روش کار دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

روش کار دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله

ترکیدگی لوله های آب از مشکلات رایج این روزها می باشد که برای بسیاری از ساختمان ها اتفاق افتاده است و هزینه زیادی را برای مالکان آنها به دنبال داشته است. در گذشته مشکلات ترکیدگی لوله بسیار زیاد بود به طوری که با ایجاد یک ترکیدگی یا نشتی در لوله های آب هزینه بسیار زیادی بر مالک ساختمان تحمیل می شود و دردسرهای فراوانی برای او به همراه داست.

ترکیدگی لوله های آب از مشکلات رایج این روزها می باشد که برای بسیاری از ساختمان ها اتفاق افتاده است و هزینه زیادی را برای مالکان آنها به دنبال داشته است. در گذشته مشکلات ترکیدگی لوله بسیار زیاد بود به طوری که با ایجاد یک ترکیدگی یا نشتی در لوله های آب هزینه بسیار زیادی بر مالک ساختمان تحمیل می شود و دردسرهای فراوانی برای او به همراه داست. 

حتما شنیده اید که برخی شرکت های خدمات فنی محل ترکیدگی را در لوله ها پیدا می کنند و شاید برای شما هم سوال باشد که این شرکت ها چگونه محل دقیق نشت آب را پیدا می کنند؟ اصلا چگونه ممکن است یک لوله بازکن به راحتی ترکیدگی روی لوله آب را پیدا کند. برای دریافت پاسخ این سوالات کافیست با ما همراه باشید. در مطلب به بررسی روش پیدا کردن محل ترکیدگی لوله ها می پردازیم و در ادامه با دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله و دستگاه نشت یاب آب بیشتر آشنا می شویم.

روش های سنتی پیدا کردن محل نشتی

در گذشته بخاطر این که دستگاه های نشت یاب وجود نداشت افراد تاسیساتی باید به روش آزمون و خطا پیش می رفتند و تمام مکان های نم دار را برای پیدا کردن محل نشتی خراب می کردند که اصلا روش مناسبی نبود اما با امکانان قدیم چاره ای جز این کار وجود نداشت. اما با اختراع دستگاه های نشت یاب آب دیگر وضعیت تغییر کرد و کار تشخیص ترکیدگی لوله به آسانی قابل انجام شد. همچنین هزینه های نشت گیری نیز بسیار کاهش پیدا کرد که همه این موارد مدیون دستگاه های نشت یاب آب است. دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله دستگاه های پیشرفته ای هستند که توسط تکنسین روشن می شود و محل ترکیدگی ها را پیدا می کند.

تصور کنید اگر دستگاه نشت یاب آب وجود نداشت چطور می شد ترکیدگی لوله ها را پیدا کرد. روشهای سنتی پیداکردن محل ترکیدگی کار بسیار سخت و پرهزینه ای بوده است. به این صورت که تکنسین فنی باید چندین نقطه مشکوک به نشتی در دیوار را تخریب می کرد تا محل اصلی را پیدا کند که این کار علاوه بر تخریب بخش های مختلف ساختمان هزینه زیادی نیز داشت. اما امروزه با وجود دستگاه های نشت یاب کار بسیار آسان شده است به طوری که با استفاده از این دستگاه به راحتی محل دقیق ترکیدگی مشخص می شود و دیگر نیازی به تخریب ساختمان نیست.

آشنایی با دستگاه مخصوص نشت یاب آب

حال می خواهیم شما را با دستگاه تشخیص ترکیدگی آشنا کنیم. دستگاه نشت یاب آب دستگاهی است الکترونیکی که با امواج کار می کند. این دستگاه بطور مداوم امواجی را ارسال و دریافت می کند. روش کار دستگاه نشت یاب آب به این صورت است که فرد لوله بازکن این دستگاه را در مقابل لوله یا دیوار قرار می دهد و دستگاه امواجی را به سمت لوله ارسال می کند. این امواج پس از ارسال و برخورد به لوله به سمت دستگاه برمی گردند و مجددا توسط دستگاه دریافت می شود. دستگاه نشت یاب با استفاده از امواج دریافتی طی عملیاتی وجود نشتی آب در لوله را تشخیص می دهد.

در حقیقت دستگاه نشت یاب وجود ترک در لوله را پیدا می کند و وجود ترک در لوله نشانه نشتی آب است. به همین دلیل به این دستگاه دستگاه نشت یاب می گویند. نکته جالب این است که این دستگاه ها می توانند ترکیدگی لوله های درون دیوار ها را نیز تشخیص دهند که همین امر می تواند در پیدا کردن محل نشتی بسیار موثر باشد.

روش کار دستگاه نشت یاب به چه صورت است؟

شرکت های خدمات فنی بسیاری در تهران وجود دارد که اکثر آنها از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله (مادون قرمز) استفاده می کنند. دستگاه های نشت یاب آب یا همان تشخیص ترکیدگی لوله دستگاههایی هستند که به وسیله آنها می توان محل ترکیدگی لوله را پیدا کرد. این شرکتها تبلیغات بسیاری نسبت به این خدمت خود یعنی تشخیص ترکیدگی لوله داشته اند و این باعث می شود که توجه بسیاری نسبت به دستگاه نشت یاب آب پیدا شود و این سوال به وجود آید که دستگاه نشت یاب آب چگونه کار می کند. اگر شما هم می خواهید بدانید دستگاه تشخیص ترکیدگی چیست و چگونه کار می کند با ما همراه باشید.

روش کار دستگاه تشخیص نشتی بسیار ساده است. البته این دستگاه بسیار پیشرفته و حساس است اما همین پیشرفته بودن آن باعث شده کار با آن آسان شود زیرا خود دستگاه همه کار ها را انجام می دهد. تنها کافیست دستگاه را در مقابل لوله یا دیوار مورد نظر بگیرید تا مشخص شود مشکلی در آن وجود دارد یا خیر. اگر نشتی در لوله های آب وجود داشته باشد دستگاه نشان می دهد و شما متوجه می شوید که لوله دچار ترکیدگی شده اند. 

پیشگیری از ترکیدگی لوله آب

برای پیشگیری از ترکیدگی لوله ها باید چند نکته را رعایت نمایید. ابتدا باید سیستم لوله کشی ساختمان را نوسازی نمود. یعنی لوله هایی را که قدیمی هستند و دچار فرسودگی شده اند تعویض نمود. همچنین از تحت فشار قرار گرفتن لوله ها نیز جلوگیری بعمل آید. نکته بعدی پوشاندن لوله ها در فصل زمستان است. این کار باعث جلوگیری از یخ زدگی لوله ها در سرما می شود.

تغییر رنگ یا وجود نم روی دیوار، سقف، توالت، حمام یا آشپزخانه می تواند نشانه نشتی آب درون دیوارها باشد که در اثر ترکیدگی لوله اتفاق افتاده است. در چنین مواردی باید سریعا با یکی از شرکت های خدمات فنی تماس بگیرید تا با استفاده از دستگاه نشت یاب محل نشتی را پیدا کرده و نشت گیری نمایند. در غیر اینصورت نم ساختمان بیشتر خواهد شد و در نهایت باعث تخریب بخشی از ساختمان می شود.

لوله بازکنی خانه پاک با استفاده از دستگاه های مخصوص تشخیص نشتی لوله در کمترین زمان و با قیمت استثنایی نشتی لوله های آب را پس از پیدا کردن نشت گیری می کند. شما می توانید ضمن بهره مندی از خدمات متنوع ما هزینه آنها را طبق تعرفه اتحادیه پرداخت نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۳ از ۵ از مجموع ۲ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰