افتادن گوشی در چاه توالت و روشهای بیرون آوردن آن
یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

افتادن گوشی در چاه توالت و روشهای بیرون آوردن آن

افتادن گوشی تلفن در چاه توالت یکی از مشکلاتی است که برای بسیاری از افراد رخ می دهد و احتمالا برای شما هم این اتفاق افتاده است. اما مشکل اصلی بیرون آوردن آن از چاه توالت است. خیلی ها نمی دانند در صورتی که گوشی داخل چاه توالت بی افتد باید چه کاری انجام داد. اما ما قصد داریم روش بیرون آوردن گوشی از چاه توالت را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم تا در صورت وقوع دیگر نگرانی از بابت بیرون آوردن آن نداشته باشید.

افتادن گوشی تلفن در چاه توالت یکی از مشکلاتی است که برای بسیاری از افراد رخ می دهد و احتمالا برای شما هم این اتفاق افتاده است. اما مشکل اصلی بیرون آوردن آن از چاه توالت است. خیلی ها نمی دانند در صورتی که گوشی داخل چاه توالت بیافتد باید چه کاری انجام داد. اما ما قصد داریم روش بیرون آوردن گوشی از چاه توالت را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم تا در صورت وقوع دیگر نگرانی از بابت بیرون آوردن آن نداشته باشید.

اگر گوشی تلفن شما یا یکی از نزدیکانتان به طور اتفاقی داخل چاه توالت یا لوله فاضلاب افتاده است لازم است با استفاده از روش های زیر آن را بیرون آوردید.  در ابتدا لازم است بگوییم که در صورت افتادن گوشی هوشمند به داخل آب (چه آب خوردن و چه آب چاه) اولین کار بیرون آوردن آن در کمترین زمان است. زیرا هرچه زمان ماندن آن در آب بیشتر باشد آب و رطوبت بیشتری از طریق منافذ آن وارد دستگاه می شود و در نهایت منجر به سوختن گوشی می شود.

مراحل بیرون آوردن گوشی از چاه توالت

در ادامه قصد داریم مراحل بیرون آوردن گوشی از توالت را به طور ساده توضیح دهیم تا شما هم آنها را بیاموزید. این نکات را با دقت مطالعه کرده و آنها را به کار ببندید تا به نتیجه مورد نظر برسید. نکات لازم جهت انجام هنگام افتادن گوشی در دستشویی به این شرح می باشد.

۱- خالی کردن تمام محتویات از داخل جیب
۲- استفاده از دستکش
۳- فروکردن دست داخل چاه و پیدا کردن گوشی
۴- بیرون آوردن گوشی و خاموش کردن آن 
۵- خارج کردن سیم کارت و باتری و شستن گوشی
۶- خشک کردن گوشی با استفاده از دستمال

۷- قرار دادن گوشی و اجزای آن در محیط باز و زیر نور آفتاب
۸- روشن کردن گوشی بعد از ٦ الی ٧ ساعت

پس از معرفی کلی مراحل انجام کار لازم است این مراحل را جزء به جزء انجام دهید تا نتیجه مطلوب بدست آید. در ادامه مشروح روش های بیرون آوردن گوشی از چاه دستشویی را برای شما ذکر خواهیم کرد.

۱- خالی کردن تمام محتویات از داخل جیب
اولین مرحله خالی کردن جیب از اشیاء مخصوصا اشیاء قیمتی نظیر کارتها، مدارک و کلید و سوئیچ است. زیرا هنگام کار ممکن است دیگر اشیاء داخل جیب نیز به داخل چاه سقوط کند و مشکل دیگری ایجاد شود. در این صورت باید به فکر بیرون آوردن شی از چاه توالت باشید. بنابراین با انجام این کار خیال شما از بابت این مشکل راحت خواهد شد. همچنین بهتر است انگشترهای خود را نیز از دست خارج کنید.

۲- استفاده از دستکش
برای بیرون آوردن گوشی افتاده در دستشویی لازم است دست خود را داخل چاه فرو کنید. بنابراین باید از دستکش برای این کار استفاده کنید تا دست شما کثیف نشود. همچنین می توان از پلاستیک نایلون نیز به جای دستکش استفاده کرد.

۳- فروکردن دست داخل چاه و پیدا کردن گوشی
پس از استفاده از دستکش کار شروع می شود و باید دست خود را داخل چاه فرو کنید و به دنبال هر شیء سختی نظیر گوشی بگردید. اگر از بالا گوشی داخل لوله پیدا باشد که به راحتی آن را بر می دارید. اما در صورتی که پیدا نباشد لازم است به دنبال آن بگردید. اگرچه فضای لوله فاضلاب نیز در حدی نیست که پیدا کردن آن سخت باشد!

لازم به ذکر است که به جای استفاده از دست می توانید از گیره های فاضلابی نیز استفاده نمایید. گیره فاضلابی انبری است با دسته های بلند که با آن می توان اشیاء را از فاصله یک متری گرفت. برای بیرون آوردن گوشی از لوله فاضلاب گیره فاضلابی گزینه مناسبی است.

۴- بیرون آوردن گوشی و خاموش کردن آن 
پس از این که گوشی را داخل لوله فاضلاب پیدا کردید آن را بیرون آورید. اولین کاری که باید انجام دهید خاموش کردن گوشی است. زیرا گوشی در تماس با آب می سوزد. پس لازم است سریعا درب آن را بازکرده و باتری را بیرون آورید. 

۵- خارج کردن سیم کارت و باتری و شستن گوشی
پس از بیرون آوردن باتری باید (در صورتی که باتری قابل جدا شدن باشد) سیم کارت را نیز بیرون آورده و سپس گوشی را بشویید. باتری و سیم کارت را نیز در صورت آلوده شدن بشویید. اگر باتری از گوشی جدا باشد تماس با آب مشکلی برای آنها ایجاد نمی کند. سیم کارت‌ها در مقابله با رطوبت و آب مقاومت دارند و مشکلی برای آنها بوجود نمی آید.

۶- خشک کردن گوشی با استفاده از دستمال
پس از شستشو باید گوشی را خشک کرد. با استفاده از یک دستمال نرم یا حوله گوشی را خشک کنید. به هیچ وجه نباید قطره ای آب داخل گوشی باقی مانده باشد زیرا این رطوبت می تواند باعث خرابی گوشی شود. تا جایی که ممکن است گوشی را در زمانی کوتاه خشک کنید که آب در داخل آن باقی نماند. همچنین از تکان دادن بیش از حد نیز خودداری کنید زیرا این کار تنها آب را به نقاط بیشتری از گوشی پخش می کند.

برای خشک کردن به هیچ عنوان از سشوار استفاده نکنید. زمانی که گوشی شما خیس می شود افراد به شما توصیه می کنند از سشوار استفاده کنید. اما این کار را انجام ندهید زیرا سشوار باعث می شود رطوبت بیشتری به داخل گوشی نفوذ کرده و قطعات آن را نیز مرطوب کند. 

۷- قرار دادن گوشی و اجزای آن در محیط باز و زیر نور آفتاب
پس از آن بهتر است گوشی را در محیطی باز و در برابر نور آفتاب قرار دهید تا رطوبت موجود در گوشی به طور طبیعی خشک شود. این کار آسیبی به گوشی شما وارد نمی کند.

۸- روشن کردن گوشی بعد از ٦ الی ٧ ساعت
بعد از گذشت چند ساعت از اتمام کار و خشک شدن رطوبت آن دیگر زمان آن است که گوشی را روشن کنید. باتری را داخل گوشی قرار داده و آن را روشن کنید. اگر مشاهده کردید که گوشی روشن نمی شود باید بگوییم که تمام کارها بی فایده بوده و در همان ابتدا گوشی شما آسیب دیده است. پس بهتر است آن را به یک متخصص گوشی نشان دهید.

در صورتی که با استفاده از این روشها نتوانستید گوشی خود را از چاه دستشویی بیرون بیاورید تنها کافیست با ما تماس بگیرید تا متخصصین ما در کمترین زمان در محل حاضر شده و گوشی شما را از چاه بیرون آوردند.

منبع: khadamate-zareh.com

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۶ از ۵ از مجموع ۱۹ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰