نرخ لوله بازکنی بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می شود؟
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

نرخ لوله بازکنی بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می شود؟

گرفتگی لوله های فاضلاب در این روزها برای هر خانه ای رخ می دهد و چیزی که مهم است باز کردن آن می باشد. اما برای انجام این مهم قیمتهای مختلفی توسط شرکتهای لوله بازکنی ارائه می شود که انسان را دچار حیرت می کند. قیمتهایی که از زمین تا هوا فاصله دارند و در هر منطقه ای و توسط هر شرکتی متفاوت می باشند.

گرفتگی لوله های فاضلاب در این روزها برای هر خانه ای رخ می دهد و چیزی که مهم است باز کردن آن می باشد. اما برای انجام این مهم قیمتهای مختلفی توسط شرکتهای لوله بازکنی ارائه می شود که انسان را دچار حیرت می کند. قیمتهایی که از زمین تا هوا فاصله دارند و در هر منطقه ای و توسط هر شرکتی متفاوت می باشند.

اصلی ترین عامل تعیین نرخ لوله بازکنی نوع گرفتگی و لوله فاضلاب می باشد. برای گرفتگی لوله های فاضلاب ظرفشویی، کفشوی حمام، کفشوی پارکینگ و حیاط، سیفون توالت و ... قیمتهای مختلفی تعیین شده که قیمت ابتدایی کار برای هر یک متفاوت است و در صورت حل مشکل این قیمت دریافت می شود. در صورتی که کار زمان بیشتری ببرد و عوامل دیگری که در ادامه ذکر می شود در آن دخیل باشند قیمت ها تغییر پیدا می کنند.

قیمت لوله بازکنی شرکتهای مختلف

یکی از موارد مهم که نقشی اساسی در تعیین قیمت لوله بازکنی دارد شرکت خدمات فنی می باشد. شرکتهای خدمات فنی مختلفی در تهران وجود دارد که آنها را با عنوان شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه می شناسند. این شرکتها در سه نوع مجاز، غیرمجاز و کلاهبردار فعالیت می کنند که تعرفه و دستمزد هر یک با دیگری متفاوت بوده و عملکرد آن نیز تفاوت دارد.

در خصوص شرکتهای مجاز باید گفت که این شرکتها توسط اتحادیه لوله بازکنی و تخلیه چاه تایید شده هستند و دستمزد آنها نیز بر اساس تعرفه اتحادیه محاسبه می شود. این شرکتها بهترین شرکتهای لوله بازکنی هستند که خدمات آنها نیز کامل و متنوع می باشد و برای انجام عملیات از سرویس کاران با تجربه و حرفه ای استفاده می کنند. تعداد این شرکتها در تهران بسیار کم می باشد و عملا امکان استفاده از خدمات آنها برای همه شهروندان امکان پذیر نمی باشد.

لوله بازکنی ۳۰۰ هزار تومان توسط شرکتهای غیرمجاز و کلاهبرداران 

اما در مورد شرکتهای غیر مجاز که شرکتهایی هستند که تحت نظر اتحادیه نبوده و دستمزدهای آنها نیز توسط خودشان محاسبه می شود. اتحادیه لوله بازکنی و تخلیه چاه (اتحادیه آهنگران) هیچ نظارتی روی این شرکتها ندارد و از خدمات و تعرفه آنها نیز اطلاعی ندارد. این شرکت ها البته خدمات خوبی به مردم ارائه می دهند اما دستمزد آنها بالاتر از تعرفه اتحادیه می باشد.

بسیاری از کلاهبرداران هستند که به عنوان لوله بازکن وارد منازل می شود و چه کلاهبرداری هایی که نمی کنند. روش کار این شیادان لوله بازکن نما به این صورت است که با یک گالن مایع و یک دریل در محل حاضر می شوند و اقدام به ور رفتن با لوله می کنند و طوری تظاهر می کنند که انگار در حال بازکردن لوله می باشند. پس از کمی بازی با لوله می گویند که لوله بازکنی انجام شده است و گرفتگی لوله به کلی برطرف شده است و بعد هزینه گزافی را از صاحب خانه طلب می کنند.

هزینه هایی بالغ بر ۳۰۰ هزار تومان بابد یک لوله بازکنی ساده که البته افراد ساده آن را پرداخت می کنند. اما باید بدانید که این هزینه واقعی لوله بازکنی که نیست هیچ فرد مورد نظر نیز لوله بازکن واقعی نمی باشد. هنگام تماس با این شرکتها باید از قبل از تعرفه و قیمت آنها اطلاع پیدا کنید تا گرفتار هزینه های بالای لوله بازکنی نشوید.

اما گروه سوم همین کلاهبرداران هستند که نه تنها تحت نظر اتحادیه نبوده بلکه طبق قانون نیز عمل نمی کنند و کلاهبردارانی حرفه ای می باشند. این افراد شیاد از افراد بی خبر که اطلاعی از قیمتهای لوله بازکنی ندارند هزینه های هنگفتی را برای لوله بازکنی دریافت می کنند. به هیچ وجه نباید با این افراد تماس بگیرید و در صورت مشاهده آنها به پلیس اطلاع دهید.

لوله بازکنی ارزان در تهران

اما این یکطرف قضیه است و طرف دیگر هزینه های بسیار پایین در لوله بازکنی می باشد. هزینه هایی بالغ بر ۳۰ هزار تومان برای لوله بازکنی آنهم در تهران. برخی شرکتها برای افزایش مشتری و یا برای این که مشتری آنها از دست نرود هزینه های پایینی را برای انجام کار دریافت می کنند که همین باعث می شود دیگر کسی سراغ لوله بازکنی های ۷۰ هزار تومانی نرود.

اما جدا از این مسائل نکات بسیاری در تعیین قیمت لوله بازکنی در تهران تاثیر گذار است که به توضیح و تفصیل انها می پردازیم. از جمله نکات مهم در تعیین قیمت لوله بازکنی نوع شرکت لوله بازکنی است. قطعا یک فرد لوله بازکن که با یک کیف در محل حاضر می شود قیمت یکسانی با شرکت خدمات فنی که تعداد زیادی کارگر دارد نمی گیرد. هر یک قیمت خود را دارند. 

همانطور که ذکر شد نوع شرکت تاثیر زیادی در تعیین قیمت لوله بازکنی دارد زیرا بسته به نوع شرکت قیمتهای مختلفی برای لوله بازکنی ارائه می شود. قابل توجه است که هنگام تماس با شرکتهای مذکور از قبل از تعرفه و قیمتهای آنها اطلاع یابید زیرا برخی از شرکتها در ابتدا قیمتهای پایین و ارزانی را برای لوله بازکنی به مشتری ارائه می دهند اما پس از حضور در محل و بررسی قیمتهای چند برابر را ذکر کرده و آن را به سیستم لوله کشی ساختمان مرتبط می کنند. اگر از قبل از قیمتهای لوله بازکنی شرکتهای دیگر اطلاعت داشته باشید هنگام حضور لوله بازکن به راحتی می توانید از قیمتهای بالا و یا کلاهبرداران آگاه شوید و گول سخنان فریبنده آنها را نخورید.

قیمت لوله بازکنی تابع نوع گرفتگی لوله

نکته دیگر که در قیمت لوله بازکنی موثر است مقدار گرفتگی است. در بعضی موارد گرفتگی ها ساده هستند و به راحتی باز می شوند اما بعضا مشاهده شده که گرفتگی سخت بوده و تکنسین لوله بازکنی ساعت ها تلاش کرده که گرفتگی را باز کند که در این صورت قیمت ها متفاوت خواهد بود. همچنین در بعضی موارد گرفتگی لوله فاضلاب در عمق لوله می باشد که سرویس کار باید از فنرهای بلند برای این کار استفاده کند که این هم باعث افزایش قیمت لوله بازکنی خواهد شد.

عامل دیگر موثر در قیمت لوله بازکنی نوع گرفتگی و روش رفع گرفتگی می باشد. در مواردی گرفتگی ها با یک فنر دستی نیز رفع می شوند و لوله بازکن زحمت زیادی را متحمل نمی شود. اما در مواردی رفع گرفتگی تنها با استفاده از ژنراتور و پمپ تراکم هوا ممکن است و لوله بازکن باید تلاش و زحمت زیادی را صرف رفع گرفتگی لوله نماید که در این صورت هزینه کمی بالاتر از حالت عادی خواهد بود که طبیعی هم می باشد و البته به صورت توافقی تعیین می شود و نرخ مطلقی ندارد.

عمل گرفتگی لوله، عامل تعیین قیمت

طول لوله و فنر استفاده شده نیز در تعیین قیمت لوله بازکنی اهمیت دارد زیرا هرچه عمق گرفتگی لوله بیشتر باید تکنسین ما باید فنر بیشتری را استفاده کند و در نتیجه زحمت و تلاش بیشتری برای رفع گرفتگی نیاز است. زیرا گرفتگی های ایجاد شده در عمق لوله با این راحتی ها باز نمی شوند و تلاش زیادی را می طلبند.

به عنوان مثال گرفتگی هایی که در عمق ده متری لوله های آپارتمان ایجاد شده به هیچ وجه با گرفتگی یک متری یکی نیست. زیرا گرفتگی لوله فاضلاب آپارتمان که در عمق ده متری می باشد دیگر واحدهای را نیز درگیر خود کرده و به سختی رفع می شود. لازم به ذکر است برای رفع گرفتگی های بلند دیگر استفاده از فنر دستی امکان پذیر نبوده و باید از ژنراتور (فنر برقی لوله بازکن) استفاده شود که این مورد نیز قیمت را افزایش می دهد.

تاثیر زمان در تعیین نرخ لوله بازکنی

دیگر موارد موثر در این موضوع زمان صرف شده توسط لوله بازکن است که طبیعتا قیمت لوله بازکنی را افزایش می دهد. بسیاری از مشاغل تابع زمان هستند و بر اساس زمان صرف شده هزینه دریافت می کنند که لوله بازکنی نیز از این قانون مستثنی نیست. حتی در بعضی موارد این زمان به چندین ساعت و روز می کشد زیرا گرفتگی لوله در یک واحد آپارتمانی پیدا نمی شود و لوله بازکن به ناچار از واحدهای دیگر برای این کار استفاده می کند که همین کار تاثیر زیادی در نرخ لوله بازکنی دارد.

البته لازم به ذکر است عامل محله و منطقه نیز در تعیین قیمت شرکتهای غیرمجاز موثر است. به این صورت که اگر گرفتگی مربوط به ساختمانی در جنوب تهران باشد قیمت ها پایین است و عادی می باشد اما اگر گرفتگی در ساختمانی در شمال تهران باشد و یا مربوط به سازمان ها و ادارات سرمایه دار باشد قیمت لوله بازکنی به چند برابر قیمت عادی می رسد به طوری که مشاهده شده برخی برای رفع گرفتگی های ساده در این شرایط بالای یک میلیون تومان دریافت کرده اند. البته این موضوع تنها مربوط به شرکتهای غیر مجاز می باشد و شرکتهای مجاز طبق نرخ تعیین شده هزینه می گیرند و تابع محله و منطقه نیستند.

تعرفه شرکتهای معتبر و مجهز لوله بازکنی در تهران

همچنین تعرفه شرکتهای معتبر و دارای تجهیزات پیشرفته بیشتر از شرکتهای عادی است. آن کجا که شرکت لوله بازکنی دارای دفتری مناسب و چند شماره تلفن به همراه چندین سرویس کار و تکنسین باشد و آن کجا که یک سرویس کار به تنهایی شماره تلفن اعتباری خود را به مشتری ها بدهد و با موتور به مناطق اعزام شود. مشخص است که این دو با یکدیگر تفاوت دارد و در نهایت نیز در تعیین نرخ لوله بازکنی موثر هستند. همچنین مهارت و تجربه سرویس کاران نیز تاثیر زیادی دارد که البته در خصوص شرکتهای بزرگ و معتبر این موضوع تایید شده است.

در نهایت لازم است این تذکر داده شود که برای درخواست لوله بازکنی تنها با شرکتهای معتبر لوله بازکنی تماس بگیرید و قبل از اعزام تکنسین از نرخ لوله بازکنی شرکت مورد نظر اطلاع پیدا کنید تا در عمل انجام شده قرار نگیرید. همچنین هنگام تماس باید از تخصص و تجربه لوله بازکن ها نیز اطلاع داشته باشید و البته بهتر است از قیمت دیگر شرکتها نیز مطلع باشید تا کسی سر شما کلاه نگذارد.

ما به عنوان یکی از شرکت های معتبر و مجهز لوله بازکنی در تهران خدمات متنوعی داریم. لوله بازکنی فوری با انواع دستگاههای لوله بازکنی و انواع فنرهای مخصوص، لوله بازکنی با فنر لوله بازکن با سرفنر فولادی و مخصوص، رفع گرفتگی لوله فاضلاب با روشهای مناسب و ارزان قیمت بصورت تضمینی، از بین بردن نم و رطوبت ساختمان من جمله حمام، توالت، آشپزخانه و دیوارهای ساختمان در کوتاه ترین زمان، رفع بوی بد فاضلاب با پیدا کردن منشا آن و حل مشکل بصورت دائمی، بازکردن درب چاه فاضلاب و بررسی وضعیت آن و انجام امور لازم از قبیل تخلیه چاه، ترمیم و تعمیر چاه و بستن در چاه پس از اتمام کار. تخلیه چاه با استفاده از دستگاههای مکش مخصوص و تانکرهای تخلیه چاه، نصب توالت فرنگی و توالت ایرانی و اتصالات آن و تعمیر و تجهیز آن، تعرفه مناسب و ارزان طبق مصوب اتحادیه، نصب سپتیک تانک و لایروبی آن توسط خانه پاک انجام می شود.

هر مشکلی که در خصوص تاسیسات فنی و فاضلاب نیاز داشتید ما در خدمت هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۵ از ۵ از مجموع ۶ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰