لوله بازکنی با جوهر نمک چه خطراتی دارد؟
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

لوله بازکنی با جوهر نمک چه خطراتی دارد؟

برخی بر این باورند که خاصیت اسیدی شیمیایی شوینده هایی نظیر جوهر نمک و وایتکس توانایی رفع گرفتگی لوله ها را دارد و بر همین اساس از آنها برای لوله بازکنی استفاده می کنند که این کار اصلا درست نیست و خطرات جبران ناپذیری را برای آنها رقم خواهد زد. لازم است نکات ایمنی لوله بازکنی رعایت شده و از روشهای صحیح جهت رفع گرفتگی لوله ها استفاده شود.

برخی بر این باورند که خاصیت اسیدی شیمیایی شوینده هایی نظیر جوهر نمک و وایتکس توانایی رفع گرفتگی لوله ها را دارد و بر همین اساس از آنها برای لوله بازکنی استفاده می کنند که این کار اصلا درست نیست و خطرات جبران ناپذیری را برای آنها رقم خواهد زد. لازم است نکات ایمنی لوله بازکنی رعایت شده و از روشهای صحیح جهت رفع گرفتگی لوله ها استفاده شود.

گرفتگی لوله های فاضلابی

گرفتگی لوله برای خیلی ها رخ می دهد که برخی با استفاده از روشهای خانگی و ساده نظیر آب جوش، چاه بازکن، فنر لوله بازکن، محلول لوله بازکن و ... آن را رفع می کنند و برخی دیگر از شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه کمک می گیرند که هر دو روش خوب و بدون مشکل است. اما برخی افراد هیچ کدام از این دو روش را امتحان نکرده و خودسرانه از روشهای اختصاصی خود استفاده می کنند.

این افراد پس از آزمایش روشهای خانگی رفع گرفتگی لوله و ناامیدی از همچنین به علت جلوگیری از صرف هزینه جهت تماس با شرکت لوله بازکنی خود دست به ساخت لوله بازکن شیمیایی می زنند. این افراد با استفاده از برخی از شوینده های شیمیایی که خاصیت اسیدی دارند لوله بازکنی اختراع می کنند که می تواند جان آنها را به خطر بیاندازد.

ترکیب مواد شوینده جهت رفع گرفتگی لوله

افراد با تصور این که شوینده های شیمیایی خاصیت اسیدی دارند از آنها به عنوان محلول لوله بازکن استفاده می کنند. همچنین برای تقویت لوله بازکن دست ساز و افزایش کارایی آن چند شوینده را با هم ترکیب می کنند که این مورد به شدت نهی شده است. ترکیب شوینده هایی نظیر وایتکس، جوهر نمک و سفیدکننده ها باعث ایجاد ترکیبات خطرناک و انتشار گازهای سمی خواهد شد که باید از این مورد به شدت خودداری بعمل آید.

مشکل این است که شوینده های شیمیایی از خود گازهای سمی منتشر می کنند که برای سلامت انسان مضر است. بخارات این محلول ها در صورت ورود به بدن انسان باعث مسمومیت شخص خواهد شد و بعضا جان وی را نیز خواهد گرفت. در برخی موارد دیده شده که فرد دچار معلولیت شدید شده و توانایی حرکتی خود را از دست داده است.

ترکیب مواد شیمیایی شوینده معمولا باعث ایجاد ترکیبات جدید و یا فعل و انفعالات دیگری می شود که ممکن است به شما صدمه برساند و با تماس با پوست یا تنفس آن مشکلات پوستی و یا آسم و تنگی نفس بوجود آید. بسیاری از افراد با عدم آگاهی از این موضوع این مواد را با هم ترکیب کرده و به عنوان لوله بازکن استفاده می کنند.

استفاده از جوهر نمک جهت بازکردن لوله 

یکی از رایج ترین ترکیبات شوینده ها ترکیب جوهر نمک و وایتکس است که هر دو خاصیت اسیدی شیمیایی دارند و باعث تولید ماده شیمایی خطرساز دیگری خواهد شد. این دو برای شستشو و نظافت توالت و حمام کاربرد دارند حال آنکه برخی از آن به عنوان لوله بازکن استفاده می کنند و این کار به هیچ وجه درست نمی باشد.  برخی خانم های خانه دار در اثر ناآگاهی این دو را با هم ترکیب می کنند و از آن برای رفع گرفتگی لوله ها و یا نظافت استفاده می نمایند.

مشکل دیگر این کار استفاده از آن در محیطهای بسته است. معمولا از این محلول برای رفع گرفتگی توالت و حمام استفاده می شود در حالی که هر دو در محیط های بسته و بدون تهویه قرار دارد و استفاده از آن در این مکان ها باعث خفگی و مسمومیت فرد می شود. افراد مسموم شده با این گازها در ابتدا علایمی نظیر تنگی نفس و آسم مواجه شده اند و در مراحل بعدی حتی تا پای مرگ نیز رفته اند.

خاصیت شیمیایی محلول های لوله بازکنی

باید توجه داشت که از محلول های شیمیایی لوله بازکنی و یا شوینده های اسیدی در محیط های بسته نظیر توالت و حمام که تهویه هوا ندارند استفاده نشود تا از خطرات آن کاسته شود. اگر لازم است از شوینده ها استفاده کنید بهتر است تهویه محیط را روشن کرده و سپس اقدام به لوله بازکنی با جوهر نمک نمایید. همچنین بهتر است در صورت امکان خودتان در محیط آلوده حضور نداشته باشید و پس از ریختن محلول محل را ترک کنید.

معمولا محلولهای لوله بازکن و سفیدکننده ها باید مدتی باقی بمانند تا اثر کنند پس بهتر است در این از محل خارج شوید و تهویه را روشن نگه دارید و پس از مدتی دوباره به توالت و حمام بازگشته و به شستشو و ادامه کار بپردازید. این کار ضمن حفظ سلامت شما خطرات لوله بازکنی را نیز کاهش می دهد.

شوینده یا محلول لوله بازکن

نگته دیگر در خصوص استفاده از شوینده های به عنوان لوله بازکن است. در بازار محلولهایی مخصوص لوله بازکنی وجود دارد که خاصیت اسیدی داشته و گرفتگی ها را رفع می نمایند. برای حل مشکل گرفتگی لوله ها بهتر است از محلول های مخصوص استفاده کنید و شوینده های را برای شستشوی حمام و توالت نگه دارید. این محلول ها کارایی بالایی داشته و مخصوص همین کار ساخته شده اند.

البته لازم به ذکر است که محلول های لوله بازکنی نیز همچون شوینده های شیمیایی برای سلامتی مضر هستند و نباید آنها را بو کرده و در تماس با پوست قرار داد. همچنین استفاده مداوم از محلول های لوله بازکنی باعث از بین رفتن لوله فاضلاب و خوردگی آن می شود. پس در استفاده از محلول های لوله بازکنی اعتدال را رعایت کنید.

استفاده از لوله بازکن های خانگی

اگر مشکلی در زمینه گرفتگی لوله فاضلاب دارید بهتر است از روشهای ساده و خانگی لوله بازکنی استفاده کنید تا مشکل شما بدون خطر و سختی حل شود. همچنین می توانید از شرکتهای خدمات فنی موسوم به شرکت لوله بازکنی برای این کار کمک بگیرید. شرکتهایی در تهران وجود دارند که تحت نظر اتحادیه لوله بازکنی بوده و خدمات خود را با تعرفه اتحادیه ارائه می دهند. این شرکتهای مجاز با استفاده از روشهای مناسب لوله بازکنی و تجهیزات پیشرفته مشکل شما را به آسانی حل کرده و دستمزد پایینی از شما دریافت می کنند. این شرکت های لوله بازکنی ارزان و آسان را برای شما به ارمغان می آورند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۳ از ۵ از مجموع ۱۱ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰