مقالات

گرفتگی لوله های فاضلاب در این روزها برای هر خانه ای رخ می دهد و چیزی که مهم است باز کردن آن می باشد. اما برای انجام این مهم قیمتهای مختلفی توسط شرکتهای لوله بازکنی ارائه می شود که انسان را دچار حیرت می کند. قیمتهایی که از زمین تا هوا فاصله دارند و در هر منطقه ای و توسط هر شرکتی متفاوت می باشند.

اگر گرفتگی لوله فاضلاب برای شما اتفاق افتاده باشد و به دنبال یک لوله بازکن حرفه ای و البته ارزان گشته باشید عنوان «لوله باکنی تنها با ۳۰ هزار تومان» را مشاهده کرده اید و احتمالا برای شما هم سوال به وجود آمده که آیا چنین چیزی وجود دارد یا این که تنها یک شعار تبلیغاتی است و اینکه چطور گرفتگی لوله را با این قیمت ارزان رفع می کنند؟ در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

روزانه در تهران افراد زیادی با مشکل گرفتگی لوله مواجه می شوند و برای حل این مشکل ناچار به تماس با شرکتهای موسوم به لوله بازکنی و تخلیه چاه هستند و همین موضوع باعث شده شغل لوله بازکنی از اهمیت بالایی برخوردار شده و قیمتهای آن دستخوش تغییر شود. تغییر قیمتها در بعضی موارد چند برابر بوده و برخی نیز قیمتهای نجومی اعلام کرده اند. لازم است تعرفه ای برای لوله بازکنی تهران وجود داشته باشد تا این قبیل مشکلات رفع شود.

متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی و رونق گرفتن شهرها گرفتگی لوله های فاضلاب نیز زیاد شده و روزانه شاهد تعداد زیادی گرفتگی در لوله های فاضلاب هستیم که منطقه ونک تهران نیز از این قانون مستثنی نیست. لوله بازکنی ونک تهران توسط بسیاری از شرکتهای خدمات فنی به انجام می رسد که در میان این شرکها تنها برخی از آنها مجاز بوده و تعرفه ارزانی برای این کار دریافت می کنند.

برخی بر این باورند که خاصیت اسیدی شیمیایی شوینده هایی نظیر جوهر نمک و وایتکس توانایی رفع گرفتگی لوله ها را دارد و بر همین اساس از آنها برای لوله بازکنی استفاده می کنند که این کار اصلا درست نیست و خطرات جبران ناپذیری را برای آنها رقم خواهد زد. لازم است نکات ایمنی لوله بازکنی رعایت شده و از روشهای صحیح جهت رفع گرفتگی لوله ها استفاده شود.

بسیار مشاهده شده که لوله فاضلاب را به آرامی مکش می کند و به نظر می رسد مشکلی در لوله رخ داده که ورود فاضلاب به داخل آن با کندی صورت می گیرد. لازم است وضعیت بررسی شده تا مشکل لوله فاضلاب مشخص شود اما در چنین مواردی به نظر می رسد گرفتگی در لوله ایجاد شده است و باید به سرعت اقدام به رفع گرفتگی آن نمود تا گرفتگی ایجاد شده سخت تر نشود.

تعداد زیادی لوله بازکن در شهرها وجود دارند که برخی از آنها مجاز و برخی نیز غیر مجاز و کلاهبردار می باشند. لوله بازکن های کلاهبردار با ظاهری فریبنده و ژست حرفه ای وارد منازل می شوند و با فعالیت های اندک هزینه های زیادی را از مشتری ها دریافت می کنند. این افراد کلاهبردار در لباس لوله بازکن و با یک گالن محلول به این کار مشغول هستند. برای آشنایی با این کلاهبرداران و روش کار آنها این مطلب را تا انتها بخوانید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشهای مختلفی دارد که هر یک از این روشها مخصوص گرفتگی های خاصی می باشد. یعنی هر گرفتگی روش لوله بازکنی خودش را دارد و برای حل مشکل باید از آن روش خاص استفاده کرد. گرفتگی های مختلف لوله ها روشهای مختلفی برای رفع گرفتگی دارند که به بیان آنها خواهیم پرداخت.