آموزش بستن لوله و سیفون سینک ظرفشویی
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸

آموزش بستن لوله و سیفون سینک ظرفشویی

بسیاری از افراد برای بستن لوله و سیفون زیر سینک ظرفشویی مشکل دارند و پس از تلاش فراوان موفق به انجام این کار نمی شوند. ما برای حل این مشکل آموزشی را تهیه کرده ایم تا به کمک آن بتوانید خودتان بدون تماس با لوله کش اتصالات مربوط به سینک های تک لگن یا دو قلو را از یکدیگر تشخیص داده و به راحتی آنها را سرهم کنید. در این آموزش نحوه بستن اتصالات سیفون و لوله سینک ظرفشویی به صورت کاملا واضح به شما آموزش داده می شود. در پایان نیز می توانید آموزش ویدیویی را مشاهده کنید تا بهتر با موضوع آشنا شوید.

این آموزش که روش بستن لوله فاضلاب سینک را به شما یاد می دهد برای کسانی مناسب است که با تازگی سینک ظرفشویی خریده اند و نمی دانند چطور باید آن را نصب کنند. البته نصب سینک کار چندان پیچیده ای نیست و تنها کافیست که سینک را روی کابینت مربوط به ظرفشویی قرار دهید. در اکثر مواقع نصب سینک توسط کابینت کار انجام می شود. اما نصب لوله و سیفون ظرفشویی خیر. از این روی افراد برای نصب آن به ناچار باید با لوله بازکن یا یک فرد تاسیساتی تماس بگیرند تا کار را برای آنها انجام دهد.

همچنین این آموزش برای کسانی که می خواهند سیفون ظرفشویی را باز کنند هم مناسب است. در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که سینک ظرفشویی دچار گرفتگی می شود و برای حل مشکل باید سیفون آن را باز کرد. پس از باز کردن سیفون و پاکسازی گرفتگی های آن دیگر امکان بستن مجدد برای فرد وجود ندارد و پس از تلاش زیاد نمی تواند اتصالات ظرفشویی را همچون اول سرهم کند. ما می خواهیم این مشکل را حل کنیم و با ارائه آموزشی ساده و کوتاه روش نصب اتصالات سینک ظرفشویی را به شما آموزش دهیم.

قطعات و اتصالات لازم برای نصب سیفون سینک

پیش از ارائه آموزش باید تمام اتصالات لازم جهت نصب سیفون ظرفشویی را در اختیار داشته باشید. اگر سینک را نو خریده باشید اتصالات لازم همه در بسته سینک وجود دارد. اگر هم سینک را از قبل داشته اید و احیانا برخی از قطعات آن از بین رفته است باید همه آنها را جایگزین کنید. ملزومات نصب لوله های زیر سینک ظرفشویی تک قلو و دوقلو به شرح زیر می باشد.

  • سینک ظرفشویی (تک قلو یا دوقلو)
  • دهانه ورودی فاضلاب و واشر آن (به تعداد لگن ها)
  • لوله اتصال دارای زانویی
  • لوله اتصال ساده (در برخی سینک ها)
  • دو راهی یا سه راهی
  • مجموعه سیفون
  • لوله خرطومی
  • دهانه ورودی و خرطومی سینی
  • لاستیک بوگیر و کاور درپوش فاضلاب
  • پیچ های پلاستکی بزرگ و واشترها
  • دیگر اتصالات

موارد فوق قطعاتی است که جهت نصب سیفون ظرفشویی به آنها نیاز است. اما اینها تمام قطعات موجود در سینک ظرفشویی نیستند. توری آشغال گیر لگن، مسدودکننده سطح سینک (کورکن)، مسدودکننده لوله تخلیه و ... هم در مجموعه سینک وجود دارد که در برخی موارد از آنها استفاده می شود. هچنین در این آموزش به ابزار خاصی برای بستن لوله ها و سیفون نیاز نیست و کار با یک پیچ گوشتی دو یا چهار سو برای بستن پیچ ها انجام می شود.

نحوه وصل کردن سیفون و لوله فاضلاب سینک ظرفشویی

نحوه نصب کردن سیفون ظرفشویی بسیار ساده و آسان است. شما می توانید به کمک دفترچه راهنمای سینک یک یک مراحل وصل کردن سیفون سینک را انجام داده و کار را به اتمام برسانید. در این دفترچه راهنما آموزش نصب لوله ها به صورت تصویری به همراه نقشه ارائه شده است تا به راحتی بتوانید اتصالات را به هم وصل کرده و سینک را حاضر کنید. با این حال برخی توانایی انجام این کار را ندارند و با مشاهده شباهتهای زیاد بین قطعات سینک گمراه می شوند. از این روی می توانند این آموزش را مشاهده کنند تا مشکلشان حل شود.

برای شروع کار همه قطعات و اتصالات لازم را پیش روی خود قرار دهید به طوری که همه اجزا به راحتی قابل مشاهده باشند. سپس طبق نقشه راهنما یا این آموزش یک یک مراحل نصب را انجام دهید.

۱- لوله اتصال ساده را به بالای سیفون وصل کنید

در میان اجزا یک لوله صاف وجود دارد که یک سر آن برجستگی دارد و سر دیگر آن صاف است. این لوله را بردارید و یک پیچ پلاستیکی بزرگ را وارد آن کنید. سپس یک پیچ دیگر را در حالت مخالف پیچ قبلی وارد لوله کنید و پشت آن یک واشر قرار دهید. آن سر لوله که دارای واشر است را وارد دهانه سیفون کنید و تا عمق پنج سانتی متر آن را فرو کنید. واشر باید به خوبی در دهانه سیفون قرار گیرد. سپس پیچ پلاستیکی را به سر سیفون که دارای سرپیچ است ببندید و آن را سفت کنید.

۲- دو راهی را به لوله اتصال ساده متصل کنید

پس از این که لوله و سیفون به هم متصل شدند، سر دیگر لوله بلند را دو راهی وصل کنید. البته قبل از آن باید در داخل پیچ پلاستیکی یک واشر نازک قرار دهید و پس از ان پیچ را به قسمت پیچ خور دو راهی وصل کنید و آن را سفت کنید. توجه داشته باشید که پیچ های پلاستیکی را باید با دست سفت کنید و از سفت کردن بیش از حد آنها هم خودداری نمایید.

۳- لوله خرطومی را با یک پیچ به سیفون وصل کنید

لوله خرطومی را بردارید و یک پیچ بزرگ را وارد آن کنید تا به انتهای آن که لوله ای صاف است و در انتها دارای برجستگی است برسد. سپس یک واشر را در قسمت فرو رفتگی پیچ وارد کنید و آن را به سر دیگر سیفون ببندید. در قرار دادن واشرها دقت کنید. اگر واشر به خوبی در محل خود قرار نگیرد پس از نصب دچار نشتی آب خواهد شد و باید مجددا اتصالات را باز کرده و از نو ببندید.

۴- کاور درپوش و لاستیک بوگیر را وارد خرطومی کنید

با کامل شدن مجموعه سیفون باید قسمت آخر آن که مربوط به اتصال به لوله فاضلاب است را وصل کنید. ابتدا کاور درپوش فاضلاب را که حالت مخروطی دارد وارد لوله خرطومی کنید. سپس لاستیک بوگیر سیاه رنگ را به لوله وصل کنید. البته می توانید لاستیک بوگیر را به لوله فاضلاب قرار گرفته در روی دیوار وصل کنید و پس از پایان کار خرطومی را وارد آن نمایید.

۵- لوله اتصال زانویی را به سیفون و دهانه ورودی وصل کنید

اگر سینک شما لوله اتصال دارای زانویی را به طور مجزا از دهانه ورودی قرار داده است باید آنها را همچون مراحل قبل به هم وصل کنید. پس از انجام این کار باید مجموعه دهانه ورودی را به مجموعه سیفون متصل کنید. با استفاده از واشر و پیچ بزرگ قسمت های مربوطه را به هم وصل کنید تا یک مجموعه واحد ایجاد شود. این مجموعه متشکل از سیفون و لوله های فاضلاب است که آب و فاضلاب را از لگن سیفون به لوله فاضلاب منتقل می کند.

۶- دهانه ورودی فاضلاب را به سینک وصل کنید

در این مرحله باید دهانه ورودی فاضلاب را طبق نقشه سینک از زیر در قسمت سوراخ سینک قرار دهید. چون در این مرحله همه اتصالات به هم وصل شده اند شما باید مجموعه را زیر لگن ها قرار دهید و از داخل لگن سینک قطعه فلزی ورودی فاضلاب را روی سوراخ مربوط قرار دهید و پیچ آنها را ببندید. برای جلوگیری از نشت آب از داخل لگن باید از واشرهای بزرگ مربوط به دهانه استفاده کنید تا جلوی نشت آب گرفته شد. پیچ مربوط به دهانه را با پیچ گوشتی ببندید و آن را خوب سفت کنید. اگر سینک شما دولگنه است باید این کار را برای هر دو قسمت انجام دهید.

۷- سر لوله خرطومی را وارد لوله فاضلاب کنید

در این مرحله دیگر کار نصب اتصالات سیفون به اتمام رسیده و برای پایان دادن کار باید سر لوله خرطومی را وارد لوله فاضلاب کنید. لوله فاضلاب که روی دیوار قرار دارد باید دارای لاستیک بوگیر باشد. لوله سیفون را وارد لاستیک بوگیر کنید و آن را کمی به داخل فشار دهید تا سفت شود. این لاستیک علاوه بر جلوگیری از ورود بو، از ورود سوسک هم جلوگیری می کند.

مشاهده کردید که طی این چند مرحله به راحتی می توانید سیفون و اتصالات آن را به هم وصل کرده و به سینک ظرفشویی متصل کنید. پس اگر می خواهید این کار را انجام دهید دیگر نگران نباشید و با مطالعه این آموزش خودتان اقدام به نصب سیفون نمایید. اگر پس از وصل کردن قطعات مشاهده کردید که آب از برخی نقاط چکه می کند، به احتمال زیاد واشرها را خوب قرار نداده اید. مجددا اتصالات بخش دارای نشتی را باز کرده و واشرها را بررسی کنید. اگر به نظر مشکلی وجود نداشت به کمی نوار تفلون نشتی واشرها را برطرف کنید.

ممکن است آموزش فوق گویای تمام بخش های کار نباشد و کسانی که اطلاعات فنی درستی از کار ندارند هنگام نصب سیفون و اتصالات دچار مشکل شود. به همین جهت در ادامه ویدیویی جهت درک بهتر این آموزش ارائه شده است تا با مشاهده آن موضوع را بهتر درک کنید.

در پایان لازم به ذکر است که شرکت خدمات فنی ایرانیان یکی از فعال ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات فنی و تاسیساتی ساختمان است که در تهران و حومه فعالیت می کند. اگر در این آموزش دچار مشکل شدید و یا این که در مورد نصب لوله فاضلاب ظرفشویی مشکلی پیش روی شما قرار گرفته است می توانید با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین در صورت لزوم می توانید با حضور در محل سینک ظرفشویی شما را راه اندازی کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۲ از ۵ از مجموع ۱۲ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰