حرفه لوله بازکنی و تخلیه چاه چه اهمیتی دارد؟
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷

حرفه لوله بازکنی و تخلیه چاه چه اهمیتی دارد؟

لوله بازکنی و تخلیه چاه نامی است که قطعا همه شما آن را شنیده اید و بعضا با وظایف و توانمندی های یک فرد لوله بازکن آشنا هستید. احتمالا با شنیدن کلمه لوله بازکنی و تخلیه چاه اولین چیزی که یادتان می آید برچسب های تبلیغاتی است که روی در و دیوارها چسبانده شده و چهره شهر را زشت کرده است. شغل لوله بازکنی و تخلیه چاه از جمله مشاغل سطح پایین در جامعه است که از وجهه پایینی برخوردار است و معمولا افراد به لوله بازکن ها و تکنسین های تخلیه چاه به عنوان یک فرد کم ارزش نگاه می کنند.

لوله بازکنی و تخلیه چاه نامی است که قطعا همه شما آن را شنیده اید و بعضا با وظایف و توانمندی های یک فرد لوله بازکن آشنا هستید. احتمالا با شنیدن کلمه لوله بازکنی و تخلیه چاه اولین چیزی که یادتان می آید برچسب های تبلیغاتی است که روی در و دیوارها چسبانده شده و چهره شهر را زشت کرده است. شغل لوله بازکنی و تخلیه چاه از جمله مشاغل سطح پایین در جامعه است که از وجهه پایینی برخوردار است و معمولا افراد به لوله بازکن ها و تکنسین های تخلیه چاه به عنوان یک فرد کم ارزش نگاه می کنند.

نگاه منفی به شغل لوله بازکنی و تخلیه چاه

بسیاری از شهروندان به این شغل نگاهی منفی دارند و این موضوع طی سالهای زیادی که در این زمینه فعالیت داشته ایم مشخص شده است. این موضوع ناشی از سطح اجتماعی این کار در جامعه است. به عنوان مثال پزشکی، مهندسی، معماری و ... از سطح اجتماعی بالایی در جامعه برخوردارند لذا کسانی که دارای این تخصص ها هستند در جامعه بیشتر مورد توجه هستند و از وجاهت بالایی برخوردار می باشند. اما لوله بازکنی و تخلیه چاه که کاری مرتبط با فاضلاب و کثافات است از سطح پایینی برخوردار می باشد و لذا کسانی که کار را به عنوان شغل خود انتخاب کرده اند توسط افراد مختلف تحقیر می شوند.

سختی کار تخلیه چاه و لوله بازکنی

 طی سالیان زیادی که در این صنف مشغول به کار بوده ایم افراد مختلفی را مشاهده کرده ایم که نظرات مختلفی در مورد لوله بازکنی و تخلیه چاه و انتخاب آن به عنوان شغل داشته اند. برخی از آن متنفر هستند و به افرادی که این شغل را دارند نیز با نگاه تحقیر برخورد می کنند و حتی فکر انجام چنین کاری را نیز به ذهن خود راه نمی دهند. برخی دیگر اگرچه لوله بازکن ها را تحقیر نمی کنند اما از این کار خوششان نمی آید. علتش هم کاملا واضح است. کار با فاضلاب و لوله های گرفته و کثیف جذابیتی ندارد! البته حق هم دارند چون تخلیه چاه چیزی نیست که افراد با علاقه به سمت آن جذب شوند. برخی از همکاران ما در این صنف از روی ناچاری مجبور می شوند به عنوان کارگر تخلیه چاه مشغول شوند و به جمع آوری فاضلاب از ته چاه اقدام کنند.

اهمیت وجود لوله بازکن در شهرها

اما گذشته از تمام این حرف ها این است که تمام مشاغل موجود در شهرها لازم هستند. همانطور که دکتر و مهندس در شهر لازم است، بقال و کارگر و تخلیه چاه نیز لازم است و باید در هر شهر وجود داشته باشند. تصور کنید اگر در یک شهر کارگری برای کار وجود نداشته باشد چه می شود. همه کارها روی زمین می ماند و مشاغل دیگر تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

حال اگر در یک شهر لوله بازکنی و تخلیه چاه وجود نداشته باشد چه می شود؟ اگر در یک شهر هیچ شرکت لوله بازکنی وجود نداشته و کسی اقدام به لوله بازکنی ننماید هر لوله ای که دچار گرفتگی شود باید به همان صورت بماند. اگر لوله فاضلاب یا توالت خانه دچار گرفتگی شود دیگر کسی نیست که آن را باز کند و به ناچار گرفتگی باقی خواهد ماند و دیگر نمی توان از توالت یا سینک ظرفشویی استفاده کرد. عملا کارایی آب و فاضلاب ساختمان از بین خواهد رفت و دیگر نمی توان در آن زندگی کرد.

اهمیت وجود شرکتهای تخلیه چاه

حال اگر تخلیه چاه در شهری وجود نداشته باشد به این صورت که هیچ شرکت تخلیه چاه وجود نداشته باشد و هیچ فردی به چنین کاری اقدام نکند، آنوقت همه چاه های فاضلاب پس از پر شدن سرریز خواهند شد. چاه های فاضلاب پس از مدتی پر می شوند و نیاز به تخلیه دارند حال آنکه هیچ شرکت تخلیه چاه وجود ندارد و کسی تخلیه چاه انجام نمی دهد. در این حالت چاه های فاضلاب یک بار مصرف خواهند شد و پس از پر شدن دیگر نمی توان از آنها استفاده کرد. علاوه بر آن فاضلاب و کثافات تمام ساختمان را خواهد گرفت و امکان زندگی نیز از انسان سلب خواهد شد.

تنها کافیست کمی به این موضوع فکر کنید تا از اهمیت صنف لوله بازکنی و تخلیه چاه آگاه شوید. تقریبا تمام مشاغل به همین صورت هستند حتی آنهایی که از وجهه مناسبی برخوردار نیستند.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرها

البته در این میان افرادی نیز بوده اند که با ما برخورد مناسب داشته اند و اهمیت کار ما را درک کرده اند اما این افراد معمولا کمتر بوده اند و غالبا نگاه منفی نسبت به شغل ما داشته اند. مشاغل خدماتی معمولا تاثیر زیادی در جامعه دارند و خدمت اونها بقیه مشاغل رو هم تحت تاثیر قرار می دهد اما متاسفانه کسی اهمیت کار آنها را درک نمی کند. علاوه بر این که این کارها معمولا تخصصی و حساس هستند و نیاز به تجربه دارند.

متاسفانه برخی از کلاهبردارن وارد این صنف شده اند و با سرکیسه کردن مردم وجه این شغل را در چشم مردم کوچک تر کرده اند به طوری که افراد تصور می کنند همه لوله بازکنها کلاهبردار هستند و با کاری اندک هزینه زیادی را طلب می کنند. اما به هیچ وجه اینطور نیست. در هر صنفی افراد ناسالم و کلاهبردار وجود دارد که حتی ممکن است مربوط به آن صنف نباشند و از بیرون وارد آن شده باشند. در خصوص لوله بازکنی و تخلیه چاه نیز به همین صورت است.

کلاهبرداران در لباس لوله بازکن

 برخی از افراد کلاهبردار که به دنبال درآمد بدون زحمت بوده اند وارد صنف لوله بازکنی شده اند و با روشهای مختلف جیب همشهریان را خالی کرده اند. این افراد تنها شیادانی هستند که حتی تخصص لوله بازکنی را نیز ندارند و فقط لباس لوله بازکن را بر تن دارند. اما لوله بازکن های حقیقی افرادی زحمتکش هستند که روزانه با تلاش و فعالیت زیاد به دنبال کسب روزی حلال هستند و هزینه های دریافتی از مشتریان را نیز در ازای انجام کار و طبق تعرفه دریافت می کنند. امیدوارم روزی همه مردم اهمیت مشاغل سطح پایین جامعه مانند لوله بازکنی و تخلیه چاه را درک کنند و نسبت به افراد سخت کوش این صنف احترام و اهمیت قائل باشند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۸ از ۵ از مجموع ۹ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰