ریختن اسید در چاه فاضلاب چه خطراتی دارد؟
پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸

ریختن اسید در چاه فاضلاب چه خطراتی دارد؟

زمانی که لوله فاضلاب می گیرد ساده ترین راهی که پیش روی افراد قرار می گیرد استفاده از محلول شیمیایی است. محلول های اسیدی لوله بازکنی که با ریختن آن در لوله فاضلاب، در بسیاری از موارد مشکلات گرفتگی را رفع می کند. در حالی که این کار خطراتی نیز به دنبال دارد که افراد از آن مطلع نیستند. قصد داریم در این مطلب خطرات ریختن محلول لوله بازکنی در لوله و چاه فاضلاب را برای شما ذکر کنیم.

می دانیم که یکی از روش های پرکاربرد و البته موثر جهت رفع گرفتگی لوله ها، استفاده از محلول های لوله بازکنی است. این محلول ها به خاطر خاصیت اسیدی و شیمیایی که دارند، در زمان تماس با گرفتگی ها باعث از بین رفتن آنها می شوند. در حقیقت خاصیت اسیدی این محلول ها گرفتگی لوله را باز می کند. اما باید گفت که محلول ها تنها گرفتگی لوله را رفع نمی کنند و به لوله نیز آسیب می رسانند.

محلول ها زمانی که در تماس با لوله قرار می گیرند دیواره آن را می سایند و در آن خوردگی ایجاد می کنند. خاصیت اسیدی این محلول ها باعث می شود چنین اتفاقی رخ دهد. به همین دلیل اگر به دفعات از این محلول ها در لوله استفاده کنید ممکن است پس از مدتی شاهد از بین رفتن لوله و پوسیدگی آن شوید که نتیجه آن نشت آب از لوله خواهد بود.

خطرات محلول های لوله بازکنی

به غیر از این مورد، محلول های شیمیایی خطرات جسمی برای انسان ایجاد می کنند و در صورت تماس با پوست و صورت انسان باعث ایجاد مشکلات پوستی و تنفسی می شوند. این نکته بسیار مهم است و به همین دلیل توصیه می شود که به هیچ وجه محلول های لوله بازکنی را در اختیار کودکان قرار ندهید. حتی فرد لوله بازکن نیز هنگام کار با محلول باید دقت داشته باشد و از تماس با آن و بوییدن آن خودداری کند.

در اخبار حوادث موارد بسیاری وجود دارد که فرد پس از تنفس گاز ایجاد شده از محلول، تماس با آن یا خوردن آن توسط کودک مشکلات جبران ناپذیری برای او ایجاد شده است. اگر قصد استفاده از محلول های اسیدی را دارید توجه کنید که این محلول ها در کنار خواص فراوان، مضرات فراوان و خطرات فراوانی دارند که باید به آن توجه کافی داشت.

نکته دیگر استفاده از اسید غیرلوله بازکنی است که برخی تصور می کنند با ریختن آن در لوله فاضلاب می توانند لوله را به خوبی شسته و گرفتگی آن را رفع کنند. در حالی که این کار اشتباه است و بسیار گفته می شود که از ریختن اسید در لوله فاضلاب و چاه خودداری کنید. چراکه این کار خطرات فراوان و خساراتی جبران ناپذیری ایجاد می کند. کمترین مشکل آن تخریب لوله و سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان است. زیرا اسید یک حلال شیمیایی و بسیار قوی است و باعث خوردگی و از بین رفتن لوله می شود.

بهترین روش رفع گرفتگی لوله ها

در صورتی که مشکل گرفتگی لوله فاظلاب در منزل خود دارید کنید پیشنهاد می کنیم برای حل مشکل از روش های خانگی لوله بازکنی و محلول های غیرشیمیایی این کار استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است با یکی از شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه فعال در شهر خود تماس بگیرید و تا افراد متخصص و سرویس کاران حرفه ای مشکل شما را حل کنند. 

البته همه لوله بازکن ها هم متخصص نیستند و برخی از آنها برای راحتی کار خود از محلول های خاص شیمیایی استفاده می کنند که اگرچه گرفتگی را به راحتی باز می کند اما در برخی موارد باعث ایجاد سوراخ و منفذ در لوله های فاضلاب می شود. همچنین این مواد سیستم لوله کشی فاضلاب را به کلی از بین می برد و در آینده هزینه های بیشتری روی دست مشتری می گذارد.

حتما هنگام تماس با شرکتها توجه کنید که شرکت مورد نظر علاوه بر معتبر بودن، تحت نظر اتحادیه لوله بازکنی نیز باشد و تعرفه آن ارزان و زیر نظر اتحادیه باشد. شرکت ایرانیان یکی از شرکت های لوله بازکنی در تهران است که خدمات متنوع خود را به همشهریان تهرانی با ارزان ترین قیمت ارائه می دهد. سرویس کاران حرفه ای و باتجربه ما در هر ساعت از شبانه روز در خدمت شما هستند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۸ از ۵ از مجموع ۱۱ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰