مقالات

قطعا دریچه های دایره ای شکل آهنی در کف خیابان ها را دیده اید و برایتان سوال شده که این دریچه ها چیست و چه کارایی دارد و اصلا چرا دریچه های فاضلاب گرد هستند؟ دریچه های فاضلاب یا دریچه منهول فاضلاب در تمام کوچه و خیابان ها وجود دارند و گرد بودن آنها علتی دارد که برای دریافت پاسخ سوال لازم است این مطلب را تا انتها بخوانید تا از علت گرد بودن آنها مطلع شوید.

روشهای رفع نم و رطوبت ساختمان
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷

روشهای رفع نم و رطوبت ساختمان

رفع نم و رطوبت ساختمان یکی از مشکلات رایج در بحث ساختمان می باشد که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. نم کشیدن دیوارها و سقف ساختمان چیز جدیدی نست و ممکن است برای هر ساختمانی بوجود آید. سقف ساختمان، دیوارها، توالت و حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و گلخانه عمده ترین بخش های ساختمان هستند که دچار نم می شوند. در حقیقت مکانهایی دچار نم می شوند که رطوبت زیادی در آنجا وجود داشته باشد و یا این که آب با آنها در تماس باشد.

بعضا مشاهده شده که برخی از آشپزخانه ها بوی بد فاضلاب می دهند و همین موضوع باعث می شود که ساکنین ساختمان آزرده خاطر شوند. بوی بد فاضلاب مخصوصا در آشپزخانه بسیار آزاد دهنده است و باید از بین برود. حتی در بعضی موارد این بو بقدری شدید می شود که به سالن و بخش های دیگر ساختمان نیز سرایت پیدا می کند. دلایل متعددی می توان برای این موضوع پیدا کرد که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت. همچنین نکاتی ذکر خواهد شد که با استفاده از آنها می توان از ایجاد بوی بد نیز جلوگیری بعمل آورد.

گرفتگی لوله فاضلاب اتفاقی است که ممکن است برای هر ساختمانی بوجود آید و این مشکل تنها به دست لوله بازکن ها و شرکت های لوله بازکنی حل می شود. این مشکل وقتی حساس میشود که با یکی گرفتگی ساده کل آپارتمان دچار مشکل شود. یعنی یکی گرفتگی ساده توسط یکی از واحد ها ایجاد می شود و این گرفتگی با ورود به لوله های اصلی فاضلاب آپارتمان باعث ایجاد گرفتگی کلی در سیستم فاضلاب ساختمان می شود.

از جمله مشکلات رایج درخصوص چاه توالت افتادن اشیا به داخل آن است. افتادن اشیاء به داخل چاه توالت یکی از مشکلات رایج این روزها می باشد که گریبانگیر افراد می شود برای آنها مشکل ساز شده است. بسیار مشاهده شده است وسایل افراد هنگام استفاده از توالت به داخل چاه توالت سقوط کرده است. این مشکل وقتی جدی می شود که آن وسیله قیمتی باشد مانند طلا ،گوشی تلفن همراه ، کارت عابر بانک و ... که به ناچار باید آن را بیرون آورید. حتی اگر شی قیمتی هم نباشد ممکن است در آینده باعث ایجاد گرفتگی در داخل لوله شود.

استفاده از خدمات متنوع شرکت های خدمات فنی از جمله لوله بازکنی و تخلیه چاه جز لاینفک زندگی در شهرها به حساب می آید و برای رفع برخی مشکلات فاضلاب و چاه تنها این شرکتها هستند که مشکل ما را حل می کنند. شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه زیادی در شهرها وجود دارند که خدمات متنوعی ارائه می دهند. این خدمات حول محور لوله بازکنی و تخلیه چاه است و عمده خدمات آنها مربوط به چاه و لوله فاضلاب می باشد.

این روزها با افزایش درخواست های لوله بازکنی تعداد کلاهبرداران این کار نیز زیاد شده است به طوری که افراد زیادی از برچسب های تبلیغاتی لوله بازکنی و تخلیه چاه با یک لوله بازکن تقلبی تماس گرفته اند و بعد از حضور در محل از مشتری مبلغ زیادی را طلب کرده است. لوله بازکن های تقلبی شیادانی هستند که علاوه بر تخریب لوله های فاضلاب مبالغ زیادی را از مشتری ها طلب می کنند. برای درخواست لوله بازکنی تنها از شرکتهای معتبر لوله بازکنی درخواست کنید.