خطرات استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکن
سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

خطرات استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکن

در زمان گرفتگی لوله فاضلاب اولین انتخاب خیلی ها، محلول های شیمیایی لوله بازکن می باشد. سرعت عمل و قدرت رفع گرفتگی این محلول ها باعث دشه تا استفاده از آنها افزایش پیدا کند و اکثر افراد برای رفع گرفتگی های ساده هم از این محلول های اسیدی استفاده نمایند. همین امر باعث شده استفاده از این محلول ها بسیار رایج باشد و کوچک ترین گرفتگی در لوله هیا فاضلاب هم با محلول های شیمیایی رفع شود. این در حالی است که استفاده از چنین محلول هایی هم برای انسان و هم برای لوله فاضلاب مضر است.

کسانی که به دفعات از محلول های لوله بازکنی استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که این محلول ها خاصیت اسیدی شیمیایی دارند و از این جهت است که به راحتی گرفتگی لوله ها را باز می کننند. خاصیت اسیدی لوله بازکن ها در عین حال که جهت از بین بردن گرفتگی مفید است، می تواند برای سلامت انسان مضر هم باشد. پس باید هنگام استفاده از آنها توجه و دقت کافی را مبذول داشت. بسیاری از افراد به خاطر بی توجهی به نکات ایمنی توسط شوینده ها و محلول های لوله بازکنی مسموم شده اند و حتی برخی به کما رفته و یا دچار معلولیت شده اند.

محلول های شیمیایی لوله بازکنی چه خطراتی دارند؟

همانطور که از نام این محلول ها هم مشخص است ساختار آنها اسیدی و شیمیایی می باشد. اصلا همین خاصیت شیمیایی محلول ها است که باعث می شود با ریختن مقدار کمی از آنها در لوله فاضلاب، گرفتگی ها رفع شود. تصور کنید وقتی محلول با گرفتگی لوله که این راحتی باز نمی شود این کار را می کند، با پوست انسان چه می کند! این محلول ها به خاطر اسیدی بودن بسیار خطرناک هستند و می توانند به سلامت انسان آسیب برسانند.

هنگام استفاده از آنها به هیچ وجه آن را جلوی صورت خود قرار ندهید و بو نکنید. همچنین این مواد شیمیایی نباید با پوست انسان تماس داشته باشند پس هنگام گرفتگی لوله فقط آن را در داخل لوله بریزید و سعی کنید با پوستتان تماس نداشته باشد. برای این کار می توانید از دست کش و ماسک استفاده کنید.

- ایجاد صدمات تنفسی
محلول های شیمیایی از خود بخارات شیمیایی متصاعد می کنند. این بخارها همچون خود محلول برای انسان خطرناک است و در صورت ورود به دستگاه تنفسی انسان باعث آسیب رسیدن به آن می شود. موارد بسیاری مشاهده شده است که فرد با بو کردن محلول از درب بطری یا درب کفشور، دچار صدمات شدید تنفسی شده است. بنابراین به هیچ عنوان این محلول ها را استنشاق نکنید.

- ایجاد صدمات پوستی
اسیدها خاصیت خورندگی دارند و هنگام تماس با اشیاء مختلف در آنها خوردگی ایجاد می کنند. پوست انسان هم در برابر اسید ها آسیب پذیر است و در صورت تماس با آن از بین خواهد رفت. پس هنگام استفاده از محلول ها به هیچ وجه آنها را با پوست خود تماس ندهید و حتما هنگام کار دستکش به دست داشته باشید.

- ایجاد خفگی در انسان

استفاده از هرگونه ماده شیمیایی همچون محلول های لوله بازکن و شوینده های شیمیایی در محیط های بسته و بدون تهویه اکیدا ممنوع است. چون این مواد از خود گازی تولید می کنند که در محیط بسته باقی می ماند و با تنفس شدن آن توسط انسان، در او خفگی ایجاد می شود. اگر به هر صورتی قصد استفاده از این مواد را دارید حتما تهویه را روشن کرده و از محیط خارج شوید.

در ضمن توجه کنید که به هیچ عنوان نباید شوینده ها و لوله بازکن های شیمیایی را با هم مخلوط کرد. زیرا ممکن است مخلوط کردن آنها باعث ایجاد ترکیب شیمیایی جدید شود و به شما آسیب برساند. همچنین در محیط های بسته به هیچ وجه نباید از این مواد استفاده کنید زیرا باعث ایجاد خفگی و مسمویمت انسان می شود.

- ایجاد پوسیدگی در لوله
همانطور که پوست انسان از خسارات محلول های اسیدی مصون نیست، لوله های فاضلاب که عمدتا از جنس پلاستیک هستند هم از قدرت خورندگی محلول ها در امان نیستند. زمانی که محلول را در لوله می ریزید، محلول هم در لوله و هم در گرفتگی لوله خوردگی ایجاد می کند اما به خاطر این که مقاومت لوله بیشتر از گرفتگی ها می باشد، آسیبی به آن نمی رسد و تنها گرفتگی ها از بین می روند. البته لوله هم به ظاهر آسیب نمی بیند اما در واقع لایه نازگی از لوله به وسیله اسید خورده می شود. اگر به مراتب این عملیات تکرار شود در نهایت منجر به پوسیدگی و ترکیدگی لوله خواهد شد. پس نباید در استفاده از این محلول ها زیاده روی کرد و فقط در صورت لزوم این لوله بازکن ها را بکار بگیرید.

اگر لوله فاضلاب شما دچار گرفتگی شده بهتر است از متخصصین این کار بخواهید تا مشکل شما را حل کنند. متخصصین لوله بازکنی خانه پاک با استفاده از ابزارآلات مخصوص لوله بازکنی به راحتی گرفتگی لوله ها را رفع می نمایند و هزینه را طبق تعرفه از شما دریافت می کنند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۵ از ۵ از مجموع ۵ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰