اصول ایمنی حفر چاه فاضلاب
دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

اصول ایمنی حفر چاه فاضلاب

سالانه تعداد زیادی از مغنی ها و کارگران به دلیل عدم توجه به نکات ایمنی حفر چاه دچار حادثه می شوند و جانشان را در چاه از دست می دهند. این افراد به خاطر بی دقتی خود گرفتار مرگ می شوند در حالی که می توانند با استفاده از اصول ایمنی حفر چاه جان خود را حفظ کنند.

رعایت نکات ایمنی همیشه اهمیت دارد و حتما باید ایمنی شخص حفظ شود تا بتوان به انجام کار پرداخت. برای جلوگیری از بروز حوادث چاه از قبیل ریزش چاه و یا تخریب آن نکاتی ذکر شده است که رعایت آنها می تواند این مشکل را حل کند. روشهایی که جان افراد را در برابر حوادث چاه حفظ می کند. کارگران تخلیه چاه، کارگران حفر چاه و مغنی ها باید با رعایت این نکات کار خود را انجام دهند.

حفر چاه فاضلاب توسط مغنی های باتجربه

حفر چاه کاری تخصصی و حرفه ای است و برای انجام این کار لازم است ابتدا نکات ایمنی آن را رعایت کرد تا از بروز مشکل جلوگیری شود. رعایت نکات از جانب مغنی و حفار می باشد اما کسانی که به دنبال حفر چاه هستند باید توجه داشته باشند که برای حل مشکلات ریزش چاه یا خفگی می توانند از مغنی های باتجربه و متخصص استفاده کنند تا ضمن حفر چاه مناسب نکات ایمنی را نیز رعایت نمایند.

نکات ایمنی حفاری چاه

اولین نکته مربوط به تهویه چاه است زیرا فردی که چاه را حفر می کند نیاز به تنفس دارد و پس از مدتی اکسیژن درون چاه تمام می شود. لازم است دستگاهی مخصوص تهویه هوا در آن قرار گیرد تا هوای تازه را از درب چاه به داخل چاه هدایت کند. همچنین استفاده از کلاه مخصوص و تجهیزات حفر چاه نیز ضروری می باشد زیرا احتمال سقوط اشیاء مانند سنگ و آجر به داخل چاه وجود دارد. همچنین کارگران باید از طناب های محکم و سالم و سطل های پلاستیکی برای بالا کشیدن خاک استفاده کنند.

نکات مهم حفر چاه فاضلاب

نکات مهم در مورد خود چاه عبارتند از: محل چاه که باید به فاصله حداقل سه متر از دیوارهای ساختمان قرار گرفته باشد. همچنین لازم است چاه فاضلاب دارای دورچینی باشد تا از ریزش دهانه آن جلوگیری شود و دهانه چاه نیز قطر کمتری پیدا کند. برای تخلیه فاضلاب به داخل چاه باید از گلدانی استفاده کرد تا فاضلاب به مرکز چاه ریخته شود و از ریختن فاضلاب بر دیواره چاه و شستن آن جلوگیری شود. زیرا این کار باعث از بین رفتن دیواره چاه و افزایش قطر آن خواهد شد.
حوادث تخلیه چاه

در خصوص تخلیه چاه نیز به همین صورت است و باید نکات ایمنی توسط کارگر و تکنسین تخلیه چاه رعایت شود. البته در مورد تخلیه چاه معمولا حوادث ناشی از خفگی و مسمومیت با گاز فاضلاب است که اگر از شرکتهای معتبر و باتجربه برای تخلیه چاه کمک بگیرید دیگر شاهد این اتفاقات نخواهید بود.

همچنین لازم به ذکر است که اگر ساختمان شما چاه فاضلاب قدیمی دارد و می خواهید از ریزش آن جلوگیری کنید می توانید از شرکتهای خدمات چاه و فاضلاب درخواست کنید تا با ترمیم و نوسازی چاه فاضلاب مشکل شما را حل کنند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۳ از ۵ از مجموع ۳ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰