خطرناک ترین گازهای چاه فاضلاب
شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

خطرناک ترین گازهای چاه فاضلاب

چاه فاضلاب محل تجمع انواع گازهای سمی و فاضلابی می باشد که برای انسان خطرناک است و باعث مصمومیت می شود. برخی از این گازهای فاضلاب عبارتند از هیدروژن سولفوره، متان، گاز کربنیک و آمونیاک که همه این گازها برای انسان مضر هستند.

یکی از اخبار همیشگی حوادث مربوط به چاه های فاضلاب است که یا دچار ریزش شده اند و یا مصمومیت افراد را در پی داشته اند. علت آن هم عدم رعایت نکات ایمنی حفر یا تخلیه چاه می باشد. 

انواع گاز های سمی چاه

اولین و اصلی ترین گاز سمی موجود درون چاه فاضلاب گاز هیدروژن سولفوره است که دورن چاه انباشته از این گاز می باشد و با ورود فرد به داخل آن سریعا دچار مصمومیت و خفگی می شود و به انتهای چاه سقوط می کند. بوی گاز شبیه تخم مرغ گندیده می باشد که بسیار هم بدبو می باشد. مشکل اصلی گازهای سمی این است که با استنشاق و تنفس کمترین مقدار از آنها فرد دچار بی حسی و مصمومیت می شود. 

دیگر گاز موجود در چاه فاضلاب گاز آمونیاک است که بی رنگ است و همچون دیگر گازهای چاه بوی تند و متعفن دارد و معمولا در بالای چاه قرار می گیرد. این گاز بسیار سمی بوده و فرد با اولین تنفس آن دچار مصمومیت می شود و بصورت بی هوش به داخل چاه خواهد افتاد. همچنین این گاز باعث ایجاد سوختگی پوستی نیز می شود.

گاز فاضلاب خطرناک ترین گاز چاه

اما سومین گاز خطرناک چاه گاز کربنیک است که علاوه بر بی رنگ و بی بو بودن بسیار خطر ناک است. این گاز خاصیت اشتعال دارد و به راحتی سوختگی ایجاد می کند. باید توجه داشت که این گاز می تواند فرد را در کمترین زمان ممکن به مرگ برساند.

آخرین گاز چاه یا گاز فاضلاب گاز متان است که آن را با نام گاز شهری می شناسید. این گاز بی رنگ و بو است و باعث مصمومیت می شود و بشدت اشتعال زا نیز می باشد. وجود این گاز در داخل چاه همچون زنگ خطری برای کارگران تخلیه چاه می باشد.

علت اصلی مرگ و میر چاه های فاضلاب وجود این گازهای خطرناک داخل آن است که در اثر بی توجی افراد تخلیه چاهی و کارگران آنها این حوادث رخ می دهد. با کمی دقت در هنگام تخلیه چاه می توان از مرگ میر گازهای فاضلاب کاست.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴ از ۵ از مجموع ۳ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰