برخورد با لوله بازکنی های متخلف در تهران
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

برخورد با لوله بازکنی های متخلف در تهران

برچسب های تبلیغاتی لوله بازکنی ها روی بسیاری از دیوارهای شهر وجود دارد بطوری که در برخی موارد مشاهده می شود که یک دیوار تبدیل به تابلوی تبلیغاتی لوله بازکنی ها شده و این موضوع باعث زشت شدن چهره شهر شده است. به همین جهت شهرداری تصمیم به برخورد با این متخلفین گرفته و این تصمیم را عملی کرده است.

برچسب های تبلیغاتی لوله بازکنی ها روی بسیاری از دیوارهای شهر وجود دارد بطوری که در برخی موارد مشاهده می شود که یک دیوار تبدیل به تابلوی تبلیغاتی لوله بازکنی ها شده و این موضوع باعث زشت شدن چهره شهر شده است. به همین جهت شهرداری تصمیم به برخورد با این متخلفین گرفته و این تصمیم را عملی کرده است.

لوله بازکنی های متخلف

شرکتهای لوله بازکنی متخلف در بسیاری از شهرها وجود دارند که تهران نیز یکی از این شهر هاست که تعداد زیادی لوله بازکنی در آن وجود دارد و در هر منطقه ای از تهران چندین لوله بازکنی وجود دارد. هر یک از این شرکتهای لوله بازکنی تعداد زیادی برچسب تبلیغاتی روی دیوارها می چسبانند و نتیجه آن زشت شدن شهر می شود. اصلا برای این شرکتها عادت شده که برچسبهای تبلیغاتی خود را روی درب منازل و دیوارها بچسبانند و حتی بعضی دیوارها انباشته از این برچسب هاست و به کلی تابلوی تبلیغاتی این متختلفین شده است.

برخورد با متخلفین لوله بازکنی

اما برای مقابله با این ناهنجاری شهرداری تصمیمات جدی گرفته و تا حدودی نیز به آن عمل کرده است. برای حل این مشکل شهرداری تهران تصمیم به برخورد با لوله بازکنی های متخلف گرفته و تا الان با چند مورد از آنها نیز برخورد صورت گرفته است.

به نقل از خبرگزاری ایمنا مدیر پیشگیری از تخلفات شهرداری از برخورد با متخلفین لوله بازکنی خبر داده است. همانطور که می دانید لوله بازکنی ها در هر شهری وجود دارند و برچسبهای آنها نیز دیوارهای شهر را پر کرده است به طوری که نارضایتی مردم را به همراه داشته است. طی این نارضایتی ها برخی از  این لوله بازکنی ها شکایت کرده اند و شهرداری برای پیگیری این شکایت ها دست به کار شده و با تعدادی از لوله بازکنی های متخلف برخورد کرده است.

اما روش برخورد شهرداری به این صورت است که با دستور مقام قضایی تلفن لوله بازکنی متخلف قطع می شود و در این صورت فرد دیگر نمی تواند برچسبهای جدید خود را روی دیوارها بچسباند زیرا شماره لوله بازکنی آن قطع شده است.

روش برخورد با متخلفین لوله بازکنی

با توجه به این که شهرداری به دنبال جریمه نقدی نیست اقدام به قطع تلفن فرد متخلف نموده تا با این کار علاوه بر این که از نصب برچسبهای جدید جلوگیری نماید بتواند چهره شهر را نیز پاکسازی کند. همچنین لازم به ذکر است که روشهای قبلی برخورد با متخلفین لوله بازکنی بازدارنده نبوده و با هماهنگی اتحادیه لوله بازکنی و تخلیه چاه (اتحادیه صنف تاسیسات فنی) که لوله بازکنی نیز یکی از زیرمجموعه های آن می باشد تصمیم بر استفاده از روشی جدید برای برخورد با این متخلفین گرفته شد.

پس از آن اگر فرد قصد وصل کردن تلفن را داشت باید ابتدا رضایت شاکیان را جلب کند که رضایت آنها نیز منوط به پاکسازی تبلیغات نصب شده روی دیوارها. یعنی لوله بازکنی متخلف باید ابتدا برچسبهای نصب شده روی دیوارها را پاکسازی نماید و سپس درخواست وصل مجدد تلفن را بدهد. در غین این صورت باید هزینه پاکسازی برچسب ها را به شهرداری بپردازد.

نصب برچسبهای تبلیغاتی لوله بازکنی

به گفته این مقام مسئول با توجه به این که در قانون نصب تبلیغات در غیر از محل های تعیین شده توسط شهرداری تخلف محسوب می شود لذا در سال جاری با هماهنگی مقام قضایی با ۱۷۱ لوله بازکنی متخلف برخورد شده و خط تلفن آنها نیز به خاطر نصب نصب برچسبها روی دیوارها و زشت کردن چهره شهر قطع شده تا علاوه بر برخورد با آنها در صورت تمایل به وصل مجدد خط به پاکسازی تبلیغات اقدام نمایند. 

البته در روش ابتدایی تنها تلفن لوله بازکنی قطع می شد که فرد با پرداخت هزینه آن را وصل می کرد اما در روش جدید متخلف برای وصل مجدد تلفن باید برچسب های نصب شده را پاکسازی نماید تا امکان وصل تلفن وجود داشته باشد. در غیر اینصورت تلفن فرد وصل نمی شود. گفته شده بسیاری از این متخلفین جزء شرکتهای غیر مجاز لوله بازکنی بوده اند و هیچ تاییدیه ای از اتحادیه لوله بازکنی نداشته اند.

راه اندازی سامانه لوله بازکنی و تخلیه چاه

این مسئول شهرداری گفت تلاش داریم با راه اندازی سامانه لوله بازکنی دسترسی مردم به خدمات مربوطه را آسان نماییم. به این صورت که یک شماره سه رقمی از سوی اتحادیه لوله بازکنی راه اندازی شود و کسانی که نیاز به دریافت خدمات فنی لوله بازکنی و تخلیه چاه دارند از طریق این شماره اقدام نمایند تا علاوه بر سردرگم نشدن مردم کلاهبرداری و تخلف های لوله بازکنی نیز کاهش یابد. با این روش دیگر کسی برای پیدا کردن شرکت لوله بازکنی مناسب به سختی نمی افتد و به راحتی آن را پیدا می کند.

در ادامه لازم به ذکر است که تا قبل از راه اندازی سامانه مربوطه برای درخواست های لوله بازکنی تنها با شرکتهای معتبر لوله بازکنی تماس بگیرید تا علاوه بر ارائه خدمات مناسب دستمزد ارزانی را نیز از شما دریافت کنند. این شرکتها خدمات متنوعی دارند که تحت نظر اتحادیه بوده و هزینه های آنها نیز طبق تعرفه اتحادیه محاسبه می شود.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۳.۸ از ۵ از مجموع ۱۴ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰