علت کندی مکش در لوله فاضلاب چیست؟
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

علت کندی مکش در لوله فاضلاب چیست؟

بسیار مشاهده شده که لوله فاضلاب را به آرامی مکش می کند و به نظر می رسد مشکلی در لوله رخ داده که ورود فاضلاب به داخل آن با کندی صورت می گیرد. لازم است وضعیت بررسی شده تا مشکل لوله فاضلاب مشخص شود اما در چنین مواردی به نظر می رسد گرفتگی در لوله ایجاد شده است و باید به سرعت اقدام به رفع گرفتگی آن نمود تا گرفتگی ایجاد شده سخت تر نشود.

بسیار مشاهده شده که لوله فاضلاب را به آرامی مکش می کند و به نظر می رسد مشکلی در لوله رخ داده که ورود فاضلاب به داخل آن با کندی صورت می گیرد. لازم است وضعیت بررسی شده تا مشکل لوله فاضلاب مشخص شود اما در چنین مواردی به نظر می رسد گرفتگی در لوله ایجاد شده است و باید به سرعت اقدام به رفع گرفتگی آن نمود تا گرفتگی ایجاد شده سخت تر نشود.

کندی ورود فاضلاب به لوله

شرایط لوله های فاضلاب طوری است که ایجاب می کند گرفتگی در آنها رخ دهد و این اتفاق با احتمال بالایی رخ می دهد بطوری که موارد بسیاری مشاهده شده که لوله فاضلاب پس از یک بار باز کردن مجددا گرفته است. در چنین مواردی لازم است فکری جدی برای حل این مشکل انجام شود تا دیگر شاهد گرفتگی های پی در پی در لوله های فاضلاب نباشیم. اما بحث ما بر سر این موضوع است که چرا لوله فاضلاب در بعضی موارد فاضلاب را به آرامی مکش می کند و سرعت ورود آب به داخل لوله بسیار پایین است.

این اتفاق معمولا در مورد سینک ظرفشویی و کف شوی ها زیاد رخ می دهد. موارد بسیاری دیده شده که فاضلاب در کفشوی حمام یا سیفون توالت و یا ظرفشویی جمع شده است و آرام آرام پایین می رود بطوری که امکان استفاده از آب را سلب کرده زیرا با باز کردن شیر آب ظرفشویی دوباره پر می شود و باید زمان زیادی صرف شود تا آب جمع شده در ظرفشویی به آرامی پایین رود.

مشکل مکش کند فاضلاب به داخل لوله

این مشکل را باید جدی گرفت و به حل آن پرداخت زیرا احتمال وجود گرفتگی در داخل لوله ها بسیار است و لازم است با روشهایی گرفتگی ایجاد شده رفع شود (برای این کار می توانید به روشهای رفع گرفتگی لوله مراجعه کنید) تا علاوه بر حل مشکل سرعت مکش آب به لوله نیز بیشتر شود. کندی مکش فاضلاب در سینک ظرفشویی، کفشوی حمام و چاه توالت ناشی از وجود گرفتگی در داخل آنها می باشد که باید به آن توجه شود.

اما لازم است در مورد عامل این مشکل نیز بحث شود. معمولا این مشکلات حاکی از وجود گرفتگی در داخل لوله فاضلاب است. ورود اشغال و اشیاء به داخل لوله ها می تواند عامل ایجاد گرفتگی باشد. اشیائی که اندازه درشتی دارند و با ورود به داخل لوله ها در اولین خمیدگی یا سیفون متوقف شده و مسیر لوله را مسدود می کنند.

کندی مکش فاضلاب در سینک ظرفشویی، کفشوی حمام و سیفون توالت

در خصوص سینک ظرفشویی موادی نظیر باقی مانده غذا و برنج، تفاله چای، نان، پوست میوه، روغن و چربی، استخوان و ... باعث ایجاد گرفتگی در سینک ظرفشویی شده و در سیفون ظرفشویی به دام می افتند که پس از آن قسمتی از مسیر عبور آب مسدود می شود و همین باعث کاهش جریان ورودی آب به لوله می شود.

در مورد کفشوی حمام می توان به ورود صابون، مو، تیغ، دستمال کاغذی، نوار بهداشتی و ... اشاره کرد که اندازه درشت آنها باعث ایجاد گرفتگی می شود. کف شوی حیاط نیز در اثر ورود سنگ، آجر، خاک، برگ درختان، چوب و ... دچار گرفتگی یا کاهش سرعت مکش فاضلاب می شود.

اما در مورد گرفتگی توالت تنها عامل ایجاد گرفتگی فضولات باقی مانده در سیفون می باشند که با نریختن آب در سیفون باقی مانده اند. این فضولات وقتی افزایش می یابند باعث شدت گرفتن گرفتگی لوله شده و شما شاهد کندی مکش فاضلاب خواهید بود.

اگر این گرفتگی ها در اولین مشاهده رفع نشوند مسیر عبور آب داخل لوله بیشتر مسدود می شود و ورود آب به داخل لوله نیز کندتر می شود به طوری که در نهایت شاهد انسداد کامل لوله فاضلاب خواهید بود. لذا لازم است در اولین مشاهدات به حل مشکل لوله پرداخته و آن را لوله بازکنی نمایید.

پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب

بهتر از قبل از اینکه به فکر لوله بازکنی باشید و اصلا قبل از این که گرفتگی در لوله ها ایجاد شود به فکر پیشگیری باشید نه درمان! در این مورد باید قبل از ایجاد گرفتگی از عوامل ایجاد گرفتگی در لوله جلوگیری شود. عواملی وجود دارند که باعث گرفتگی لوله فاضلاب می شوند و با رعایت آنها لوله ها دیگر دچار گرفتگی نمی شوند. برای این کار می توانید نکات پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب را مطالعه کنید. بطور کلی عامل اصلی گرفتگی لوله های فاضلاب ورود آشغال و اشیاء درشت به داخل لوله است در سیفون ها گرفتگی ایجاد می کنند.

برای رفع گرفتگی لوله دو راه وجود دارد که یکی استفاده از روشهای خانگی لوله بازکنی و روش دوم استفاده از روشهای حرفه ای است که باید توسط شرکتهای لوله بازکنی انجام شود. اگر بخواهید خودتان گرفتگی لوله را باز کنید و هزینه ای صرف این کار نکنید می توانید روشهای رفع گرفتگی لوله در خانه را مطالعه کنید و سپس دست بکار شوید. اگر گرفتگی لوله شدید نباشد قطعا خودتان می توانید مشکل را حل کنید و از روشهای خانگی کمک بگیرید.

روشهای خانگی لوله بازکنی

روشهای خانگی لوله بازکنی عبارتند از استفاده از آب جوش جهت رفع گرفتگی لوله، بازکردن گرفتگی با چاه بازکن، استفاده از دست جهت حل مشکل، رفع گرفتگی لوله با فنر دستی و استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکنی می باشد که تمام موارد مذکور قابل انجام در خانه می باشد تنها کافیست نکات ایمنی لوله بازکنی را رعایت کنید.

روشهای حرفه ای لوله بازکنی

روشهای حرفه ای نیز که توسط شرکتهای لوله بازکنی انجام می شود عبارتند از استفاده از ژنراتور لوله بازکنی و رفع گرفتگی با پمپ تراکم هوا که هر دو دو دستگاه حرفه ای و مخصوص لوله بازکنی می باشند و در اختیار شرکتهای مربوطه است. برای استفاده از این دستگاه ها لازم است با یکی از شرکتهای خدمات فنی تماس بگیرید.

پیدا کردن شرکت لوله بازکنی مناسب

اگر تصمیم به تماس با شرکتهای لوله بازکنی گرفتید بهتر است دقت کنید که شرکت لوله بازکنی مناسب را پیدا کنید. برای این کار می توانید روش پیدا کردن شرکت لوله بازکنی مناسب در تهران را مطالعه کنید تا ضمن پیدا کردن شرکت مناسب از خدمات مناسب آن نیز بهره مند شده و مشکل شما نیز رفع شود. پس از انتخاب شرکت و تماس با آن لازم است از نحوه ارائه خدمات توسط آن شرکت اطلاع یافته و مقدار دستمزد آنها را نیز بپرسید. بهترین شرکتها آن است که خدمات خود را بصورت فوری و حرفه ای توسط سرویس کاران حرفه ای و با تجربه انجام دهد و دستمزد کار را نیز ارزان و طبق تعرفه اتحادیه محاسبه نماید.

لوله بازکنی خانه پاک در تهران

چنین شرکتی حقیقتا بهترین شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه است و اگر چنین شرکتی پیدا کردید حتما از خدمات آن استفاده کنید. یکی از شرکتهای خدمات فنی مناسب در تهران شرکت ایرانیان است که با سابقه ای طولانی در لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران به حل مشکلات همشهریان می پردازد. شرکت ما با بکارگیری نیروهای متعهد و باتجربه به همراه تجهیزات به روز و مناسب جهت انجام عملیات در تمام طول روز آماده خدمت رسانی به همشهریان می باشد. ما ضمن ارائه خدمات متنوع و ارزان دستمزد را نیز طبق تعرفه دریافت می کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۲ از ۵ از مجموع ۱۰ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰