چاه فاضلاب به چه دلیلی پر می شود؟
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴

چاه فاضلاب به چه دلیلی پر می شود؟

چاه فاضلاب به دلایل مختلفی پر می شود و فاضلاب از محل های ورودی مانند حمام و توالت بالا میزند که این موضوع بعضا مشکل ساز می شود و باعث ورود فاضلاب به داخل خانه می شود. پرشدن چاه دلایل مختلفی دارد که با پیشگیری از آنها می توان جلوی سرریز شدن چاه را گرفت. 

چاه فاضلاب محل تجمع فاضلابی می باشد که به وسیله لوله های فاضلاب منتقل شده اند. هر چاه فاضلابی ظرفیتی دارد و ظرفیت هر چاهی بنابر نیاز ساختمان می باشد. بسته به تعداد طبقات ساختمان و کاربری آن چاه فاضلاب با عمق مشخص در ساختمان حفر می شود و فاضلاب تولیدی به داخل آن هدایت می شود. آب موجود در فاضلاب به وسیله دیواره چاه می شود و فاضلاب و فضولات در کف چاه باقی می ماند.

دلایل پرشدن چاه فاضلاب

اما یکی از دلایل پر شدن سریع چاه فاضلاب عمق کم چاه می باشد یعنی عمق و ظرفیت چاه برای این ساختمان کم است و چاه به زودی پر می شود. همچنین اگر فاضلاب تولیدی بیش از ظرفیت چاه باشد به سرعت باعث سرریز شدن چاه خواهد شد. دیگر دلیل پر شدن سریع چاه جنس خاک است. اگر جنس خاک نامناسب باشد و جذب زیادی نداشته باشد باعث پر شدن سریع چاه خواهد شد. لذا هنگام حفر چاه باید به این نکات دقت کرد تا هم جنس خاک مناسب باشد و هم عمق چاه بنا به نیاز ساختمان در نظر گرفته شود.

اقدامات لازم جهت تخلیه چاه

خب حال متوجه شدیم که چرا چاه پر می شود اما اگر چاه پر شد چه باید کرد. چه اقداماتی برای زمان پر شدن چاه می توان انجام داد. زمانی که چاه فاضلاب پر می شود لازم است با یکی از شرکتهای تخلیه چاه تماس بگیرید. این شرکت ها بصورت شبانه روزی فعال هستند و تنها با یک تماس در محل حاضر می شوند و به تخلیه چاه می پردازند. شرکتهای تخلیه چاه در تهران زیاد هستند و می توانید با یکی از آنها تماس بگیرید. 

پیشگیری از پرشدن چاه

اما بهتر است بجای تخلیه چاه به فکر جلوگیری از پر شدن چاه باشید. یکی از راه های پیشگیری از پر شدن چاه مصرف به اندازه آب می باشد. استفاده بهینه از آن و صرفه جویی در آن باعث کاهش فاضلاب تولیدی و کاهش فاضلاب ورودی به داخل چاه می شود که در نهایت باعث پرشدن دیرتر چاه می شود. نکته دیگر مربوط به حفر چاه است که باید هنگام حفر چاه بنابر نیاز عمق چاه را تعیین کرد.

دیگر روش پیشگیری ترکیب عملیات تخلیه چاه با لایروبی می باشد به این صورت که پس از یک بار تخلیه چاه عملیات لایروبی انجام شود تا چاه مجددا جذب خود را بدست آورد و دیگر چاه پر نشود. 

اگر احساس می کنید چاه فاضلاب شما در حال پر شدن است و یا نگران هستید که چاه فاضلاب شما در نیمه شب سرریز شود می توانید با یکی از شرکتهای خدمات فنی مخصوص تخلیه چاه تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید. تکنسین های تخلیه چاه مشکلات چاه شما را بررسی می کنند و در صورت لزوم آن را حل می کنند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۲.۹ از ۵ از مجموع ۷ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰