شود.

لوله کشی فاضلاب ساختمان تاثیر بسزایی در ایجاد گرفتگی لوله ها دارد زیرا عدم رعایت نکات فنی لوله کشی و استفاده از لوله های قطر کم و تعداد زیاد زانویی و خمیدگی در لوله ها می تواند باعث افزایش احتمال گرفتگی لوله فاضلاب و نیاز به لوله بازکنی شود.

اهمیت لوله کشی فاضلاب ساختمان

یکی از بخشهای اصلی ساختمان لوله کشی فاضلاب آن می باشد که به آن سیستم لوله کشی فاضلاب گفته می شود و توسط لوله کش فاضلاب انجام می شود و انجام این کار باید طبق اصول لوله کشی فاضلاب و با رعایت نکات فنی انجام شود عدم رعایت نکات فنی در لوله کشی فاضلاب ساختمان می تواند در آینده گریبان ساکنین را بگیرد برای آنها مشکل ایجاد کند.

امروزه گرفتگی لوله های فاضلاب در شهرها زیاد شده و در کنار این مشکل تعداد زیادی شرکت لوله بازکنی تاسیس شده تا به حل مشکل گرفتیگ لوله ها بپردازند اما باید دید مشکل اصلی کجاست و چرا گرفتگی لوله های فاضلاب افزایش یافته است.

گرفتگی لوله فاضلاب و نیاز به لوله بازکنی

گرفتگی لوله های فاضلاب علل متعددی دارد که برخی از آنها به خاطر مشکل در شبکه لوله کشی فاضلاب ساختمان بوده و برخی دیگر عدم رعایت نکات پیشگیری از گرفتگی لوله از جانب ساکنین می باشد. به هر حال مشکل هر چه که باشد باعث ایجاد گرفتگی در لوله می شود و نیاز به لوله بازکنی را بوجود خواهد آورد.

لوله بازکنی با لوله کشی فاضلاب رابطه عکس دارد بطوری که هر چه نکات فنی و استانداردهای لوله کشی در ساختمان رعایت شده باشد نیاز به لوله بازکنی در آن کمتر خواهد بود و هر چه این نکات کمتر رعایت شود نیاز به لوله بازکنی بیشتر و احتمال گرفتگی لوله ها بیشتر خواهد بود. پس مشخص شد لوله کشی فاضلاب اهمیت بسیاری در ساختمان دارد و حتما باید با رعایت اصول انجام شود.

عدم رعایت نکات فنی لوله کشی عامل گرفتگی لوله فاضلاب

بسیار مشاهده می شود که گرفتگی های ایجاد شده در لوله های فاضلاب مخصوصا در آپارتمانها ناشی از نقص در لوله کشی ساختمان می باشد و پیمانکار از خمیدگی های زیادی در لوله کشی استفاده کرده و یا در مواردی لوله های قطر پایین به کار برده که این موارد باعث گرفتگی لوله فاضلاب می شود. علتش هم این است که اگر قطر لوله ها کم باشد با ورود مواد اضافی و آشغالهای کوچک به داخل لوله امکان گرفتگی در آن وجود خواهد داشت حال آنکه در لوله های با قطر بزرگ این چنین نیست.

می توان گفت بسیاری از گرفتگی های لوله ها و عملیات های لوله بازکنی در تهران به همین دلیل است و لازم است لوله کش های فاضلاب به این نکته توجه داشته باشند و با رعایت نکات فنی لوله کشی جلوی گرفتگی های زیاد لوله را بگیرند و نیاز به لوله بازکنی را در ساختمان کاهش دهند. 

پیشگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب

پس یکی از دلایل اصلی گرفتگی لوله ها مشخص شد اما دلیل دیگر مربوط به ساکنین ساختمان می باشد. لوله های فاضلاب محل عبور آب و فاضلاب می باشند نه زباله و آشغال. ورود زباله های کوچک و بزرگ نظیر کاغذ، دستمال، باقی مانده غذا، نان، مو، صابون، سنگ، خاک و ... باعث می شود لوله فاضلاب دچار گرفتگی شود. حال اگر قطر لوله کم باشد و یا خمیدگی زیادی در آن وجود داشته باشد که دیگر جای خود دارد.

با رعایت این نکته ساده و استفاده از صافی های مخصوص کفشوی یا ظرفشویی می توانید از ورود مواد اضافی به داخل لوله جلوگیری کنید و خود را از گرفتگی لوله فاضلاب و نیاز به لوله بازکنی راحت کنید.

لوله بازکنی خانه پاک

اگر قصد ساخت ساختمان دارید ما می توانید به شما کمک کنیم. لوله بازکن های ماهر و با تجربه خانه پاک طبق اصول لوله کشی فاضلاب با رعایت نکات فنی و استانداردها لوله کشی فاضلاب شما را بصورت تضمینی انجام می دهند که در صورت رعایت موارد فوق به هیچ وجه دچار گرفتگی نخواهد شد. همچنین اگر مشکل گرفتگی لوله دارید ما سرویس کاران ما آماده رفع گرفتگی لوله ها می باشند.

خدمات متنوع شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک)

ما شرکت خدمات فنی هستیم و به همین دلیل خدمات متنوع و مختلفی داریم. از خدمات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان، نصب تاسیسات ساختمانی و لوله کشی توالتها گرفته تا نصب و راه اندازی انواع توالت ایرانی و فرنگی و تعویض و تبدیل آنها به یکدگیر و حفر و پاکسازی و نوسازی چاه های فاضلاب و تخلیه چاه و لوله بازکنی که همه و همه بصورت فوری و شبانه روزی برای ما قابل انجام است. ما این افتخار را داریم که خدمات خود را بصورت ارزان به شما عزیرزان ارائه می دهیم و دستمزد خود را نیز طبق تعرفه اتحادیه محاسبه می کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴ از ۵ از مجموع ۲ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰