پاک کننده قوی سنگ توالت
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴

پاک کننده قوی سنگ توالت

خیلی وقت ها مشاهده می شود که کاسه توالت پس از مدتی استفاده تغییر رنگ داده و زرد رنگ شود. زردی کاسه توالت که بعضا به رنگ تیره نزدیک می شود باعث می شود ظاهر توالت برای ساکنین و میهمان ها مشمئزکننده باشد و افراد تصور کنند که محیط توالت بسیار کثیف و آلوده می باشد. ساکنین خانه با استفاده از فرچه توالت و شوینده ها تلاش می کنند زردی ایجاد شده در کاسه توالت را از بین ببرند اما به نظر می رسد این لایه زرد رنگ به این راحتی شسته نمی شود. برای از بین بردن و شستن زدی سنگ توالت فرنگی و توالت ایرانی لازم است از شوینده هایی خاص استفاده کنید تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنید. برای حل این مشکل با ما همراه باشید.

چرا روی سنگ توالت لکه های زرد ایجاد می شود؟

پیش از پرداختن به اصل موضوع و معرفی شوینده های قوی و مناسب برای از بین بردن زدی توالت و چینی های سرویس بهداشتی، لازم است در مورد علل ایجاد زردی و رسوب روی توالت توضیحاتی ارائه شود. ایجاد لکه و رسوب تنها مختص سنگ توالت نیست و دیگر وسایل موجود در سرویس بهداشتی همچون توالت فرنگی، شیرآب، دوش و ... هم دچار رسوب گرفتگی می شوند. به طور کلی می توان گفت که هر وسیله ای که با آب ارتباط مستقیم داشته باشد ممکن است دچار رسوب گرفتگی شود.

پس مشخص شد که علت اصلی ایجاد رسوب آب است. اگر آب دارای املاح و رسوبات باشد پس از مدتی این املاح و رسوب ها در شیرآب، دوش حمام، سینک ظرفشویی و ... هم ایجاد می شود. اما رسوب زرد و سیاه رنگ کاسه توالت تنها به خاطر رسوبات آب نیست. به نظر می رسد وجود ادرار و فضولات در کاسه توالت علت دیگر ایجاد لایه ای زرد رنگ در آن می باشد. علت هم این است که پس از استفاده از توالت، کاسه به خوبی شستشو داده نمی شود. دقیقا مثل یک لیوانی که مقداری چای در داخل آن باقی بماند. این لیوان پس از مدتی رسوب تیره رنگ می گیرد که ناشی از باقی ماندن چای در آن است.

برای جلوگیری از ایجاد رسوب در توالت لازم است پس از هر بار استفاده از آن، درون کاسه و اطراف توالت به خوبی با فرچه شستشو شود. همچنین بهتر است در فواصل زمانی کوتاه سنگ توالت با شوینده های ساده سشتشو داده شود تا دیگر شاهد ایجاد رسوب در توالت نباشید. با این حال اگر رسوب زرد رنگ در توالت یا دیگر چینی جات سرویس بهداشتی ایجاد شده است، دیگر با آب و فرچه و یا شوینده های عادی نمی توانید آن را پاک کنید.

روش های از بین بردن جرم سنگ توالت

برای از بین بردن جرم سنگ توالت روشهای مختلفی وجود دارد. برخی روش ها طبیعی و ارگانیک هستند و برخی روش ها صنعتی و شیمیایی که در آن از شوینده های شیمیایی قوی استفاده می شود. با توجه به موضوع این مطلب ما تنها به معرفی شوینده های قوی صنعتی می پردازیم و از معرفی روش های طبیعی صرف نظر می کنیم. بهترین راه برای شستشوی توالت و از بین بردن کثیفی ها و جرم های ایجاد شده در سنگ توالت استفاده از محلول های شوینده است که خاصیت اسیدی و شیمیایی دارند. با استفاده از محلول های شوینده شیمیایی می توان سنگ توالت را برق انداخت و آن را همچون روز اول نو و پاکیزه کرد.

ما پس از بررسی نظرات افراد مختلف در مورد شستشوی توالت و رضایت مندی آنها از کیفیت شوینده ها، با یک جمع بندی بهترین شوینده های جرم گیر از نظر افراد مختلف را شناسایی کردیم. در موارد بسیاری افراد نظر داشتند که استفاده از وایتکس و جوهر نمک برای شستشوی توالت بسیار مفید است. با توجه به خاصیت اسیدی و جرم بری این دو شوینده می توان از آنها برای رفع رسوب های قهوه ای رنگ ایجاد شده در سنگ توالت استفاده کرد. این دو محصول توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند که تقریبا شرکت تولید کننده آن تاثیر چندانی در کیفیت محصول ندارد.

پس از آن کاربران شوینده و جرم گیر های مختلفی را معرفی کردند که برای از بین بردن جرم کاسه توالت تاثیر فوق العاده ای داشته است. هر یک از شوینده های معرفی شده مربوط به یک شرکت بخصوص است. در زیر چند مورد از شوینده های مناسب برای شستن سنگ توالت، چینی جات و شیرآلات سرویس بهداشتی معرفی شده اند.

  • شوینده دامستوس 
  • شوینده هوم پلاس
  • شوینده گلرنگ
  • شوینده رافونه
  • جرم گیر من 
  • جرم گیر صاف 
  • جرم گیر تاژ
  • جرم گیر اکتیو 
  • پودر رخشا
  • اسپری اتک 
  • اسپری سیف 

هر یک از شوینده های فوق توسط تعدادی از کاربران مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه بخش بوده است. از این روی آنها این محصولات را معرفی کرده اند. قطعا هر یک از موارد با دیگری تفاوت هایی دارد. ممکن است برخی از شوینده ها بسیار قوی باشند و برخی دیگر نسبت به آنها ضعیف تر باشند. 

روش استفاده از محلول های شوینده و جرم گیر

روش استفاده از تمام شوینده ها و محلول های جرم گیر به یک صورت است. استفاده از آنها همچون پودر شوینده یا مایع ظرفشویی نیست. این محلول ها باید مدتی در محل باقی بمانند تا خاصیت شیمیایی آنها روی لکه و رسوب ها اثر کند. بنابراین پس از ریختن مقدار مناسبی از محلول یا جرم گیر در محل های مورد نظر همچون روی کاسه توالت و روی لکه های سنگ توالت، بگذارید ۱۵ دقیقه محلول در محل باقی بماند. پس از گذشت این زمان، محلول اسیدی به خوبی کار خود را کرده و لکه و رسوبات روی کاسه را از بین بردن است.

اما تصور نکنید که با یک توالت تمیز روبرو می شوید. این محلول ها خاصیت چسبندگی رسوبات را از بین می برد و آنها را از سنگ توالت جدا می کند. تنها کافیست شما با فرچه توالت یا یک اسکاج روی سنگ توالت را به آرامی بسابید تا مشاهده کنید که چقدر راحت رسوب های سخت از بین می رود و کاسه توالت برق می افتد. پس از پایان کار محیط را با آب بشویید و در نهایت شاهد یک سنگ توالت تمیز و نو باشید.

توجه داشته باشید که محلول ها کاملا شیمیایی و اسیدی می باشند و از این جهت است که تاثیر بالایی در از بین بردن رسوبات دارد. به همین دلیل هنگام نظافت توالت و سرویس بهداشتی باید دقت کامل داشته باشد. از تماس مستقیم این محلول ها با پوست جلوگیری کنید و آنها را به هیچ عنوان با یکدیگر مخلوط نکنید.

همچنین هنگام استفاده از آنها برای شستشوی محیط های بسته همچون توالت، حمام و سرویس بهداشتی حتما تهویه محیط را روشن کرده و از آنها خارج شوید. تماس این مواد با پوست و تنفس بخارهای ایجاد شده توسط آنها برای انسان مضر است. پس از استفاده از موارد مذکور آنها را در محلی دور از دسترس کودکان قرار دهید. 

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۳.۴ از ۵ از مجموع ۳۰ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰