راه های پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه
یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷

راه های پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

گرفتگی لوله فاضلاب سینک ظرف‌شویی از جمله مشکلات رایج ساختمان می باشد که خانم های خانه دار با آن درگیر هستند و همیشه به دنبال راهی برای حل این مشکل بزرگ می باشند. راهی که بتوان با آن به راحتی گرفتگی سینک ظرفشویی را باز کرد و نیازی به لوله بازکن و شرکت های لوله بازکنی نداشته باشد. روشی خانگی برای لوله بازکنی که به راحتی گرفتگی ها را رفع کند.

گرفتگی لوله فاضلاب سینک ظرف‌شویی از جمله مشکلات رایج ساختمان می باشد که خانم های خانه دار با آن درگیر هستند و همیشه به دنبال راهی برای حل این مشکل بزرگ می باشند. راهی که بتوان با آن به راحتی گرفتگی سینک ظرفشویی را باز کرد و نیازی به لوله بازکن و شرکت های لوله بازکنی نداشته باشد. روشی خانگی برای لوله بازکنی که به راحتی گرفتگی ها را رفع کند.

روشهای مختلف بازکردن گرفتگی لوله ظرفشویی

این افراد برای بازکردن گرفتگی های موجود در سینک ظرفشویی دست به دامن وسایل مختلف می شوند. در ابتدا آب جوش، جوش شیرین، نمک، آب لیمو و ... را امتحان می کنند و پس از آن از محلول های شیمیایی لوله بازکنی کمک می گیرند. اگر این روش نیز کارساز نباشد آقایان دست به کار می شوند با استفاده از سیخ و پیچ گوشتی سعی می کنند گرفتگی را رفع کنند و یا با بازکردن لوله های سینک عامل گرفتگی را پیدا کرده و از داخل لوله فاضلاب سینک خارج کند.

اگر آقایان هم نتوانند کاری از پیش ببرند به ناچار با شرکت های لوله بازکنی تماس می گیرند و از آنها می خواهند که گرفتگی لوله را باز کنند. در این صورت پس از طی چندین مرحله و صرف وقت و هزینه بالاخره گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی باز می شود.

پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب سینک آشپزخانه

اما به جای این همه دردسر و هزینه روشهای بهتری نیز برای حل این مشکل یعنی گرفتگی لوله فاضلاب سینک ظرفشویی وجود دارد. روشهایی که هم ساده هستند و هم هزینه ای برای شما ندارند. نتیجه آن هم حل مشکل گرفتگی لوله فاضلاب می باشد. ما در این مطلب قصد داریم این روشها را به شما آموزش دهیم. روشهایی که نیاز شما را به لوله بازکنی و لوله بازکن رفع می کنند. در حقیقت ما می خواهیم روشهایی را معرفی کنیم که با بکارگیری آنها لوله فاضلاب ظرفشویی دچار گرفتگی نشود. نه این که لوله فاضلاب دچار گرفتگی شود و شما به آسانی آن را باز کنید.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در مورد لوله فاضلاب نیز به همین صورت است. پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب بهتر از رفع گرفتگی لوله می باشد. در ادامه روشهای پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب سینک را به شما آموزش خواهیم داد تا با استفاده از آنها دیگر لوله فاضلاب شما دچار گرفتگی نشود و دیگر نیازی به لوله بازکنی پیدا نخواهید کرد.

حل مشکل گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی

یکی از بخش های اصلی هر خانه ای آشپزخانه می باشد که معمولا در آن خانم ها فعالیت می کنند. رعایت نکات بهداشتی و نظافت و پاکیزگی در آشپزخانه بسیار مهم است و حتما باید رعایت شود. سینک ظرفشویی بخش مهمی در آشپزخانه می باشد که روزانه چندین بار از آن استفاده می شود و در آن ظروف شستشو می شوند. پس باید نظافت سینک ظرفشویی نیز رعایت شود. روزانه ظرف های مختلفی در سینک ظرفشویی شسته می شوند و مواد مختلفی اعم از غذایی و غیرغذایی به داخل لوله فاضلاب سینک می روند که برخی از آنها ممکن است در داخل لوله باقی بماند.

همین مواد که معمولا دانه برنج، روغن، نان، تفاله چای، پوست میوه و ... هستند در داخل لوله ها تجمع می کنند و در نهایت باعث گرفتگی لوله سینک می شوند و همین گرفتگی باعث شروع مشکل می شود. برای پیشگیری از مشکلات لوله بازکنی و گرفتگی لوله کافیست از ورود مواد اضافی به داخل لوله فاضلاب سینک ظرفشویی جلوگیری شود. همین یک نکته ساده بسیار کارآمد است و جلوی بسیاری از گرفتگی های لوله فاضلاب را می گیرد.

جلوگیری از ورود مواد اضافی به داخل لوله فاضلاب سینک ظرفشویی

اصلی ترین عامل گرفتگی لوله فاضلاب سینک در آشپزخانه روغن و چربی است که در اکثر ظروف شستنی وجود دارد. روغن زمانی که گرم است حالت مایع و روان دارد اما زمانی که سرد شود دچار چسبندگی بیشتری می شود. اگر روغن باقی مانده غذاها را در داخل سینک تخلیه کنید این روغن در داخل لوله محل تجمع دیگر مواد می شود و پس از مدتی لایه از گرفتگی در داخل لوله ایجاد می شود. لذا از ریختن روغن در داخل سینک ظرفشویی جدا خودداری کنید. اگر هم چنین کاری انجام شد حتما پس از آن مقداری آب جوش در داخل سینک بریزید تا روغن به وسیله آب جوش به سمت چاه هدایت شود و در داخل لوله فاضلاب سینک باقی نماند.

چه موادی باعث ایجاد گرفتگی در داخل لوله می شود؟

دیگر عاملی که در لوله فاضلاب گرفتگی ایجاد می کند تفاله چای می باشد. ریختن تفاله چای درون سینک می تواند باعث گرفتگی لوله فاضلاب شود و شما را به دردسر بی اندازد. تفاله چای ریخته شده در سینک وارد لوله فضلاب می شود و در کنار روغن و چربی لایه ای محکم ایجاد می کنند که به راحتی راه آب را می بندند و لوله را دچار گرفتگی می کند. پس باید از ریختن تفاله چای درون چاه خودداری کنید. برای راحتی می توانید از صافی های مخصوص سینک ظرفشویی استفاده کنید که جلوی ورود مواد اضافی نظیر تفاله چای را می گیرند.

از جمله دیگر موادی که وارد سینک ظرفشویی می شوند می توان به دانه های برنج و ماکارونی اشاره کرد. تاحدودی خواصیت چسبندگی دارند و در تماس با آب افزایش حجم پیدا می کنند. همین باعث می شود که به راحتی در گوشه کنار لوله های فاضلاب تجمع کنند و یک گرفتگی در درون لوله ایجاد کنند. بنابراین برای این موارد نیز می توان از صافی سینک استفاده کرد.

البته مواد دیگری نیز وجود دارند که با داشتن اندازه بزرگ بعضا وارد لوله فاضلاب می شوند. از جمله آنها می توان به استخوان های ریز مرغ یا ماهی، پوست تخم مرغ، پوست یا هسته های میوه، دستمال کاغذی و ... اشاره کرد که با توجه به اندازه بزرگ آنها اگر وارد لوله فاضلاب شوند قطعا ایجاد گرفتگی خواهند کرد.

روشهای ساده برای حل مشکل گرفتگی لوله فاضلاب سینک

برای جلوگیری از ورود مواد اضافی به داخل لوله فاضلاب سینک و پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب و نیاز به لوله بازکنی دو راه ساده وجود دارد که با انجام آن می توانید خود را از بابت لوله بازکنی ایمن کنید. دو راهی که در عین سادگی بسیار مفید و کارآمد هستند و هزینه کمی نیز به دنبال دارند. بنابر مطالب فوق لازم شد از ورود مواد اضافی به داخل سینک جلوگیری شود.

پس لازم است از صافی مخصوص سینک ظرفشویی استفاده کنید تا از ورود مواد اضافی جلوگیری بعمل آید. این صافی ها اجازه ورود مواد درشت به داخل لوله را نمی دهند و تنها آب می تواند وارد لوله سینک شود. پس از آن لازم است یک سبک کوچک که مخصوص زباله های سینک است تهیه کنید و در کنار سینک ظرفشویی قرار دهید تا مواد اضافی گیرکرده در صافی را برداشته و داخل آن بریزید. با انجام این دو کار به هیچ وجه لوله فاضلاب سینک دچار گرفتگی نخواهید شد و به راحتی می توانید سالیان سال از آن استفاده کنید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب سینک ظرفشویی

اگر لوله سینک ظرفشویی به هر صورتی دچار گرفتگی شد می توانید با یکی از شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه تماس بگیرید. شرکت لوله بازکنی ایرانیان با نام مستعار لوله بازکنی خانه پاک آماده خدمت رسانی به تمام همشهریان تهران و حومه می باشد. ارائه متنوع من جمله لوله بازکنی در تمام مناطق تهران بصورت فوری و شبانه روزی با تعرفه اتحادیه. رفع گرفتگی لوله فاضلاب، لوله بازکنی شبانه روزی، بازکردن گرفتگی سینک ظرفشویی از جمله خدمات متنوع ماست.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۹ از ۵ از مجموع ۱۰ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰