مقالات

شرکت های مختلف لوله بازکنی از روشهای مختلفی برای بازکردن گرفتگی لوله های استفاده می کنند. برخی از شرکتها از دستگاههای لوله بازکنی نظیر فنر لوله بازکنی و یا دستگاه تراکم هوا استفاده می کنند و برخی دیگر بصورت دستی اقدام به بازکردن گرفتگی می نمایند. هر یک از این شرکت ها یک روش را مناسب برای بازکردن گرفتگی لوله می دانند و هزینه متناسب با آن را از مشتری دریافت می کنند. در این میان اما برخی از لوله بازکن نماها هستند که هیچ یک از روشهای مذکور را مورد استفاده قرار نمی دهند و روش ساده تری پیش می گیرند.

شرکت های لوله بازکنی تقریبا در اکثر شهرهای کشور وجود دارد اما تعداد آنها در هر شهر متفاوت است. به عنوان مثال در تهران تعداد زیادی شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه وجود دارد که روزانه مشغول کار هستند و با یکدیگر رقابت می کنند. کیفیت کار شرکت ها نیز با هم متفاوت است و همچنین هر یک از شرکتها خدمات متفاوتی ارائه می دهد. خدمات ارائه شده به مشتری توسط شرکت های خدمات فنی و شرکت های لوله بازکنی متناسب با تخصص شرکت و تجربه نیروهای کاری آن شرکت می باشد.

اگر چه با ایجاد شبکه فاضلاب و وجود لوله های فاضلاب دیگر مشکلات چاه های فاضلاب و ریز آنها بسیار کم شده است اما همین لوله ها نیز مشکلاتی را دارند که تنها به دست شرکتهای لوله بازکنی و خدمات فنی حل می شود. مشکلات لوله های فاضلاب از جمله مشکلات اصلی سیستم فاضلاب ساختمان می باشد که برای حل آن باید از شرکت های خدمات فنی فاضلاب کمک گرفت.

امروزه همه ساختمانها دارای چاه فاضلاب و یا شبکه فاضلاب شهری می باشد که بصورت روزانه از آن استفاده می شود. فاضلاب از جمله بخش های اصلی ساختمان می باشد که باید مورد توجه واقع شود و بصورت مداوم مورد بررسی و تعمیر قرار گیرند. چاه فاضلاب و اتصالات مرتبط با آن نظیر لوله فاضلاب، لوله کشی فاضلاب شهری و درپوش های فاضلاب بعلت تماس مداوم با آب و فاضلاب از بین می رود و باید بصورت مداوم وضعیت آن ها را بررسی کرد و از سلامت آنها اطمینان حاصل کرد.

گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی و رفع گرفتگی لوله فاضلاب دو جمله ای است که بسیار آن را شنیده اید. اولی نگران کننده و دومی امیدبخش است. رفع گرفتگی لوله فاضلاب به طور کلی به اموری گفته می شود که به دنبال گرفتگی لوله های فاضلاب انجام می شود و هدف آن بازشدن گرفتگی می باشد. رفع گرفتگی لوله یکی از خدمات اصلی شرکت های لوله بازکنی به شمار می آید به طوری که برخی از شرکتهای خدمات فنی تنها روی این موضوع تمرکز کرده اند و تنها لوله بازکنی را انجام می دهند.