راه های خانگی از بین بردن بوی بد فاضلاب در آشپزخانه
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷

راه های خانگی از بین بردن بوی بد فاضلاب در آشپزخانه

بعضا مشاهده شده که برخی از آشپزخانه ها بوی بد فاضلاب می دهند و همین موضوع باعث می شود که ساکنین ساختمان آزرده خاطر شوند. بوی بد فاضلاب مخصوصا در آشپزخانه بسیار آزاد دهنده است و باید از بین برود. حتی در بعضی موارد این بو بقدری شدید می شود که به سالن و بخش های دیگر ساختمان نیز سرایت پیدا می کند. دلایل متعددی می توان برای این موضوع پیدا کرد که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت. همچنین نکاتی ذکر خواهد شد که با استفاده از آنها می توان از ایجاد بوی بد نیز جلوگیری بعمل آورد.

بعضا مشاهده شده که برخی از آشپزخانه ها بوی بد فاضلاب می دهند و همین موضوع باعث می شود که ساکنین ساختمان آزرده خاطر شوند. بوی بد فاضلاب مخصوصا در آشپزخانه بسیار آزاد دهنده است و باید از بین برود. حتی در بعضی موارد این بو بقدری شدید می شود که به سالن و بخش های دیگر ساختمان نیز سرایت پیدا می کند. دلایل متعددی می توان برای این موضوع پیدا کرد که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت. همچنین نکاتی ذکر خواهد شد که با استفاده از آنها می توان از ایجاد بوی بد نیز جلوگیری بعمل آورد.

علل ایجاد بوی بد در آشپزخانه

معمولا بوی بد آشپزخانه می تواند از دو چیز ایجاد شود. علت اول ناشی از فاضلاب سینک ظرفشویی و دوم پسماند و زباله های موجود در آشپزخانه می باشد که هر دو عامل مهمی در ایجاد این بو هستند و می توانند به اندازه کافی آشپزخانه را بدبو نمایند. مشخص است که وجود زباله در آشپزخانه باعث ایجاد بوی مشمئز کننده شود و برای رفع آن باید زباله ها را از ساختمان خارج کرد. اما این مقاله در مورد بوی بد فاضلاب است یعنی بوی بد آشپزخانه که از فاضلاب نشات گرفته باشد.

بوی بد فاضلاب که از سینک ظرفشویی بیرون می آید می تواند ناشی از بوی فاضلاب چاه باشد و یا این که به خاطر وجود باقی مانده غذاها در داخل لوله سینک باشد که هر دوی این عوامل به اندازه کافی بو ایجاد می کنند. گاز فاضلاب یا سولفید هیدروژن گازی است که از فاضلاب تولید می شود و معمولا مقدار زیادی از آن در داخل لوله های فاضلاب و چاه فاضلاب تجمع دارد. پس خروج این گاز از داخل لوله ها به داخل ساختمان می تواند باعث ایجاد بوی بد شود.

بوی بد چاه فاضلاب در آشپزخانه

معمولا اکثر سینک های ظرفشویی و لوله های فاضلاب دارای سینک یا شترگلو می باشد که همین باعث جلوگیری از خروج بوی بد فاضلاب چاه به داخل ساختمان می شود. پس می توان نتیجه گرفت که در حالت عادی و در اکثر مواقع مشکل از لوله فاضلاب نیست. اما در یک حالت این بو می تواند به داخل ساختمان رخنه کند و آن هم در صورتی است که چند روزی از سینک ظرفشویی استفاده نشده باشد و آب داخل سیفون خشک شده باشد.

در این صورت سیفون کارایی خود را از دست می دهد و بوهای متعفن چه به داخل آشپزخانه وارد می شوند. برای حل این مشکل کافیست مقداری آب داخل سینک بریزید تا مجددا سیفون ظرفشویی پر از آب شود و کارایی خود را بدست آورد. در حقیقت آب در سیفون ها نقشی کلیدی دارد و در صورت نبود آب آنها کارایی خود را از دست خواهند داد.

بوی بد آشپزخانه ناشی از باقی مانده غذا در لوله فاضلاب

اما عامل اصلی این بوها که این مطلب نیز مربوط به آنها می باشد باقی مانده غذاها در لوله فاضلاب یا سینک ظرفشویی می باشد. وجود باقی مانده غذا ها در داخل سینک یا لوله های فاضلاب و سیفون آن می تواند  باعث ایجاد تعفن در آشپزخانه شود به این صورت که این مواد پس از مدتی طولانی فاسد می شوند و محل تجمع باکتری ها و قارچها می شود و بوی شدیدی را تولید می کنند و همین بو باعث متعفن ساختن آشپزخانه می شود.

برای حل این مشکل و رفع بوهای فاضلاب آشپزخانه روشهای مختلفی وجود دارد از جمله استفاده از محلولهای شیمیایی و شوینده های صنعتی که به راحتی سینک و لوله های فاضلاب آن را تمیز می کنند و بوی بد را از بین می برند. اما ما قصد داریم روشهای خانگی رفع بوی بد فاضلاب را برای شما بیان کنیم. برای حل این مشکل روشهای خانگی وجود دارد که با بکارگیری آنها می توا به راحتی بوی بد را از آشپزخانه رفع کرد.

جلوگیری از ایجاد بوی بد در آسپزخانه

قبل از آنها روشهای ازبین بردن بوی بد را به شما آموزش دهیم باید روشهای پیشگیری از ایجاد بوی بد را بررسی کنیم. در اینجا چند توصیه برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در آشپزخانه ذکر شده است. مهمترین توصیه برای جلوگیری از بوی بد فاضلاب در سینک ظرفشویی اجتناب از شستن پسماند مواد غذایی می باشد. فهمیدیم که عامل اصلی بوی بد باقی مانده مواد غذایی هستند.

پس باید از شستن مواد غذایی باقیمانده در سینک ظرفشویی اجتناب کرد تا باعث ایجاد بوی بد نشوند. این مواد غذایی پس از شستشو در قسمتهای مختلف لوله فاضلاب گیر می کنند و پس از مدتی منشا بوی متعفن آشپزخانه خواهند شد.

استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین برای رفع بوی بد فاضلاب

جهت بکارگیری این روش کافیست یک کاسه آب نیمه گرم را مهیا کنید. سپس یک مشت جوش شیرین درون آن بریزید و بعد از حل شدن محلول را در داخل لوله فاضلاب سینک تخلیه کنید. بعد از بیست دقیقه مقداری آب داغ در داخل لوله بریزید تا محلول و مواد غذایی باقی مانده را به داخل چاه هدایت کند. این ترکیب ارزان می تواند بسیار کارآمد باشد و در محل های دیگر همچون توالت و حمام نیز کاربرد داشته باشد. همچنین می توانید به جای آب از آبلیمو نیز استفاده کنید. از جمله بهترین روشهای رفع بوی فاضلاب استفاده از جوش شیرین است که می تواند تاثیر خوبی داشته باشد. اگر این روش کارساز نبود سراغ روش بعدی بروید.

محلول سرکه و جوش شیرین

سرکه مایعی مناسب برای سشتشو و پاکسازی می باشد. لذا ترکیب آن با جوش شیرین می تواند بسیار کارآمد و موثر باشد. ابتدا مقداری جوش شیرین را درون سینک ظرفشویی بریزید و پس از آن مقداری سرکه به آن اضافه کنید و صبر کنید تا خوب اثر کند. بعد از ده دقیقه، مقداری آب داغ داخل سینک بریزید تا باقیمانده مواد را بشوید و لوله را پاکسازی نماید. سرکه و جوش شیرین هر دو شوینده هستند پس این روش می تواند تاثیر خوبی در رفع بوی بد فاضلاب ساختمان مخصوصا آشپزخانه داشته باشد.

تاثیر آب جوش در از بین رفتن بوی بد فاضلاب

همانطور که میدانید آب جوی تاثیر خوبی در شستشوی ظروف و روغن دارد و معمولا بعد از آشپزی جهت شستن ظرف ها از آب داغ استفاده می شود. به همین جهت برای رفع بوی بد می توانید از آب جوش استفاده کنید. یک کتری آب را بجوشانید و آب داغ را در داخل سینک و لوله فاضلاب بریزید. شاید به نظر مسخره بیاید اما می توانید امتحان کنید.

رفع بوی بد توسط شرکت ایرانیان

اگر هیچ یک از موارد ذکر شده برای شما کارساز نبود و یا نتوانستید مشکل را حل کنیم با ما تماس بگیرید. شرکت خدمات فنی ایرانیان با ارائه خدمات مخلتف در زمینه فاضلاب من جمله رفع بوی بد فاضلاب می تواند شما کمک کند. تنها کافیست با ما تماس بگیرید تا نیروهای متخصص شرکت برای حل مشکل و رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه در محل حاضر شوند و به حل مشکل شما بپردازند. همچنین لازم به ذکر است که دستمزد و تعرفه خدمات ما طبق مصوبه اتحادیه می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۹ از ۵ از مجموع ۹ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰