مزایای توالت ایرانی بر توالت فرنگی
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷

مزایای توالت ایرانی بر توالت فرنگی

توالت ایرانی و توالت فرنگی دو نوع توالت هستند که امروز در کشور مورد استفاده قرار می گیرند. ایرانی ها عموما از توالت ایرانی استفاده می کنند اما برخی از افراد توالت از نوع فرنگی آن را ترجیه می دهند و از آن استفاده می کنند. برخی از افراد مسن و بیمار نیز به ناچار از توالت فرنگی استفاده می کنند. برخی بر این باورند که هر یک از این توالت ها ویژگی هایی دارد و بر دیگری برتری دارد.

توالت ایرانی و توالت فرنگی دو نوع توالت هستند که امروز در کشور مورد استفاده قرار می گیرند. ایرانی ها عموما از توالت ایرانی استفاده می کنند اما برخی از افراد توالت از نوع فرنگی آن را ترجیه می دهند و از آن استفاده می کنند. برخی از افراد مسن و بیمار نیز به ناچار از توالت فرنگی استفاده می کنند. برخی بر این باورند که هر یک از این توالت ها ویژگی هایی دارد و بر دیگری برتری دارد.

همچنین برخی از افراد یکی از این نوع توالت ها را رد می کنند و مدعی ضرر و زیان آن برای بدن می شوند. در این میان برخی هر دوی آن را قبول دارند و هر یک را دارای ویژگی هایی منحصر به فرد می دانند و استفاده از هر دو را لازم می دانند. حال ما قصد داریم در این مطلب توضیحات مختصری در مورد ویژگی های هر یک از توالت های ایرانی و فرنگی بدهیم و در ادامه آنها را با هم مقایسه کنیم.

پیشینه توالت ایرانی

گفته می شود حمله مغول ها به ایران ایشان برای قضای حاجت چاله ای حفر می کردند و بر روی آن می نشستند و همین باعث شد توالت ایرانی از شکل صندلی و شبیه توالت فرنگی به شکل فعلی در آید. برخی نیز می گویند از زمان اسلام نشستن بر روی زمین رایج شد و قبل از آن توالت ها روی صندلی بوده است. توالت ایرانی که نام اصلی آن توالت شرقی است (زیرا در کشورهای شرقی دنیا از این نوع توالت بسیار استفاده می شود) به طور اشتباه به توالت ایرانی معروف شده است. به هر چه توالت ایرانی و چه توالت شرقی هر دو یکی هستند و به توالتی گفته می شود که روی آن بصورت چمباتمه نشسته می شود که البته این نوع توالت نسبت به نوع دیگر خود مزایایی دارد.

توالت ایرانی چه مزایای بر توالت فرنگی دارد؟

گفته شده حالت نشتن روی توالت ایرانی بهترین حالت برای دفع می باشد و مزایای فراوانی دارد که در نوع دیگر توالت این مزایا وجود ندارد بلکه معایبی نیز وجود دارد. بنابر نظر محققان حالت نشستن روی توالت ایرانی یعنی چمباتمه زدن بطوری که رانها به داخل شکم جمع شوند بهترین حالت برای دفع می باشد که باعث می شود دفع راحت انجام شود و روده و کلیه ها بکلی تخلیه شوند. پس مشخص شد که حالت نشستن روی توالت ایرانی برای دفع آسان بسیار مناسب است.

هنگام نشستن چمباتمه در توالت ایرانی فشار لازم جهت دفع آسان توسط ماهیچه های شکم و ران به روده وارد می شود و در این صورت دفع آسان خواهد بود. حتی در احادیث مذهبی ذکر شده است که اگر سنگینی بدن روی پای چپ قرار گیرد دفع سریعتر و آسانتر نیز خواهد بود و روده بزرگ بطور کلی خالی خواهد شد. بر اساس این تحقیق توالت شرقی یا ایرانی نسبت به توالت غربی یا فرنگی مزایای فراوانی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

لذا بهتر است از توالت ایرانی به جای توالت فرنگی استفاده کنید و اگر درد زانو ندارید و امکان نشستن روی توالت ایرانی برای شما فراهم است بهتر از توالت ایرانی به جای توالت فرنگی استفاده کنید تا سلامتی خود را از دست ندهید. اگر هم مجبور هستید از توالت فرنگی نیز استفاده می کنید حتما به حالت چمباتمه بنشینید که دفع آسانی داشته باشید.

توالت ایرانی بهتر از توالت فرنگی

هر روز بر تعداد افرادی که از توالت فرنگی استفاده می کنند افزوده می شود و تعداد توالت های فرنگی در خانه ها افزایش می یابد. برخی به خاطر بیماری، ناتوانی جسمی، مشکلات زانو و فرسودگی که در اثر پیری حاصل شده است از توالت فرنگی استفاده می کنند و برخی دیگر تصور می کنند که نسخه فرنگی توالت بهتر از ایرانی آن است! اما این موضوع خود مشکل ساز خواهد شد. چطور؟ در ادامه مشخص خواهد شد.

افزایش روز افزون استفاده از توالت فرنگی

در کنار افزایش روز افزون توالت فرنگی در کشور تعداد مشکلات گوارشی نیز بیشتر شده است که یک علتش تغذیه نامناسب و علت دیگر آن توالت است. گفته شده نحوه نشستن بر روی توالت بسیار مهم است. توالت فرنگی که استفاده از آن رونق فراوانی پیدا کرده است علت ایجاد بسیاری از مشکلات گوارشی می باشد. در حقیقت نحوه نشستن روی توالت فرنگی عامل ایجاد این مشکلات می باشد که ما قصد داریم در اینجا روش درست نشستن روی توالت فرنگی را بیان کنیم.

طبق یافته های محققان وضعیت نشستن روی توالت فرنگی یعنی حالت نود درجه اصلا برای بدن مناسب نیست بلکه ضرر نیز دارد. این حالت برای دفع مدفوع بسیار مضر و خطرناک است و بعضا باعث ایجاد بیماری هایی نظیر یبوست و بواسیر نیز شده است. علتش هم این است که در این حالت روده طوری قرار می گیرد که مدفوع به سختی می تواند از داخل آن عبور کند و به بیرون دفع شود. حال از مضرات این نوع نشستن بیشتر بدانید.

مشکلات ناشی از نشستن روی توالت فرنگی

طبق نظر محققان نشستن روی توالت فرنگی با زاویه 90 درجه باعث بروز مشکلات بسیاری در بدن می شود که عمده آنها مربوط به گوارش و روده می باشد. برخی از مشکلات عبارتند از: یبوست، عفونت ادرار، دردهای موضعی، بواسیر و بسیاری از مشکلات گوارشی دیگر.

بررسی های صورت گرفته در خصوص دفع مدفوع و نشستن روی توالت گواهی می دهد که نشستن روی توالت فرنگی برای دفع مدفوع خطر ابتلا به بیماری های یبوست و بواسیر را افزایش می دهد. علت رشد روز افزون این دو و دیگر بیماری های گوارشی نیز ناشی از افزایش تعداد توالت های فرنگی و عدم آگاهی از نحوه صحیص نشستن روی آن است.

 نشستن نود درجه روی توالت فرنگی جای آنها دفع را آسان تر کند باعث فشار به روده و سختی در تخلیه می شود. در حقیقت در این حالت، کانال مقعد به خوبی باز نمی شود و تخلیه به سختی انجام خواهد شد و در نتیجه تخلیه رود روده به سختی و با سرعت کم انجام می شود.

خدمات نصب و تعمیر انواع توالت ایرانی و فرنگی

شرکت فنی مهندسی ایرانیان با باشعار خانه پاک مجری طرح های نصب انواع توالت ایرانی و فرنگی می باشد که در صورت تماید می توانید هر یک از آنها در سرویس بهداشتی خود داشته باشید. همچنین امکان تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی و بالعکس نیز وجود دارد. نصب توالت فرنگی و اتصالات آن، نصب کاسه توالت و راه اندازی فاضلاب آن، تعمیر توالت فرنگی و لوله کشی فاضلاب آن، حل مشکلات تاسیساتی توالت فرنگی و ایرانی از جمله خدمات ما در زمینه توالت می باشد. همین حالا با یکی از شماره های ما تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان در خصوص امور فاضلاب ساختمان نسبت به نصب و راه اندازی توالت اقدام کنید.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۵ از ۵ از مجموع ۹ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰