تولید بیوگاز از فضولات دامی
سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴

تولید بیوگاز از فضولات دامی

همانطور که می دانید به گازهای تولید شده از فضولات بیوگاز گفته می شود که این گاز قابلیت اشتعال دارد و می توان از آن به عنوان سوخت استفاده کرد. این امکان برای عشایر و دامداران روستایی فرصت مناسبی است تا از این نعمت ارزان و بدون هزینه بهره مند شوند و دیگر نیازی به گاز شهری نداشته باشند.

بیوگاز چیست؟

در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که آیا امکان استفاده از فضولات دامی برای تولید سوخت مصرفی یک خانواده روستایی وجود دارد یا خیر زیرا استفاده از انرژی بیوگاز که انرژی ارزان و پاک است که از طبیعت بدست می آید برای استفاده در مناطق صعب العبور همچون محل زندگی عشایر و یا روستاها بسیار مناسب است که در صورت راه اندازی این روش برای تولید سوخت دیگر نیازی به استفاده از سوخت های فسیلی مثل نفت و گاز نیست.

تولید بیوگاز از کود گاوی

برای تولید بیوگاز ابتدا لازم است حجم زیادی فضولات حیوانی داشت. در حقیقت عامل اصلی تولید بیوگاز فضولات دامی و انسانی می باشد که به عنوان خوراک استفاده می شوند و از آنها گاز تولید می شود. بنابراین لازم است در ابتدا مقدار زیادی پهن گاو جمع آوری کرده تا کار را شروع کنیم. برای تولید گاز باید پهن ها را داخل یک بشکه ریخته و مقداری آب هم روی آن بریزید تا خوب مخلوط شوند. سپس درب بشکه را ببندید. حال باید بشکه را به مدت چند روز در معرض نور آفتاب قرار دهید تا فعل و انفعالات لازم در بشکه اتفاق بی افتد.

تبدیل کود به گاز

بعد از مدت مذکور بسته به مقدار فضولات و قدرت آن گاز قابل اشتعال تولید شده است که می توان از آن استفاده کرد. لازم است از طریق درب کوچک بشکه و به وسیله شیر و لوله کشی از بیوگاز تولید شده استفاده شود. با این روش خانواده های روستایی می توانند به راحتی از این گاز طبیعی و سالم استفاده کنند و دیگر نیازی به گاز شهری نداشته باشند. 

با یک محاسبه ساده مشخص می شود که گاز تولیدی از کود سه عدد گاو می تواند پاسخگوی نیاز یک خانواده روستایی باشد و اگر تعداد دام بیشتر نیز باشد می توان خانوارهای بیشتری را گاز رسانی کرد.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۳ از ۵ از مجموع ۶ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰