روشهای جلوگیری از گرفتگی چاه توالت
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

روشهای جلوگیری از گرفتگی چاه توالت

قطعا دیده اید برخی از چاه های توالت دچار گرفتگی می شود و آب و فاضلاب درون سنگ توالت بالا می آید و فضای سرویس بهداشتی بوی تعفن پیدا می کند و هیچ کاری نیز از دست فرد بر نمی آید. برای جلوگیری از این چنین گرفتگی هایی در چاه توالت لازم است نکاتی را یادآور شویم با کمک آنها کاری کنید که دیگر چاه توالت دچار گرفتگی نشود و فاضلاب درون آن باقی نماند.

قطعا دیده اید برخی از چاه های توالت دچار گرفتگی می شود و آب و فاضلاب درون سنگ توالت بالا می آید و فضای سرویس بهداشتی بوی تعفن پیدا می کند و هیچ کاری نیز از دست فرد بر نمی آید. برای جلوگیری از این چنین گرفتگی هایی در چاه توالت لازم است نکاتی را یادآور شویم با کمک آنها کاری کنید که دیگر چاه توالت دچار گرفتگی نشود و فاضلاب درون آن باقی نماند. همچنین ما روشهایی را می دانیم که با آنها ی توان گرفتگی لوله فاضلاب توالت را باز کرد.

گرفتگی لوله فاضلاب توالت

این مشکل برای بسیاری از ساختمان ها و سرویس های بهداشتی رخ می دهد و پس از آن دیگر چاه توالت فاضلاب را مکش نمی کند. تفاوتی هم ندارد که ساختان دارای چاه فاضلاب باشد یا خیر زیرا مشکل اصلی در چاه توالت است نه چاه فاضلاب. علت اصلی این چنین گرفتگی هایی عدم رعایت نکات پیشگیری از گرفتگی توالت می باشد که در صورت رعایت این آن دیگر شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود. چاه توالت اصطلاحی است که به لوله فاضلاب یا سیفون توالت گفته می شود و ربطی به چاه فاضلاب ندارد.

رفع گرفتگی چاه توالت و لوله بازکنی آن

وقتی چاه توالت بگیرد فاضلاب درون سنگ توالت تجمع می کند و تصویر بدی از سرویس بهداشتی ایجاد می کند که بسیار مشمئز کننده است. برخی تصور می کنند که مشکل مربوط به چاه فاضلاب می باشد و اقدام به تخلیه چاه می نمایند در حالی که اصلا چنین نیست و این مشکل ربطی به چاه فاضلاب ندارد. بلکه مشکل اصلی در سیفون توالت می باشد و گرفتگی سیفون توالت است که باعث چنین مشکلی شده است. گرفتگی درون لوله فاضلاب توالت ایجاد شده و اجازه عبور فاضلاب را نمی دهد. برای پیشگیری از این گونه مشکلات نظیر گرفتگی لوله فاضلاب توالت باید به نکات فنی کار دقت کنید.

لوله فاضلاب توالت دچار گرفتگی می شود

در بعضی موارد مشاهده شده که افراد هنگام استفاده از توالت هر چیزی را به داخل داخل چاه توالت می اندازند انگار که سیفون توالت سطل زباله است. همین کار باعث می شود این اشغال ها داخل سیفون توالت گیر کنند و جلوی عبور فاضلاب را بگیرد و در نتیجه لوله فاضلاب بگیرد و ناچار به لوله بازکنی شوند. گرچه لوله فاضلاب توالت قطر زیادی دارد و به این راحتی ها بسته نمی شود اما به هر حال باید نکات ایمنی را رعایت کرد. همچنین باید توجه داشت که بعد از هر بار استفاده از توالت چه از نوع ایرانی و چه فرنگی آن باید سیفون را کشید و یا اگر توالت سیفون ندارد مقداری آب در داخل چاه توالت ریخت تا فضولات درون لوله به داخل چاه منتقل شوند. 

بیرون آوردند اشیا از داخل چاه توالت

اگر گوشی شما به چاه توالت افتاد حتما آن را بیرون بیاورید زیرا باعث گرفتگی لوله شده و در نهایت خرج زیادی روی دست شما می گذارد. گوشی شی بزرگی است و می تواند لوله فاضلاب را بکلی مسدود کند و در آن صورت باید هزینه گزاف لوله بازکنی را تقبل کنید. اگر دوست ندارید دستتان را داخل چاه توالت کنید می توانید با استفاده از گیره های مخصوص فاضلابی گوشی خود را بیرون آورید. گیره های فاضلابی ابزاری مفید برای بیرون آوردن اشیاء قیمتی از داخل چاه توالت می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۷ از ۵ از مجموع ۶ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰