چگونه گرفتگی لوله فاضلاب حمام را باز کنیم؟
چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

چگونه گرفتگی لوله فاضلاب حمام را باز کنیم؟

در ساختمانها لوله های فاضلاب مختلفی وجود دارد که ممکن است هر یک از آنها دچار گرفتگی شود. مشکل گرفتگی برای تمام لوله های فاضلاب اتفاق بی افتد و آن لوله بطور کامل مسدود شود. در این صورت تنها راه حل این مشکل بازکردن گرفتگی لوله می باشد. یکی از این لوله ها، لوله فاضلاب کفشور حمام است که در بسیاری از موارد به عللی دچار گرفتگی می شود. ما می خواهیم در این مطلب اصلی ترین دلیل گرفتگی لوله فاضلاب حمام را بیان کنیم.

در میان لوله های فاضلاب، لوله فاضلاب حمام جزء مهمترین لوله های فاضلاب می باشد. همه افراد ساختمان از حمام استفاده می کنند و فاضلاب حمام وارد کفشور حمام می شود. به همین جهت می توان کفشور حمام و لوله فاضلاب آن را با اهمیت تلقی کرد که در صورت ایجاد مشکل برای آن کل ساکنین ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد. پس اگر این لوله دچار گرفتگی شود و دیگر آب از کفشوی حمام پایین نرود همه ساکنین دچار مشکل می شوند.

در چنین وضعیتی مهمترین اقدام لوله بازکنی است. باید سریعا با یک تکنسین حرفه ای لوله بازکنی تماس گرفت تا به سرعت مشکل شما را حل نماید. این اولین و ساده ترین اقدام برای حل مشکل است. اما برخی ها خودشان دست به کار می شوند و از روش های لوله بازکنی در خانه استفاده می کنند تا خودشان بدون صرف هزینه مشکل را حل کنند.

چرا لوله فاضلاب کفشور حمام می گیرد؟

همانطور که گفته شد همه لوله های فاضلاب به دلایل مختلف دچار گرفتگی می شوند که لوله فاضلاب حمام هم یکی از آنها می باشد. در عین حال همه گرفتگی های ایجاد شده در لوله های فاضلاب از جمله گرفتگی سینک ظرفشویی، گرفتگی کف شوی حمام، گرفتگی چاه توالت، گرفتگی روشویی و هر نوع گرفتگی دیگر عموما ناشی از ورود مواد اضافی به داخل لوله فاضلاب است. این گرفتگی در بخش سیفون لوله ایجاد می شود. به علت این که سیفون خمیدگی دارد و قطر آن نسبت به دیگر بخش های لوله کمتر است، استعداد گرفتگی لوله هم در آن بیشتر است. به همین خاطر اکثر گرفتگی های لوله در سیفون آن ایجاد می شود.

در لوله فاضلاب حمام هم وضعیت همین طور است. لوله فاضلاب حمام در داخل خود یک سیفون دارد تا از خروج بو و سوسک از داخل چاه جلوگیری نماید. زمانی که چاه حمام می گیرد پس از رفع گرفتگی مشخص می شود که گرفتگی در داخل سیفون بوده است. اما علت گرفتگی لوله فاضلاب هم جالب توجه است.

فاضلاب حمام دارای کف، چربی و چرکهایی است که تماس آنها با لوله فاضلاب باعث می شود کم کم لایه هایی از رسوب در دیواره لوله ایجاد شود. پس از آن ورود مواد زائد همچون مو، صابون، دستمال کاغذی، سنگ پا، سفیدآب، تیغ، و ... به داخل لوله و سیفون حمام گرفتگی باعث تشدید گرفتگی می شود. این مواد پس از ورود به داخل لوله به رسوب های دیواره لوله می چسبند و بخشی از لوله را مسدود می کنند. این گرفتگی پس از مدتی قوت می گیرد و در نهایت لوله حمام به کلی مسدود خواهد شد.

روش جلوگیری از گرفتگی فاضلاب حمام

همه می دانیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در موضوع لوله بازکنی هم جلوگیری از گرفتگی لوله بهتر از لوله بازکنی است. بنابراین باید اقداماتی انجام شود تا به وسیله آن از ایجاد گرفتگی در لوله فاضلاب حمام جلوگیری بعمل آید. ساده ترین راه برای جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب جلوگیری از ورود مواد اضافی به داخل آن است.

این کار را می توانید به راحتی و با استفاده از صافی انجام دارد. صافی های مخصوصی برای کفشورها وجود دارد که با قراردادن آن در کفشور حمام می توان از ورود مواد زائد به داخل لوله جلوگیری کرد و به تبع آن از ایجاد گرفتگی در لوله جلوگیری به عمل آورد. اما همه حمام ها به صافی مجهز نیستند و ممکن است در حمامی صافی مخصوص وجود نداشته باشد. 

در این صورت باید مراقب بود تا صابون و سفیدآب وارد لوله نشوند که اگر وارد شوند باید اقدام به لوله بازکنی نمایید. با تمام این اوصاف اگر به هر صورتی مشکلی در لوله فاضلاب حمام ایجاد شد، باید از روش های مخصوص لوله بازکنی حمام استفاده نمایید.  این روش ها عبارتند از از فنر لوله بازکن و لوله بازکن دستی (تلمبه) که روش اول تنها توسط شرکت های لوله بازکنی انجام می شود. اما روش دوم را می توان در خانه انجام داد.

بازکردن لوله فاضلاب حمام با تلنبه لوله بازکن

اگر خودتان در خانه تلنبه لوله بازکن داشته باشید می توانید با آن بسیاری از گرفتگی های لوله ها را باز کنید و دیگر نیازی به لوله بازکن نداشته باشید. برای بازکردن گرفتگی فاضلاب حمام با تلمبه لوله بازکن کافیست که تلنبه دستی را روی کف شوی حمام قرار دهید و آن را فشار دهید. باید دهانه تلمبه کاملا روی کفشور قرار گیرد و هیچ درزی میان دهانه تلمبه و دهانه لوله وجود نداشته باشد تا تمام فشار هوا وارد لوله شود. در این صورت چند مرتبه تلمبه را فشار دهید تا گرفتگی ها به وسیله این فشارها باز شوند. اگر گرفتگی ساده باشد قطعا با چند فشار چاه بازکن رفع می شود.

اما در صورتی که گرفتگی سخت بود و نتوانستید خودتان مشکل را حل کنید باید از شرکت های خدمات فنی لوله بازکنی کمک بگیرید. لوله بازکن های حرفه ای خانه پاک بصورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به همشهریان تهرانی می باشند. ما پس از بررسی مشکل و پیدا کردن علت آن با استفاده از دستگاه های مخصوص لوله بازکنی به رفع گرفتگی لوله می پردازیم و پس از انجام کار هزینه لوله بازکنی را با تعرفه اتحادیه با شما حساب می کنیم. اگر هر نوع مشکلی در مورد گرفتگی لوله ها دارید با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۳ از ۵ از مجموع ۱۱ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰