نکات ایمنی هنگام بازکردن گرفتگی لوله ها
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

نکات ایمنی هنگام بازکردن گرفتگی لوله ها

لوله های فاضلاب به خاطر شرایط خاصشان دچار گرفتگی می شود و نیاز دارند که لوله بازکنی شوند که برای این کار روشهای مختلفی وجود دارد و یکی از این روشها که عموم افراد جهت رفع گرفتگی لوله از آن استفاده می کنند محلول لوله بازکنی می باشد که در مواردی تاثیر فوق العاده ای در بازکردن گرفتگی دارد. 

لوله بازکنی نیز همچون بسیاری از کارهای فنی نکاتی ایمنی دارد که قبل از شروع کار باید آن نکات را رعایت کرد تا عملیات لوله بازکنی به خوبی انجام شود و مشکلی در حین کار بوجود نیاید. لازمه یک لوله بازکنی حرفه ای رعایت نکات ایمنی کار می باشد و در غیر اینصورت کار لوله بازکنی حرفه ای نخواهد بود.

همچنین لوله بازکنی فوری نیز تنها با رعایت این نکات قابل انجام است زیرا با عدم رعایت نکات ایمنی هنگام کار مشکلاتی بوجود می آید که باعث می شود سرعت کار کم شود و دیگر لوله بازکنی فوری انجام نشود. بطور کلی نکاتی وجود دارد که به آن نکات ایمنی لوله بازکنی گفته می شود و رعایت این نکات از جانب تکنسین لوله بازکن لازم است.

لوله های فاضلاب به خاطر شرایط خاصشان دچار گرفتگی می شود و نیاز دارند که لوله بازکنی شوند که برای این کار روشهای مختلفی وجود دارد و یکی از این روشها که عموم افراد جهت رفع گرفتگی لوله از آن استفاده می کنند محلول لوله بازکنی می باشد که در مواردی تاثیر فوق العاده ای در بازکردن گرفتگی دارد. گرفتگی هایی که ناشی از زباله و آشغال های ریز داخل لوله باشد.

گرفتگی لوله فاضلاب و لوله بازکنی آن

لوله های فاضلاب معمولا دچار گرفتگی می شود و افراد برای رفع گرفتگی آن از محلول های لوله بازکن استفاده می کنند که استفاده از این محلول ها نکات ایمنی خاصی دارد که باید رعایت شود تا مشکلی برای فرد لوله بازکن به همراه نداشته باشد. با خواندن این مقاله می فهمید که برای بازکردن لوله ها باید چکار کرد و چه نکاتی را رعایت کرد. همچنین می آموزید برای لوله بازکنی در خانه چه کارهایی انجام دهید تا به نتیجه برسید.

استفاده از محلول های لوله بازکنی باید با رعایت نکات ایمنی همراه باشد تا سلامت فرد لوله بازکن به خطر نیافتد و عملیات لوله بازکنی به خوبی انجام شود. ما قصد داریم در این مطلب نکات فنی و ایمنی لوله بازکنی را به شما بیاموزیم تا ضمن اینکه خودتان در خانه لوله بازکنی می کنید سلامت خود را نیز تامین کنید. همچنین روشهای کلی لوله بازکنی در خانه را نیز خواهید آموخت.

لوله بازکنی چیست و به چه کسی لوله بازکن گفته می شود؟

قبل از همه اینها اول باید بدانید که گرفتگی لوله فاضلاب چیست و چگونه باید آن را رفع کرد. همچینن با مفاهیم لوله بازکنی و لوله بازکن نیز آشنا خواهید. شد. گرفتگی لوله فاضلاب زمانی پیش می آید که داخل لوله فاضلاب، سیفون توالت یا سیفون ظرفشویی موادی غیر از آب انباشته شود و راه آب را ببندد و در این صورت دیگر امکان عبور آب وجود نداشته باشد.

در این حالت مجرای فاضلاب کاملا بسته می شود و دیگر امکان تخلیه فاضلاب وجود ندارد. معمولا گرفتگی لوله ها در بخش سیفون لوله اتفاق می افتد. محلی که لوله فاضلاب دچار خمیدگی شده است. این مشکل با بالا آمدن فاضلاب توالت، یا ظرفشویی همراه است و در این صورت است که فرد متوجه می شود لوله دچار گرفتگی شده است.

نکات ایمنی استفاده از محلول لوله بازکن

برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی یکی از روشهای لوله بازکنی استفاده از محلول شیمیایی می باشد که به خاطر خاصیت اسیدی گرفتگی را باز می کند. این محلول های برای سلامت انسان مضر هستند لذا قبل از استفاده از آن باید نکات ایمنی را انجام داد. به هیچ وجه نباید محلول را بو کرد و یا در محیط های بسته و بدون تهویه از آن استفاده نمود. همچنین از ترکیب کردن چند محلول شیمیایی پرهیز کنید. لازم به ذکر است که این محلول نباید در دسترس کودکان قرار گیرد و از تماس پوست با آن نیز خودداری شود.

نکات ایمنی استفاده از دستگاه فنر لوله بازکنی

گرفتگی های کفشوی ها و توالت را با فنر لوله بازکنی رفع می کنند. اگر از دستگاه فنر لوله بازکنی استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که سرعت دوران این دستگاه ها می تواند باعث پیچ خوردن فنر و برخورد آن با اطراف و یا افراد شود. پس هنگام استفاده از آن دقت کنید و همیشه از سرعت پایین دستگاه استفاده کنید. فنرهای دستی لوله بازکنی نکات فنی خاصی ندارد و می توان بدون مشکل از آن استفاده کرد.

روشهای دیگری برای رفع گرفتگی لوله ها از قبلی چاه بازکن، تلمبه دستی، پودر لوله بازکن، سیخ، فنر دستی لوله بازکن و ... وجود دارد که بی خطر هستند و نکات ایمنی خاصی را ندارند. در استفاده از این نوع لوله بازکن ها می توانید به راحتی مشکل خود را حل کنید.

آشنایی با گرفتگی لوله فاضلاب

برای حل این مشکل باید عملیات لوله بازکنی انجام شود. لوله بازکنی به کارهای لازم برای بازکردن گرفتگی بوجود آمده در داخل لوله فاضلاب گفته می شود که توسط فرد متخصص به نام لوله بازکن حرفه و یا غیر متخصص به نام لوله بازکن ناشی انجام می شود. اگر عملیات رفع گرفتگی لوله توسط فرد متخصص انجام شد به آن لوله بازکنی حرفه ای نیز گفته می شود. همچنین لوله بازکن های متخصص کار لوله بازکنی را به سرعت انجام می دهند که به آن لوله بازکنی فوری گفته می شود.

برای بازکردن گرفتگی لوله ها بهتر است از لوله بازکن های حرفه کمک گرفت. شرکت های لوله بازکنی بسیاری در تهران وجود دارد که لوله بازکنی را به صورت حرفه ای و فوری انجام می دهند. این شرکت ها نیروهای متخصصی در زمینه لوله بازکنی دارند که به سرعت هر نوع گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف می کنند. اما اگر نمی خواهید از لوله بازکن حرفه ای استفاده کنید می توانید خودتان گرفتگی لوله را باز کنید. با استفاده از لوله بازکن های خانگی و یا محلول های لوله بازکن می توانید گرفتگی لوله های فاضلاب را در خانه برطرف کنید. اما این کار نیازمند رعایت نکات ایمنی و فنی لوله بازکنی می باشد تا در حین کار آسیبی به خود و لوله ها وارد نشود.

لزوم پیشگیری از گرفتگی لوله ها

البته بهتر است قبل از این که لوله ها دچار گرفتگی شوند از این کار جلوگیری شود. یعنی پیشگیری از گرفتگی لوله که به نوعی پیشگیری از لوله بازکنی نیز می باشد. اگر نکات مهم جلوگیری از گرفتگی لوله ها را رعایت کنید دیگر دچار گرفتگی لوله نخواهید شد.

برای بازکردن گرفتگی لوله ها می توانید از لوله بازکن دستی استفاده کنید. لوله بازکنی دستی یا تلنبه یا به اصطلاح چاه بازکن وسیله ای ساده است که برای رفع گرفتگی های ساده مانند گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی به علت ورود برنج و غذا داخل آن بسیار مناسب است. با چند بار فشار دادن این وسیله می توان گرفتگی ها را رفع کرد.

استفاده از چاه بازکن و محلول لوله بازکن

وسیله دیگر محلول های شیمیایی مخصوص لوله بازکنی است که در مغازه ها بفروش می رسد. با استفاده از این محلول ها می توان گرفتگی لوله ها را باز کرد. نکته مهم استفاده از این لوله بازکن ها این است که باید بعد از بازشدن گرفتگی شیر آب را بازکرد تا آب باقی مانده ضایعات و محلول شیمیایی را بشویید و با خود ببرد تا لوله دچار پوسیدگی نشود. اگر این این محلول ها در محیط بسته مانند توالت و حمام استفاده می کنید مراقب باشید چون ممکن است باعث مصمومیت شود. سعی کنید فضا را باز نگه دارید و یا این که در محل مورد نظر زیاد نمانید و پس از ریختن محلول از آنجا خارج شود.

همچنین استفاده از آب جوش، چنته یا همان پودر لوله بازکن، سیخ، فنر و دستگاه های دیگر نیز می تواند در این راه شما را کمک کند. اگر به هیچ وجه نتوانستید گرفتگی لوله ها را رفع کنید بهتر است از یکی از شرکت های لوله بازکنی تهران کمک بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰