پیدا کردن محل چاه فاضلاب با کمترین خرابی
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶

پیدا کردن محل چاه فاضلاب با کمترین خرابی

وقتی چاه فاضلاب پر شود مهم ترین کار این است که محل چاه فاضلاب را در ساختمان پیدا کرد. اگر در ساختمان محل چاه مشخص نشده باشد پیدا کردن آن ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد. از جمله مشکلات آن تخریب ساختمان و نیاز به بنایی می باشد. بعضی از شرکتهای تخلیه چاه اما این کار را با تجربه خود بدون تخریب انجام می دهند و به راحتی محل چاه فاضلاب را در ساختمان میابند.

وقتی چاه فاضلاب پر شود مهم ترین کار این است که محل چاه فاضلاب را در ساختمان پیدا کرد. اگر در ساختمان محل چاه مشخص نشده باشد پیدا کردن آن ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد. از جمله مشکلات آن تخریب ساختمان و نیاز به بنایی می باشد. بعضی از شرکتهای تخلیه چاه اما این کار را با تجربه خود بدون تخریب انجام می دهند و به راحتی محل چاه فاضلاب را در ساختمان میابند. 

یکی از نکات مهم استفاده از چاه های فاضلاب رسیدگی به آنهاست؛ چاه های فاضلاب نیازمند رسیدگی و توجه هستند. اگر به این چاه های رسیدگی نشود ممکن است حادثه ساز شوند و یا خسارت مالی به وجود آورند. برای رسیدگی به چاه فاضلاب، تخلیه چاه، لایروبی و کف تراشی چاه، اتصال به شبکه فاضلاب و هر فعالیتی که مربوط به چاه باشد باید محل چاه فاضلاب را پیدا کرد. برای پیدا کردن محل چاه فاضلاب روش های مختلفی وجود دارد که شرکت ایرانیان به چند مورد از آنها می پردازد.

- تفاوت موزاییکها
- فاصله چاه با اطراف
- صدای فاضلاب
- کندن کف ساختمان

پیدا کردن محل چاه با موزاییکهای متفاوت

سازندگان ساختمان برای نشانه گذاری محل چاه از این روش استفاده میکنند؛ به این صورت که بعد از حفر چاه و پوشاندن در آن هنگام فرش کردن کف ساختمان با موزاییک، قسمت روی چاه را با موزاییک های غیر هم رنگ و متفاوت نسبت به اطراف چاه فرش می کنند. این روش علامت گذاری بسیار مناسبی برای مکان چاه می باشد که سازنده ساختمان باید قبل از اتمام کارهای ساختمان به این نکته توجه کرده باشد. با این حال ساختمانهایی وجود دارند که محل چاه آن با این روش علامت گذاری نشده است. به ناچار باید از روشهای دیگر برای پیدا کردن محل چاه فاضلاب استفاده نمود.

یافتن چاه بر اساس فاصله چاه با اطراف

طبق اصول ایمنی حفر چاههای فاضلاب، چاه مورد نظر باید با چاههای دیگر و همچنین دیوارهای اطراف حداقل سه متر فاصله داشته باشد. با استفاده از این اصل میتوان به محل تقریبی چاه فاضلاب در ساختمان پی برد. با این حال این امکان وجود دارد که سازنده ساختمان به این اصول توجهی نداشته و آنها را رعایت نکرده باشد.

صدای فاضلاب درون چاه

هنگام استفاده از آب در حمام، توالت، آشپزخانه و دیگر مکانهای ساختمان، فاضلاب تولید شده از طریق لوله های فاضلاب به داخل چاه فاضلاب هدایت میشوند. فاضلاب های داخل لوله از ارتفاع بالا به داخل چاه ریخته میشوند و این عامل باعث تولید صدا می شود. با استفاده از این نکته میتوان به یافتن محل چاه فاضلاب کمک کرد؛ به این صورت که هنگام استفاده از آب در مکان های ذکر شده، در حیاط و همچنین پایین ترین طبقه ساختمان گوش خود را به زمین نزدیک کرده و به دنبال صدای فاضلاب در حال ورود به چاه بگردیم.

در استفاده از این روش باید کمی دقیق بود. صدای آب از داخل زمین به بالا میاید و مقدار آن بسیار کم است. پس اگر صداهای اضافی وجود داشته باشد دقت کار را پایین میاورد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که چاههای کم آب و یا عمیق صدای کمتری دارند. اگر صدای چاه قابل شنیدن نبود می توان با دنبال کردن صدای فاضلاب جاری داخل لوله به مکان چاه پی برد.

کندن کف ساختمان برای یافتن چاه

اگر با هیچ یک از روش محل چاه مشخص نشد، به ناچار باید کف ساختمان را کند تا محل چاه را پیدا کرد. برای شروع میتوان محلهای احتمالی را کند. همچنین می توان روی لوله های کفشوی را کند و آنها را دنبال کرد تا به محل چاه دسترسی پیدا کرد.

برای انجام بهتر و دقیق تر کار با افراد خبره مشورت کنید و از آنها کمک بگیرید. برای دسترسی به این افراد کافیست تا با شرکت ایرانیان تماس گرفته تا با کمترین خرابی محل دقیق چاه را بیابند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۶ از ۵ از مجموع ۵ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰