علت گرفتگی زیاد لوله های فاضلاب در آپارتمانها
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷

علت گرفتگی زیاد لوله های فاضلاب در آپارتمانها

گرفتگی لوله فاضلاب اتفاقی است که ممکن است برای هر ساختمانی بوجود آید و این مشکل تنها به دست لوله بازکن ها و شرکت های لوله بازکنی حل می شود. این مشکل وقتی حساس میشود که با یکی گرفتگی ساده کل آپارتمان دچار مشکل شود. یعنی یکی گرفتگی ساده توسط یکی از واحد ها ایجاد می شود و این گرفتگی با ورود به لوله های اصلی فاضلاب آپارتمان باعث ایجاد گرفتگی کلی در سیستم فاضلاب ساختمان می شود.

گرفتگی لوله فاضلاب اتفاقی است که ممکن است برای هر ساختمانی بوجود آید و این مشکل تنها به دست لوله بازکن ها و شرکت های لوله بازکنی حل می شود. این مشکل وقتی حساس میشود که با یکی گرفتگی ساده کل آپارتمان دچار مشکل شود. یعنی یکی گرفتگی ساده توسط یکی از واحد ها ایجاد می شود و این گرفتگی با ورود به لوله های اصلی فاضلاب آپارتمان باعث ایجاد گرفتگی کلی در سیستم فاضلاب ساختمان می شود.

گرفتگی لوله های فاضلاب و رفع آن

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که مشاهده می کنید لوله فاضلاب دچار گرفتگی شده اما مشکل از شما نبوده است. به علت مشترک بودن لوله های فاضلاب آپارتمان با ایجاد گرفتگی تمام واحد ها نیز دچار آن می شوند. یعنی با بی دقتی یکی از ساکنین گرفتگی برای تمام اهالی آپارتمان ایجاد میشود. تنها کافیست یکی از واحدها نکات پیشگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب را رعایت نکند و برای تمام واحدها و کل آپارتمان مشکل ایجاد نماید.

این گرفتگی ها دلایل متعددی دارد که ما به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. قصد داریم با آموزش انواع گرفتگی ها در لوله های فاضلاب و دلایل بروز آنها اطلاعات شما را در زمینه لوله فاضلاب و گرفتگی های ناشی از آن و همچنین لوله بازکنی و شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه افزایش دهیم.

علل متعدد گرفتی لوله های فاضلاب

یکی از دلایل گرفتگی لوله های فاضلاب در ساختمان ها و بخصوص آپارتمان ها ورود مواد اضافی به داخل لوله فاضلاب می باشد. لوله فاضلاب محلی برای دفع آب و فاضلاب و نهایتا فضولات است. ورود اشیا اضافی از قبیل گوشی، شانه، قطعات پلاستیکی، دستمال کاغذی، نوار بهداشتی، صابون، ته سیگار و ... باعث ایجاد گرفتگی در آن به صورت آنی یا مداوم خواهد شد. این اشیا اضافی پس از ورود به لوله فاضلاب در پیچ و خم های لوله گیر می کنند و پس از مدتی با ورود مواد جدید این گرفتگی تشدید می شود. به طوری که پس از گذشت مدتی لوله به طور کامل مسدود می شود. البته معمولا این گرفتگی ها مربوط به واحد ها می باشد اما در مواردی گرفتگی برای تمام واحدها بوده و لوله فاضلاب اصلی مسدود شده بود.

مسدود شدن لوله فاضلاب آپارتمان

در این صورت دیگر آب لوله ها پایین نخواهد رفت و اگر این گرفتگی در اتصالات اصلی ساختمان باشد مشکل برای کل آپارتمان خواهد بود. معمولا در این مواقع افراد تصور می کنند که با استفاده از لوله بازکنهای معمولی می توانند این گرفتگی را نیز همچون گرفتگی های رایج باز کنند اما اینطور نیست. برخی افراد از تلمبه دستی استفاده می کنند و سعی دارند با این وسیله اقدام به رفع گرفتگی لوله ها نمایند. برخی نیز از محلولهای شیمیایی مخصوص لوله بازکنی و یا پودر لوله بازکن استفاده می کنند و برخی دیگر اقدام به بازکردن لوله فاضلاب می نمایند که هیچ یک تاثیری نخواهند داشت. زیرا این موارد تنها برای رفع گرفتگی های جزئی کارساز هستند و این گرفتگی که از نوع سخت است و باید از روشهای دیگری برای بازکردن این نوع گرفتگی اقدام کرد. 

استفاده از انواع لوله بازکنها

اگر گرفتگی در قسمت های ابتدای لوله فاضلاب باشد باید به روشی گرفتگی را بیرون آورد تا در ادامه مسیر لوله مجددا گیر نکند. می توان از گیره های فاضلاب برای این کار استفاده کرد. گیره فاضلابی وسیله ای است که مخصوص بیرون آوردن اشیاء از داخل لوله فاضلاب بکار می رود. اما اگر گرفتگی در قسمت های داخلی لوله بود باید از دستگاههای مخصوص لوله بازکنی جهت رفع گرفتگی استفاده کرد. می توان از فنر لوله بازکن و یا دستگاه تراکم هوا کمک گرفت تا از این طریق بتوان گرفتگی ایجاد شده در داخل لوله را رفع نمود. ابزارهای مذکور تنها در اختیار شرکتهای لوله بازکنی می باشد و شما برای حل مشکل خود ناچارید با یکی از این شرکت ها تماس بگیرید.

با تماس با یکی از شرکتهای لوله بازکنی در محله خود، نیروهای لوله بازکن در کمترین زمان در محل حاضر می شوند و اقدام به رفع گرفتگی لوله می نمایند. لازم به ذکر است که هنگام تماس با شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه از معتبر بودن این شرکتها اطمینان پیدا کنید چرا که برخی افراد سودجو یا برخی شرکت های لوله بازکنی غیرمجاز با نام لوله بازکنی مردم را سرکیسه می کنند.  

لوله بازکنی شرکت ایرانیان

از جمله شرکتهای لوله بازکنی فعال در تهران و حومه شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) می باشد که با شعار لوله بازکنی و تخلیه چاه فوری و حرفه ای در تهران و شهرهای حومه در زمینه لوله بازکنی و خدمات فنی سابقه ای طولانی دارد. این شرکت سابقه درخشانی در ارائه تمام خدمات مربوط به چاه و فاضلاب و در راس آنها لوله بازکنی و تخلیه چاه به صورت شبانه روزی دارد و توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. لوله بازکنی خانه پاک با ارائه خدمات ارزان و فوری در تهران توانسته است تا حد زیادی رضایتمندی مشتریان را کسب کند. برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب خود با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۷ از ۵ از مجموع ۱۱ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰