بهترین شوینده برای برق انداختن سرویس بهداشتی
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸

بهترین شوینده برای برق انداختن سرویس بهداشتی

یکی از مشکلات رایج خانم های خانه دار ایجاد رسوب و جرم در سرویس بهداشتی و تجهیزات داخل آن می باشد. پس از گذشت مدتی مشاهده می شود که سرامیک های سرویس بهداشتی و شیرآلات داخل حمام رسوب گرفته و روی آنها لکه های تیره ایجاد می شود. این افراد برای از بین بردن جرم ها از شوینده های مختلف استفاده می کنند اما در نهایت هیچ یک موثر نیست و نتیجه مورد نظر را بدست نمی دهد. در این زمان است که همه به دنبال شوینده ای قوی و مناسب برای از بین بردن رسوب و جرم های سرویس بهداشتی هستند با به این وسیله آن ها را برق بی اندازند. برای برق انداختن سرویس شیرآلات و سرامیک های سرویس بهداشتی و از بین بردن لکه های آن با ما همراه باشید تا بهترین و قوی ترین شوینده های مناسب برای این کار را به شما معرفی کنیم.

قطعا برای شما هم پیش آمده است که پس از مدتی استفاده از سرویس بهداشتی مشاهده می کنید که کاشی و سرامیک های آن دارای لک شده و رسوب های تیره روی آن ایجاد شده است. این مشکل تنها مربوط به کاشی های حمام و سرویس بهداشتی نیست و دیگر اشیاء موجود در سرویس بهداشتی همچون سنگ توالت، چینی روشویی، شیرآب، دوش حمام و ... هم پس از مدتی لک دار شده و روی آنها رسوب زرد رنگ و گاها تیره ایجاد می شود. این حالت باعث می شود محیط سرویس بهداشتی کثیف و آلوده به نظر برسد و احساس ناخوشایندی در ساکنین و میهمان ها ایجاد نماید.

بسیاری از خانم های خانه دار برای حل این مشکل از شوینده های مختلف همچون پودر لباس شویی، مایع ظرفشویی، اسپری شیشه شوی و ... استفاده می کنند و در نهایت مشاهده می کنند که شوینده مورد استفاده هیچ تغییری در جرم ها ایجاد نکرده است. در واقع این شوینده های مورد استفاده برای از بین بردن لکه و رسوب سرویس بهداشتی ساخته نشده اند و توانایی از بین بردن آنها را هم ندارند. باید از شوینده های قوی و مخصوص این کار استفاده کرد.

علت ایجاد جرم و رسوب در سرویس بهداشتی چیست؟

قبل از این که به معرفی بهترین و قوی ترین شوینده های سرویس بهداشتی و توالت بپردازیم بهتر است ابتدا علت ایجاد جرم و رسوب را شرح دهیم. باید بدانید که لکه و رسوبات تیره رنگ تنها در سرویس بهداشتی و حمام ایجاد نمی شود. سینک ظرفشویی، شیشه، آینه، موزاییک پارکینگ و ... هم ممکن است گرفتار رسوب شوند. یک نمونه ملموس لیوان است که پس از مدتی استفاده و بعضا باقی ماندن آب یا چای داخل آن، گرفتار لک و رسوب در کف می شود. پس مشخص شد که رسوب ممکن است در اشیاء مختلف ایجاد شود.

اگر کمی به این موضوع توجه کنید متوجه می شوند که همه اشیائی که گرفتار رسوب و لک می شوند با آب ارتباط دارند. باقی ماندن آب یا مایعات دیگر روی اشیاء در بسیاری از موارد باعث ایجاد لک و رسوب می شوند. علت این است که آب یا دیگر مایعاتی که رسوب ایجاد می کنند در خود دارای املاح و مواد ریزی هستند که پس از خشک شدن آب در محیط باقی می مانند. باقی ماندن این املاح باعث ایجاد رسوب می شود.

در سرویس بهداشتی و حمام هم وضعیت به همین صورت است. چون این محل دائم با آب ارتباط دارد و آب زمان زیادی روی شیرآلات، کاشی، سرامیک و چینی جات سرویش باقی می ماند، به سرعت رسوب در آنها ایجاد می شود و این رسوب پس از مدتی بسیار سخت و غیرقابل شستشو خواهد شد. در این زمان است که هر چه شوینده روی آن ریخته شود و با فرچه تلاش شود، لکه از بین نمی رود. چون جرم در طول زمان بسیار سخت شده است و به این راحتی از بین نمی رود.

چطور جرم و رسوب سرویس بهداشتی را از بین برریم؟

بهترین کار برای جلوگیری از ایجاد رسوب در سرویس بهداشتی و حمام این است که در فواصل زمانی کوتاه (مثلا هفته ای یک بار) اقدام به شستشوی عادی کل سرویس بهداشتی نمایید. یعنی با یک شوینده عادی و یک اسکاج کل کف و دیواره سرویس بهداشتی و حمام را شستشو داده و چینی جات و شیرآلات آن را بشویید. در این صورت دیگر با رسوبات سخت مواجه نخواهید شد و نیازی به استفاده از محلول های مخصوص نخواهید داشت.

با این حال در بسیاری از مواقع رسوب ایجاد می شود و به اندازه کافی سخت می شود که شستن آن با شوینده های عادی امکان پذیر نیست. در چنین مواقعی باید از شوینده های قوی و مخصوص استفاده نمود. به طور کلی شوینده های متعدی برای از بین بردن جرم و رسوب سرویس بهداشتی وجود دارد. برخی شوینده ها طبیعی و ارگانیک هستند و برخی دیگر شوینده های شیمیایی و صنعتی می باشند.

ما در این مطلب شوینده های قوی از هر دو نوع را معرفی می کنیم با استفاده از آنها بتوانید سرویس بهداشتی را برق انداخته و جرم و کثیفی های آن را از بین ببرید. ما برای معرفی بهترین و قوی ترین شوینده های سرویس بهداشتی و سرامیک از نظرات دیگر افراد استفاده کرده ایم. با توجه به این که از بین بردن جرم و رسوب از سرویس بهداشتی دغدغه بسیاری از افراد است، از این روی افراد از روش های مختلفی برای حل این مشکل استفاده کرده اند. ما از تجربیات این افراد استفاده کرده ایم و بهترین شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی را شناسایی کرده ایم.

در جمع بندی نظرات افراد مختلف مواد و شوینده های مختلفی برای از بین بردن جرم و رسوب معرفی شد. برخی از مواد طبیعی بوده و برخی نیز صنعتی و شرکتی می باشد.  ما به استنداد تجربه دیگر افراد هر دو نوع را به شما معرفی می کنیم و امیدواریم که با استفاده از این مواد بتوانید مشکل خود را حل کنید.

معرفی بهترین و قوی ترین شوینده های سرویس بهداشتی

در میان نظرات و تجربیات اظهار شده از جانب کاربران متوجه شدیم که جوش شیرین می تواند شوینده خوبی در این مورد باشد. برخی افراد اظهار کرده بودند که با استفاده از جوش شیرین توانسته اند جرم و رسوب را از بین ببرند. جوش شیرین یک ماده کاملا طبیعی و بی خطر است که خاصیت شویندگی دارد. در برخی از موارد از جوش شیرین برای رفع گرفتگی لوله هم استفاده می شود. شما هم می توانید این از این شوینده طبیعی برای رفع جرم و رسوب استفاده نمایید.

به جز جوش شیرین دیگر شوینده ها همه شیمیایی و صنعتی هستند. کاربران در نظرات خود شوینده های زیادی را که مربوط به شرکت های مختلف است معرفی کرده اند. اکثر شوینده های ذکر شده شیمیایی و اسیدی است و از این جهت است که برای از بین بردن رسوب و کثیفی کا کاربرد دارد. فهرست شونده های مناسب برای شستشوی سرویس بهداشتی و حمام به شرح زیر می باشد.

  • وایتکس
  • الکل صنعتی
  • پودر رخشا 
  • اسپری سیف (cif)
  • شوینده اسپیف (speaf)
  • شوینده دامستوس 
  • شوینده من 
  • ژل رافونه
  • دستمال ناژه
  • پاک کننده اتک
  • اسبری فدیشه
  • اسپری تیرک

توجه داشته باشید که اکثر شوینده های ذکر شده در بالا خاصیت شیمایی دارند. از این روی باید هنگام نگهداری آنها و همچنین هنگام استفاده از آنها دقت داشته باشید تا به سلامت خود و دیگران صدمه وارد نکنید. از شوینده های مذکور می توانید جهت رفع جرم، رسوب و آلودگی از سطوح مختلف در سرویس بهداشتی، حمام، کاشی، سرامیک، سنگ توالت، روشویی، چینی جات سرویس، شیرآلات، دوش حمام و ... استفاده نمایید.

چطور از شوینده ها استفاده کنیم؟

جرم و رسوب های ایجاد شده در سطوح طی زمانی طولانی ایجاد شده اند. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که در عرض چند ثانیه از بین بروند. تقریبا روش کار همه شوینده های شیمیایی و جرم گیرها به این صورت است که شوینده را در محل مورد نظر می ریزید و می گذارید که محلول حداقل ۱۵ دقیقه روی محل باقی بماند. پس از گذشت این مدت اقدام به شستشوی محیط نمایید.

برای شستن محیط هم باید از فرچه یا اسکاج استفاده کنید. چون شوینده تنها رسوب ها را از سطح جدا می کند و شما باید با استفاده از فرچه آن را شستشو دهید. البته در این حالت دیگر لکه ها سخت نیستند و حتی با دست هم می توانید آن ها را سطح بشویید.

علت این تاخیر این است که جرم ها طی زمانی طولانی سخت شده اند و به راحتی از بین نمی روند. زمانی که محلول اسیدی را روی محیط می ریزید، اسید به عمق لکه و رسوب ها نفوذ می کند و آنها را از سطح جدا می کند. با گذشت زمانی کوتاه عملکرد شوینده کامل می شود و می توان آن را از محیط شست. اگر می خواهید جرم های سنگ توالت را از بین ببرید می توانید از پاک کننده های قوی توالت استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۱ از ۵ از مجموع ۳۶ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰