وقتی ظرفشویی میگیرد چه کار کنیم؟
سه شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴

وقتی ظرفشویی میگیرد چه کار کنیم؟

قطعا بسیار برای شما هم پیش آمده که ظرفشویی یا سینک ظرفشویی دچار گرفتگی شده و آب درون آن جمع شده است و دیگر امکان استفاده از ظرفشویی آشپزخانه وجود ندارد و ظروف کثیف و میوه ها در سینک ظرفشویی انباشته می شوند در حالی که امکان استفاده از ظرفشویی وجود ندارد زیرا هر چه که آب باز کنید فاضلاب داخل سینک جمع می شود و همانجا باقی می ماند.

قطعا بسیار برای شما هم پیش آمده که ظرفشویی یا سینک ظرفشویی دچار گرفتگی شده و آب درون آن جمع شده است و دیگر امکان استفاده از ظرفشویی آشپزخانه وجود ندارد و ظروف کثیف و میوه ها در سینک ظرفشویی انباشته می شوند در حالی که امکان استفاده از ظرفشویی وجود ندارد زیرا هر چه که آب باز کنید فاضلاب داخل سینک جمع می شود و همانجا باقی می ماند.

لوله فاضلاب ظرفشویی محل تجمع انواع مواد زاید است. از چربی و روغن و دانه های برنج گرفته تا پوست میوه و باقی مانده غذا و نان که همه در داخل لوله فاضلاب سینک تجمع کرده اند و باعث ایجاد گرفتگی در داخل لوله فاضلاب سینک می شوند. وجود چنین موادی در داخل لوله پس از مدتی سبب ایجاد گرفتگی در لوله شده و در نهایت راه آب ظرفشویی را مسدود می کنند.

علت گرفتگی سینک ظرفشویی

وجود مواد اضافی داخل لوله در نهایت باعث گرفتگی سینک ظرفشویی شده و تنها مشکل شما را زیادتر می کنند. در این زمان است که تازه متوجه می شوید نباید اجازه ورود باقی مانده غذاها را به داخل ظرفشویی می دادید. اما دیگر کار از کار گذشته و راه چاره ای وجود ندارد. لذا باید به ناچار اقدام به لوله بازکنی نمایید و با رفع گرفتگی مشکل را حل کنید. اما چطور می توان چنین گرفتگی را رفع کرد بطوری که لوله فاضلاب ظرفشویی همچون روز اول شود.

بهتر است پیش از ایجاد گرفتگی برای جلوگیری از این مشکل  از صافی های ظرفشویی استفاده کنید تا با این کار ساده جلوی گرفتگی لوله را بگیرید. با این حال اگر مشکل گرفتگی برای شما حادث شد روشهای مختلفی وجود دارد که با آنها می توانید مشکل خود را حل کنید. از روش های لوله بازکنی زمانی باید استفاده کنید که علائم گرفتگی چاهک لوله فاضلاب ظرفشویی مشاهده می شود. در صورت مشاهده چنین مشکلی باید سریعا اقدام به بازکردن گرفتگی لوله نمایید. 

چگونه گرفتگی ظرفشویی را باز کنیم؟

برای حل این مشکل باید چه کاری انجام داد و چطور گرفتگی ظرفشویی را باز کرد؟ چه روشی وجود دارد که در خانه و بدون نیاز به لوله بازکن و شرکتهای لوله بازکنی خودمان گرفتگی ظرفشویی را رفع کنیم؟ برای آگاهی از این موضوع با ما همراه باشید تا روش رفع گرفتگی ظرفشویی را به شما آموزش دهیم. ما روشهایی را به شما آموزش می دهیم که به راحتی گرفتگی های ظرفشویی را رفع کنید و دیگر هزینه اضافی صرف نکنید.

با توجه به این که گرفتگی سینک ظرفشویی از جمله شایع ترین گرفتگی های لوله فاضلاب می باشد لازم است روش های ساده و خانگی برای رفع آن وجود داشته باشد. ما روش هایی مناسب همچون استفاده از آب جوش، استفاده از محلول، چاه بازکن و ... سراغ داریم که در این مطلب برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم. توجه کنید که روش هایی که در اینجا ذکر می شوند همه ساده و خانگی هستند.

- رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با آب جوش

بهترین و ابتدایی ترین راه برای رفع گرفتگی ظرفشویی ریختن آب جوش است. آب جوش به خوبی می تواند گرفتگی ها را باز کند. به این خاطر که آب جوش روغن و چربی را شل می کند و می شوید و با از بین رفتن روغن ها بقیه مواد غذایی نیز آزاد شده و به داخل چاه می روند. اما روش های بهتری وجود دارد که باید قبل از ایجاد گرفتگی انجام شود. این روشها جهت جلوگیری از گرفتگی ظرفشویی می باشد. 

تنها کافیست اجازه ورود مواد اضافی نظیر باقی مانده غذا و زباله های ریز را به داخل چاه ندهید. یعنی به عبارت دیگر تنها آب می تواند وارد لوله فاضلاب شود و دیگر مواد باید با استفاده از صافی ظرفشویی گرفته شوند. استفاده از این صافی ها تا حد زیادی از گرفتگی لوله فاضلاب سینک جلوگیری می کند و خیال شما از بابت لوله بازکنی راحت خواهد شد.

- استفاده از چاه بازکن

اگر ظرفشویی آشپزخانه دچار گرفتگی شود باید آن را با روشهای متناسب خود باز کرد تا هم این کار سریع انجام شود و هم خسارتی به لوله ها وارد نیاید. روشهای مختلفی برای رفع گرفتگی وجود دارد که برای این مورد بهترین روش استفاده از چاه بازکن است که وسیله ای سبک و کاربردی برای حل این مشکل است. لوله بازکن دستی یا به اصطلاح تلمبه دستی لوله بازکنی ساده و کوچک است که بسیاری از گرفتگی های ساده را به راحتی باز می کند. پس مرحله اول استفاده از تلنبه دستی می باشد. 

- محلول شیمیایی لوله بازکن

همچنین می توانید از محلول های شیمیایی مخصوص لوله بازکنی نیز استفاده کنید که این کار می تواند گرفتگی های ظرفشویی را تا حد زیادی رفع کند. اما بدانید که نباید در مصرف این مواد شیمیایی زیاده روی کنید زیرا علاوه بر این که برای سلامتی شما ضرر دارند در لوله فاضلاب نیز پوسیدگی ایجاد می کنند. در صورتی که می خواهید از محلول شیمیایی استفاده کنید حتما نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنید.

- رفع گرفتگی لوله با باز کردن سیفون ظرفشویی

مرحله بعدی بازکردن سیفون ظرفشویی می باشد که راه حل تضمینی و قطعی برای حل مشکل است. در اکثر مواقع گرفتگی ها در داخل سیفون ایجاد می شود و شما با باز کردن سیفون ظرفشویی می توانید به راحتی  مشکل خود را حل کنید و گرفتگی لوله را باز کنید. در حقیقت شما با این کار مشکل خود را بصورت ریشه ای حل خواهید کرد.

اگر با باز کردن سیفون هم مشکل حل نشد لازم است با یکی از شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه تماس بگیرد تا آنها مشکل شما را حل کنند. شرکت های خدمات فنی موسوم به شرکت لوله بازکنی با استفاده از نیروهای مجرب و تجهیزات لازم به راحتی مشکل را تشخیص داده و آن را در کمترین زمان رفع می کنند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۳ از ۵ از مجموع ۳ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰