نکات پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب حمام و دستشویی
دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴

نکات پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب حمام و دستشویی

لوله فاضلاب حمام و دستشویی نیز همچون دیگر لوله های فاضلاب دچار گرفتگی می شود و برای حل مشکل باید اقدام به لوله بازکنی نمود که می توان این کار را خودتان با لوله بازکنهای خانگی انجام دهید و یا از شرکتهای لوله بازکنی برای این کار کمک بگیرید که در هر صورت باید منتهی به رفع گرفتگی لوله فاضلاب شود. 

توالت و حمام یکی از بخشهای اصلی ساختمان است زیرا تمام ساکنین با آن در ارتباط هستند و روزانه چندین بار از آن استفاده می کنند. پس گرفتگی فاضلاب آن می تواند آن را از کار بی اندازد و برای همه اهالی ساختمان مشکل ایجاد کند لذا باید از ایجاد گرفتگی در این دو بخش جلوگیری کرد و یا در صورت ایجاد باید گرفتگی سریعا رفع شود.

روشهای مختلف رفع گرفتگی فاضلاب حمام و دستشویی

روشهای متعددی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب وجود دارد که در مطالب دیگر به آن اشاره شده است که بطور خلاصه می توان به لوله بازکنی با دستگاه، لوله بازکنی با چاه بازکن، استفاده از محلول لوله بازکنی، بکارگیری فنر لوله بازکن و ... که همه این روش ها می توانند به رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام و دستشویی کمک کند.

اما روش دیگری برای حل این مشکل وجود دارد و آن هم پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب حمام و توالت می باشد. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است  لذا در این مورد نیز پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب بهتر از درمان یعنی لوله بازکنی می باشد. روشی برای پیشگیری از گرفتگی تمام لوله های فاضلاب وجود دارد و آن هم جلوگیری از ورود آشغال به داخل لوله می باشد.

گرفتگی فاضلاب حمام

عامل اصلی گرفتگی لوله های فاضلاب و اتصالات آن ورود آشغال و مواد اضافی به داخل لوله است. در خصوص لوله فاضلاب حمام نیز ورود دستمال کاغذی، مو، صابون، سفیداب و ... باعث گرفتگی لوله می شود که نتیجه آن بسته شدن راه آب حمام می باشد. پس تنها کافیست از صافی های مخصوص کفشوی حمام استفاده کنید تا دیگر آشغال ها وارد لوله نشوند.

گرفتگی سیفون توالت و دستشویی

در خصوص توالت اما به خاطر اینکه سیفون و لوله فاضلاب توالت قطر بزرگی دارد معمولا با ورود آشعال دچار گرفتگی نمی شود اما با باقی ماندن فضولات در سیفون پس از مدتی گرفتگی سختی در آن ایجاد می شود که به این راحتی ها باز نمی شود. لازم است پس از هر بار استفاده از دستشویی مقداری آب داخل سیفون ریخته شود تا فضولات داخل آن با فشار آب به داخل چاه هدایت شوند.

در این مطلب به دو نکته اشاره شد که این دو اصلی ترین عامل گرفتگی لوله فاضلاب حمام و دستشویی می باشند و بسیاری از گرفتگی های این دو لوله به این صورت رخ می دهند. پس با رعایت این دو نکته خود را از نیاز به لوله بازکنی راحت کنید و دیگر نگران گرفتگی لوله فاضلاب نباشید.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۸ از ۵ از مجموع ۵ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰