علت بوی بد و نامطبوع در سینک و چاه آشپزخانه
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

علت بوی بد و نامطبوع در سینک و چاه آشپزخانه

احتمالا برای شما هم پیش آمده که شاهد بوی بد و نامطبوعی از آشپزخانه و سینک ظرفشویی بوده باشید و زمانی که به دنبال علت اصلی این بو می گردید تنها متوجه می شوید که بوی بد از آشپزخانه و سینک ظرفشویی است. پس از دقت معلوم می شود که بو ناشی از چاه فاضلاب آشپزخانه است که از طریق لوله فاضلاب سینک به بیرون نشت پیدا می کند. برای حل این مشکل هر کاری می توانید انجام می دهید اما موفق نمی شوید مشکل را حل کنید.

احتمالا برای شما هم پیش آمده که شاهد بوی بد و نامطبوعی از آشپزخانه و سینک ظرفشویی بوده باشید و زمانی که به دنبال علت اصلی این بو می گردید تنها متوجه می شوید که بوی بد از آشپزخانه و سینک ظرفشویی است. پس از دقت معلوم می شود که بو ناشی از چاه فاضلاب آشپزخانه است که از طریق لوله فاضلاب سینک به بیرون نشت پیدا می کند. برای حل این مشکل هر کاری می توانید انجام می دهید اما موفق نمی شوید مشکل را حل کنید.

ما قصد داریم در این مطلب روشهایی را جهت رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه را برای شما ذکر کنیم تا شما نیز بتوانید در خانه بدون صرف هزینه بوی بد فاضلاب را از بین ببرید. تنها کافیست این مطلب را تا انتها بخوانید تا روشهای از بین بردن بوی بد فاضلاب را یاد بگیرید و خودتان بوی فاضلاب ساختمانتان را از بین ببرید. و خود را از شر بوهای بد در آشپزخانه و توالت راحت کنید. 

علت اصلی بوی بد آشپزخانه

به نظر می رسد علت بوی نامطبوع آشپزخانه بد باقی مانده مواد غذایی داخل لوله فاضلاب می باشد که لوله و سیفون ظرفشویی باقی مانده است. سیستم لوله و فاضلاب سینک ظرفشویی می تواند عامل ایجاد بوی بد در آشپزخانه باشد و برای حل مشکل لازم است این مواد فاسد شده را از لوله فاضلاب تمیز کنید. هر چقدر هم که آشپزخانه تمیز باشد باز هم بوی بد از فاضلاب بیرون می آید و علت آن هم کثیفی لوله فاضلاب است.

برای تمیز کردن لوله فاضلاب سینک می توانید لوله و سیفون ظرفشویی را باز کنید. البته اگر تخصص و توانایی لازم برای این کار را دارید. در این صورت می توانید خودتان این کار را انجام دهید و سپس اقدام به پاکسازی لوله فاضلاب نمایید تا عوامل ایجاد بوی فساد در آشپزخانه از بین بروند. در غیر این صورت بهتر است با متخصصین لوله بازکنی تماس بگیرید تا بیاییند و مشکل بوی بد فاضلاب آشپزخانه را رفع نمایند.

لازم به ذکر است که در برخی موارد منشا بوی بد نشت گاز فاضلاب یا گاز چاه به داخل ساختمان می باشد که این بو حاوی گازهای سمی و بوی بد است که این بو محیط را آلوده و بدبو می کند. در برخی موارد گاز فاضلاب غلظت بالایی دارد و همین باعث می شود نشت مقدار کمی از آن باعث آلودگی شدید محیط شود و بکلی فضای آشپزخانه را بدبو نماید.

رفع بوی بد سینک ظرف شویی و چاه حمام

برای رفع بوی بد فاضلاب و حل مشکل بوی بد روشهای مختلفی وجود دارد که ما برخی از آنها را برای شما ذکر می کنیم. روش اول استفاده از آبلیمو و جوش شیرین است که باید این دو را به میزان یک چهارم پیمانه را با هم مخلوط کنید و پس از آن مایعی خمیری شکل به دست آید که درون لوله فاضلاب ریخته شود و پس از مدتی اثر آن مشاهده شود.

دیگر روش حل این مشکل استفاده از جوش شیرین و سرکه است. نصف پیمانه جوش شیرین که خاصیت شویندگی دارد را داخل سیفون ظرفشویی یا حمام بریزید و سپس نصف پیمانه سرکه را روی آن بریزید تا لوله بازکن خانگی شما ساخته شود و گرفتگی لوله ها را رفع نماید. پس از ۵ دقیقه عملیات لوله بازکنی توسط محلول خودساخته آغاز می شود و سریعا گرفتگی لوله باز خواهد شد.

و اما روش سوم لوله بازکنی خانگی استفاده از قالب های یخ و سرکه است که می تواند تاثیر خوبی در گرفتگی لوله ها داشته باشد. به این صورت که لیمو را برش زده و مقداری یخ روی آن بریزید و اجازه دهید ترکیب ساخته شده در لوله فاضلاب بماند. این عملیات را چند روز تکرار کنید تا سیستم لوله کشی فاضلاب سینک ظرفشویی و حمام به خوبی باز شود و شما شاهد عملکرد لوله بازکنهای خانگی باشید.

ساده ترین روش برای رفع بوی بد چاه ها

دیگر روشهای رفع گرفتگی لوله ها به این شرح است. روش اول استفاده از محلول نمک و جوش شیرین است که باید این دو را داخل یک کاسه آب جوش بریزید و پس از ترکیب شدن آن را در لوله فاضلاب بریزید تا به عنوان یکی از ساده ترین لوله بازکن ها اثر خود را بگذارد. از جمله بهترین ترکیبات ضد بوی بد فاضلاب در آشپزخانه استفاده از نمک و جوش شیرین می باشد.

دیگر روش حل مشکل بوی فاضلاب استفاده از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین است که حقیقتا تاثیر فوق العاده ای در رفع گرفتگی ها و حل مشکل بوی فاضلاب دارد. به این صورت که این دو را با هم مخلوط کرده و آن را در داخل لوله فاضلاب بریزید تا بوی بد را از بین ببرد. پس از حل مشکل آب سرد را باز کنید و بگذارید مواد باقی مانده به وسیله آب شسته شوند. 

همچنین استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین نیز بوگیر مناسبی برای شما ایجاد می کند که یک بوگیر خانگی قوی می باشد و بسیاری از بو های نامطبوع فاضلاب را از آشپزخانه از بین می برد. رفع بوی بد فاضلاب را با سرکه و جوش شیرین انجام دهید.

لازم به ذکر است که استفاده از آهک نیز بسیار موثر واقع می شود به این صورت که آهک را با ۱۰ لیتر آب مخلوط کنید و پس از ترکیب شدن آن را در لوله فاضلاب بریزید و برای مدتی طولانی آن را داخل لوله باقی بگذارید. این کار باعث می شود آهک بوی بد را از بین ببرد و آشپزخانه و حمام خالی از بوی بد شود.

راه حل مناسب برای برطرف کردن بوی بد چاه:

روشهای مناسبی جهت از بین بردن بوی بد فاضلاب از آشپزخانه و حمام و توالت وجود دارد که برخی از آنها ذکر شد. اگر مشکل در توالت باشد چاره کار در استفاده از فلاش‌تانک است که با کشیدن آن مقدار زیادی آب به داخل سیفون توالت وارد می شود و به سبب آن فاضلاب و فضولات باقی مانده در سیفون توالت به داخل چاه می روند. علت اصلی بوی بد توالت فضولات داخل سیفون است که با کشیدن فلاش تانک مشکل حل می شود. همچنین می می توان به جای فلاش تانک از یک آفتابه آب نیز استفاده کرد و آن را به داخل توالت خالی کرد.

در برخی موارد نیز مشکل بوی بد ناشی از استاندارد نبودن لوله کشی فاضلاب می باشد به این صورت که لوله کش از لوله و سیفون غیر استاندارد جهت لوله کشی استفاده کرده است و همین باعث می شود از فضای خالی داخل لوله گاز فاضلاب به داخل ساختمان نشت کند و باعث متعفن شدن فضا شود. اهمیت لوله کشی فاضلاب اینجاست که مشخص می شود و لازم است جهت لوله کشی ساختمان از افراد با تجربه و متخصص استفاده شود.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴ از ۵ از مجموع ۲۰ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰