علت بالا آمدن آب توالت چیست؟
پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷

علت بالا آمدن آب توالت چیست؟

اول صبح درب توالت را باز می کنید و مشاهده می کنید که آب از چاه توالت بالا زده و فاضلاب درون کاسه توالت جمع شده و به نظر می رسد چاه توالت گرفته باشد و یا این که چاه فاضلاب پر شده باشد. هر چه که هست بوی فاضلاب سرویس بهداشتی را پر کرده و به ساختمان نیز راه پیدا خواهد کرد. در این مواقع چه کاری انجام می دهید. اصلا چه کاری می توانید انجام دهید؟!

اول صبح درب توالت را باز می کنید و مشاهده می کنید که آب از چاه توالت بالا زده و فاضلاب درون کاسه توالت جمع شده و به نظر می رسد چاه توالت گرفته باشد و یا این که چاه فاضلاب پر شده باشد. هر چه که هست بوی فاضلاب سرویس بهداشتی را پر کرده و به ساختمان نیز راه پیدا خواهد کرد. در این مواقع چه کاری انجام می دهید. اصلا چه کاری می توانید انجام دهید؟!

بالا آمدن فاضلاب توالت فرنگی و ایرانی

لازم است به فکر راه چاره ای باشید تا هم از شر بوی بد فاضلاب توالت خلاص شوید و هم مشکل گرفتگی و بالا زدن آب دستشویی حل شود. زیرا در غیر اینصورت امکان استفاده از توالت و سرویس بهداشتی فراهم نخواهد شد. ما در ادامه قصد داریم علت بالا زدن آب توالت را برای شما شرح دهیم و شما را با روشهای حل مشکل آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

این مشکل برای خیلی ها بوجود آمده که اول صبح یا دیگر اوقات درب سرویس بهداشتی و توالت را باز می کنند و به محض ورود با بوی بد فاضلاب در توالت مواجه می شوند و با کمی دقت مشاهده می کنند که کاسه توالت پر از فاضلاب شده است. همین باعث شده فضای سرویس انباشته از بوی بد فاضلاب توالت شود و امکان نفس کشیدن را سخت نماید. به نظر می رسد چاه فاضلاب پر شده است اما لازم است در این مورد دقت بیشتری داشت زیرا عوامل مختلفی باعث می شوند که فاضلاب از چاه توالت بالا بزند که یکی از آنها پر شدن چاه فاضلاب است. در ادامه موضوع را برای شما روشن خواهیم کرد.

چرا فاضلاب از توالت بالا می زند؟

بالا آمدن فاضلاب از توالت علل مختلفی دارد که هر یک از این عوامل می تواند ناشی از بیرون زدن فاضلاب از توالت شود. فرقی هم ندارد که توالت فرنگی باشد یا توالت ایرانی زیرا هر دو توالت دچار این مشکل شده اند و فاضلاب از آنها نیز بالا زده است. به عنوان مثال مشاهده شده که فاضلاب از توالت فرنگی نیز بالا آمده و داخل کاسه توالت فرنگی جمع شده است. بنابراین نمی تواند گفت که مشکل مختص نوع خاصی از توالت است. اما در خصوص علل بیرون زدن فاضلاب از توالت موارد ذیل وجود دارد.

- گرفتگی لوله فاضلاب منتهی به توالت
- انسداد لوله فاضلاب توالت و سرویس بهداشتی
- گرفتگی سیفون توالت (چاه توالت)
- پر شدن چاه فاضلاب ساختمان
- گرفتگی لوله فاضلاب منتهی به شبکه جمع آوری فاضلاب
- مسدود شدن لوله فاضلاب توالت ساختمان

که هر یک از این موارد می تواند علت بالا زدن فاضلاب از توالت باشد که هر یک از این مشکلات روشهای حل خود را دارد که در ادامه ذکر خواهد شد.

- گرفتگی سیفون توالت، علت اصلی بیرون زدن فاضلاب

در بیشتر موارد مشکل بالا زدن آب از توالت فرنگی و ایرانی ناشی از گرفتگی سیفون توالت می باشد. برخی افراد پس از استفاده از توالت (چه فرنگی و چه ایرانی) عادت به کشیدن سیفون (فلاش تانک) ندارند. حتی حاضر به ریختن یک آفتابه آب نیز نیستند. همین موضوع باعث می شود پس از هر بار استفاده فضولات داخل سیفون توالت باقی بمانند. اگر این عمل چند بار تکرار شود در نهایت منجر به گرفتگی سیفون توالت می شود.

به این صورت که فضولات باقی مانده در سیفون متراکم و فشرده می شوند و خاصیت چسبندگی در آنها ایجاد می شود به طوری که دیگر به این راحتی امکان رفع آن وجود ندارد. بیشتر مشکلات گرفتگی توالت و جمع شدن آب در کاسه توالت همین موضوع است.

رفع گرفتگی سیفون توالت با آب و فنر لوله بازکنی

در این موارد اگر گرفتگی شدید نباشد می توان با پر کردن کاسه توالت از آب (ترجیها داغ) و باقی ماندن آن به مدت چند دقیقه مشکل را حل کرد. فشار آب داخل کاسه توالت علاوه بر نرم کردن فضولات باعث رفع گرفتگی نیز می شود.

اما اگر گرفتگی شدید باشد و یا موضوع ناشی از افتادن اشیاء به داخل توالت باشد لازم است از دستگاه فنر مخصوص یا ژنراتور لوله بازکنی استفاده شود. شرکتهای لوله بازکنی بسیاری در شهرها وجود دارند که با استفاده از ژنراتور مخصوص گرفتگی های لوله فاضلاب و سیفون توالت را باز می کنند. می توانید با یکی از آنها تماس گرفته و مشکل خود را حل نمایید. برای این کار می توانید با خانه پاک تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان مشکل خود را حل کرده و طبق تعرفه اتحادیه دستمزد پرداخت نمایید.

- بالا آمدن آب توالت به خاطر گرفتگی لوله

علت شایع دیگر گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان است. به عنوان مثال گرفتگی لوله فاضلاب حمام یا سرویس بهداشتی یا لوله اصلی فاضلاب واحد شما یا گرفتگی لوله اصلی فاضلاب ساختمان که هر یک از این موارد بالا زدن فاضلاب از توالت را به همراه خواهند داشت. اگر در ساختمان چند طبقه زندگی می کنید ممکن است مشکل برای چند واحد رخ داده باشد.

اگر چنین باشد معلوم است که گرفتگی در لوله اصلی ساختمان است و اگر مشکل تنها مربوط به شما است پس مشخص است که گرفتگی در لوله فاضلاب واحد شما رخ داده است. در این مورد نیز کاری از شما بر نمی آید و تنها باید با لوله بازکن های حرفه ای تماس بگیرید. تاکید می کنیم که تنها با لوله بازکن های حرفه ای تماس بگیرید تا بتوانند مشکل شما را حل نمایند. در غیر اینصورت ممکن است گرفتار لوله بازکنهای ناشی شوید و علاوه بر این که مشکل شما حل نمی شود مشکلات دیگری نیز برای شما ایجاد خواهد شد.

- پر شدن چاه فاضلاب، علت بیرون زدن فاضلاب از توالت

اما علت دیگری که ممکن است باعث بالا زدن فاضلاب از توالت یا حمام شود پر شدن چاه فاضلاب است که البته کمتر رخ می دهد. اگر چاه فاضلاب پر شود فاضلاب سرریز آن از پایین ترین ورودی فاضلاب بیرون خواهد زد. پایین ترین ورودی معمولا طبقه پایین ساختمان یا طبقه همکف می باشد که در آن توالت و حمام قسمت های پایین ساختمان می باشند. معمولا فاضلاب از توالت بالا می زند و اگر چاه فاضلاب پر شده باشد شما شاهد این مشکل خواهید بود. اما توجه داشته باشید که بالا زدن فاضلاب از توالت در طبقات ساختمان به هیچ وجه ناشی از پر شدن چاه نمی باشد.

به هر حال اگر مشکل ناشی از پر شدن چاه باید لازم است با شرکتهای تخلیه چاه تماس بگیرید تا با استفاده از تانکرهای مکنده و پمپهای لجن کش فاضلاب داخل چاه را تخلیه کرده و در صورت لزوم عملیات لایروبی و تراش چاه را انجام دهند.

خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه

ما به عنوان یکی از شرکتهای خدمات فنی فاضلاب در تهران خدمات مختلفی را به مشتری های ارائه می دهیم که لوله بازکنی و تخلیه چاه یکی از آنهاست. ما خدمات مختلفی داریم و افتخار داریم که خدمات خود را به همشهریان تهرانی ارائه می دهیم. برای بهره مندی از خدمات ما کافیست با یکی از شماره های ما تماس بگیرید و علاوه بر دریافت مشاوره رایگان در صورت لزوم مشکل خود را نیز حل نمایید. ما یکی از شرکتهایی هستیم که خدمات ارزان را به مشتری ها ارائه می دهند و در این راستا کمترین دستمزد را نیز دریافت می نماییم.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۳ از ۵ از مجموع ۲۱ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰