مراحل رفع گرفتگی لوله فاضلاب کدام است؟
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

مراحل رفع گرفتگی لوله فاضلاب کدام است؟

معمولا لوله های فاضلاب به دلایل مختلفی دچار گرفتگی می شود و دیگر آب نمی تواند از داخل آن عبور کند. در این صورت است فرد متوجه می شود لوله فاضلاب دچار گرفتگی شده است و نمی داند که چه کاری باید انجام داد. افراد در این هنگام سردرگم می شوند و بجای حل مشکل بعضا وضعیت را بدتر نیز می کنند. ما قصد داریم مراحل رفع گرفتگی لوله یا همان لوله بازکنی را برای شما شرح دهیم.

معمولا لوله های فاضلاب به دلایل مختلفی دچار گرفتگی می شود و دیگر آب نمی تواند از داخل آن عبور کند. در این صورت است فرد متوجه می شود لوله فاضلاب دچار گرفتگی شده است و نمی داند که چه کاری باید انجام داد. افراد در این هنگام سردرگم می شوند و بجای حل مشکل بعضا وضعیت را بدتر نیز می کنند. ما قصد داریم مراحل رفع گرفتگی لوله یا همان لوله بازکنی را برای شما شرح دهیم.

گرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی لوله فاضلاب در بسیاری از اوقات به خاطر عدم رعایت نکات ایمنی لوله رخ می دهد. پس نکته اول جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب است به این صورت که از ورود مواد اضافی به داخل لوله فاضلاب جلوگیری شود. این مهم می تواند تا به میزان چشمگیری احتمال گرفتگی لوله را کاهش دهد. اما به هر حال زمانی که لوله دچار گرفتگی شود دیگر نکات پیشگیری کارساز نیست و باید به فکر نکات رفع گرفتگی لوله بود.

هنگام گرفتگی لوله ها افراد دستپاچه می شوند و نمی دانند که چه کاری باید انجام دهند تا مشکل آنها حل شود و در برخی موارد عوض حل مشکل کار را پیچیده تر نیز می نمایند. در اینجا قصد داریم مراحل رفع گرفتگی لوله ها را به شما توضیح دهیم تا هنگام بروز مشکل با خونسردی آن را رفع نمایید.

استفاده از لوله بازکنهای مختلف

پس از مشاهده گرفتگی در لوله ابتدا باید بررسی کنید که آیا واقعا لوله دچار گرفتگی شده است یا این که تنها آب در ظرفشویی یا کفشوی جمع شده است. با بررسی وضعیت و اطمینان از وجود گرفتگی در لوله ابتدا باید با استفاده از دست تلاش کنید گرفتگی را رفع نمایید. اگر گرفتگی مربوط به کفشوی حمام یا لوله فاضلاب ظرفشویی باشد لازم است با دست کار چاه بازکن را انجام دهید و تلاش کنید با فشار هوا گرفتگی را رفع نمایید. اگر گرفتگی ایجاد شده ساده باشد به راحتی با این کار باز می شود و دیگر نیازی به لوله بازکن نخواهید داشت.

پس از آن اگر گرفتگی رفع نشد لازم می توانید از چاه بازکن یا همان لوله بازکن دستی یا تلمبه دستی استفاده کنید. چاه بازکن بسیار کاربردی و مفید است و در رفع گرفتگی های خانگی بسیار مثمر به ثمر خواهد بود. معمولا گرفتگی های فاضلاب ظرفشویی با چاه بازکن رفع می شود. همچنین می توانید از سیخ یا اشیاء بلند نیز استفاده کنید تا با ورود انها به داخل لوله گرفتگی ها باز شوند.

استفاده از محلول های لوله بازکن

پس از این مورد می توانید محلول های خانگی یا محلول های شیمیایی لوله بازکنی را امتحان کنید. محلول ها را داخل لوله فاضلاب بریزید و منتظر بمانید تا پس از چند دقیقه گرفتگی ها رفع شود. این محلول های اسیدی شیمایی تاثیر فوق العاده ای در رفع گرفتگی های سبک دارند و به خوبی آنها را رفع می کنند.

در غیر اینصورت کار کمی تخصصی می شود و خودتان نمی توانید آن را حل کنید زیرا لازم است از دستگاه های لوله بازکنی استفاده شود و شما نه دستگاه مخصوص را دارید و نه روش کار با آن را می دانید. در این صورت است که برچسب های تبلیغاتی لوله بازکنی که روی همه دیوارها نصب است به کارتان می آید و به ناچار باید با یکی از آنها تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا گرفتگی لوله شما را رفع نمایند.

تماس با شرکتهای لوله بازکنی مجاز

در بعضی موارد تازه مشکل شروع می شود. چون افراد پس از تلاش فراوان برای رفع گرفتگی لوله به دنبال شماره تماس شرکتهای لوله بازکنی می گردد تا از آنها بخواهد که گرفتگی لوله را رفع نمایند اما شماره آنها را پیدا نمی کنند. یا در بعضی موارد شماره کلاهبرداران لوله بازکنی را پیدا می کنند و با عدم آگاهی با آنها تماس می گیرند که تماس با آنها همان و خالی شدن جیبشان همان خواهد بود.

هنگام تماس با شرکتهای لوله بازکنی به معتبر و مجاز بودن این شرکت ها توجه داشته باشید و تنها از شرکتهایی درخواست کنید که معتبر باشند و مکان مشخصی برای خود داشته باشند زیرا معمولا لوله بازکن های کلاهبردار تنها یک شماره موبایل می دهند و هیچ مکان مشخصی برای خود ندارند. همچنین هنگام تماس با این شرکتها از دستمزد آنها نیز سوال کنید زیرا شرکتهای مجاز طبق تعرفه اتحادیه دستمزد خود را دریافت می کنند.

لوله بازکنی فوری و حرفه ای

در ضمن اگر مشکل شما جدی است و برای حل آن عجله دارید با شرکتهایی تماس بگیرید که خدمت لوله بازکنی فوری را انجام می دهند و از آنها بخواهید که بصورت فوری لوله بازکنی را انجام دهند. در این صورت تکنسین های لوله بازکنی پس از مدتی در محل حاضر می شوند و ضمن بررسی وضعیت و مشکل لوله به رفع آن با مناسب ترین روش می پردازند.

لوله بازکن های حرفه ای معمولا بهترین و در عین حال ساده ترین راه حل را برای رفع گرفتگی لوله انجام می دهند تا ضمن سریع انجام شدن کار هزینه کمتری نیز به مشتری تحمیل شود. در نهایت نیز لوله فاضلاب را باز شده و بدون گرفتگی به شما تحویل می دهند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۷ از ۵ از مجموع ۳ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰