از بین بردن مگس فاضلاب موجود در توالت
چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴

از بین بردن مگس فاضلاب موجود در توالت

یکی از حشرات موجود در فاضلاب مگس فاضلاب می باشد که معمولا در توالت ها و مکانهای مرتبط با فاضلاب وجود دارند و در صورت عدم مبارزه با آنها تولید مثل کرده و تعدادشان بیشتر می شود. مگس فاضلاب گونه ای از مگس های می باشد که رنگ آن قهوه ای یا مشکی می باشد و معمولا در محیط های فاضلابی زندگی می کند. 

کسانی که محیط های آلوده و مرتبط با فاضلاب را مشاهده کرده باشند قطعا یک نمونه از مگس های فاضلاب را هم رویت کرده اند. حشراتی همچون مگس که بال های بسته آنها همچون مثلث می باشد. این حشرات ریز همیشه در محیط های آلوده به فاضلاب زندگی می کنند. برای کشتن و از بین بردن مگس یا پشه ریز موجود توالت باید از روش هایی خاص استفاده کنید تا بتوانید در کار خود موفق شوید. در این مطلب روش کشتن این حشرات ریز به شما آموزش داده می شود.

مگس فاضلاب چیست؟

مگس فاضلاب همانطور که از نامش مشخص است یک نوع مگس است که عموما در فاضلاب و محیط های آلوده رشد کرده و پرورش پیدا می کند. محل زندگی مگس فاضلابی در توالت ها و مکان های آلوده به فاضلاب است و از این جهت است که نام این حشره را مگس فاضلابی گذاشته اند. مگس فاضلاب معمولا روی فاضلاب و فضولات قرار می گیرد و از آنها تغذیه می کند. این حشره پس از تغذیه، برای استراحت روی اشیاء نزدیک به فاضلاب می نشیند که در این حالت بالهای آن همچون یک مثلث می شود.

اگر با این مگس ها سروکار داشته باشید متوجه می شوید که هر چه از این مگس ها می کشید باز هم تولید می شوند و انگار تمام شدنی نیستند. حتی در بعضی موارد حشره کش های مخصوص مگس هم در آنها بی اثر بوده و تعداد آنها هیچ تغییر نکرده است. به نوعی می توان گفت که این حشرات رویین تن شده اند و به ظاهر هیچ چیز روی آنها موثر نیست. تجربه نشان داده که در بسیاری از موارد استفاده از اسپری های حشره کش مخصوص هم تاثیر چندانی در ریشه کن کردن مگس توالت ندارد.

مگس فاضلاب در کجا زندگی می کند؟

همانطور که پیش تر ذکر شد این مگس های موذی معمولا در توالت و فاضلاب دیده می شوند که محل زندگی آنها در همانجا می باشد. آنها از فاضلاب و فضولات موجود در توالت تغذیه می کنند و پس از آن برای استراحت و امور دیگر کمی از آن دور می شوند. به همین دلیل ممکن است مشاهده کرده باشید که در توالت اطراف کاسه توالت انبوهی از مگس های فاضلابی نشسته اند. مگس های فاضلاب در محیط های مرطوب تخم ریزی می کنند و بعد از دو روز نوزادان آنها از تخم بیرون می آیند. شاید همین سرعت عمل آنها عامل اصلی ریشه کن نشدن آنها باشد.

اما با این حال باید روشی برای از بین بردن و ریشه کن کردن این مگس ها وجود داشته باشد. چراکه در غیر اینصورت زمانی که این حشرات ساختمانی را اشغال کنند دیگر امکان بیرون کردن آنها وجود نخواهد داشت. سوسک های موسوم به آلمانی و اسرائیلی هم با روشهای خاصی قابل ریشه کن کردن هستند. پس مگس های فاضلاب هم باید با روشی از بین بروند.

روشهای از بین بردن و ریشه کن کردن مگس فاضلاب

برای از بین بردن مگس فاضلاب لازم است منشا اصلی تولید آنها را پیدا کرد. اگر در توالت زاد ولد می کنند باید آنها را کشت و تخم هایشان را نیز از بین برد و اگر از چاه فاضلاب بیرون می آیند باید محل خروج آنها را بست تا دیگر نتوانند از چاه خارج شوند یا باید به نوعی گاز حشره کش را به داخل چاه فاضلاب رساند تا آنها را از بین ببرد. همچنین می توان مقداری آب داغ نیز داخل سیفون توالت ریخت تا این آب داغ مگس ها را بکشد.

اگر فکر می کنید آنها در توالت تخم ریزی کرده اند می توانید با استفاده از سم های مخصوص دیواره های توالت را سمپاشی کرده و سپس محیط را شستشو نمایید تا تخم های باقی مانده از بین بروند. همچنین پیف پاف های مخصوص مگس می تواند تا حد خوبی در از بین بردن آنها مفید باید اما باید توجه داشت که این مورد تنها زمانی موثر است که منشا آنها را پیدا کرده باشید. در صورتی که به نکات از بین بردن پشه توالت توجه کرده باشید قطعا موفق به از بین بردن این حشرات ریز موجود در توالت خواهید شد.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۱ از ۵ از مجموع ۲۱ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰