سیفون توالت چیست و چه کاربردی دارد؟
جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴

سیفون توالت چیست و چه کاربردی دارد؟

سیفون لوله ای خمیده است که باعث جلوگیری از خروج گاز فاضلاب از داخل چاه می شود. این قطعه ساده خواص بسیاری دارد و وجود آن باعث جلوگیری از نشت بوی فاضلاب به داخل ساختمان می شود. تقریبا تمام لوله های فاضلاب در ابتدا دارای یک سیفون می باشند و وجود آن در سیستم لوله کشی فاضلاب ضروری است.

سیفون طوری طراحی شده که پس از ورود آب مقداری آب را درون خود نگه می دارد و باقی آب ها را از خود عبور می دهد. باقی مانده آب درون سیفون باعث کارکرد سیفون می شود. یعنی وجود آب درون سیفون لازم است و اگر این اتفاق نیافتد سیفون کارایی خود را از دست می دهد.

سیفون توالت

توالت و سرویس بهداشتی نیز در زیر کاسه توالت دارای سیفون می باشد. سیفون توالت باعث می شود بوی فاضلاب به داخل توالت نشت پیدا نکند. تا مادامی که سیفون توالت سالم باشد و در آن آب وجود داشته باشد این کارایی را دارد. اما زمانی که آب داخل سیفون تبخیر شود و یا سیفون دارای شکستگی باشد دیگر کار نخواهد کرد.

 پس مشخص شد کارکرد سیفون ملزم به وجود آب درون آن است. همچنین سیفون توالت همیشه باید خالی از فضولات باشد زیرا وجود آنها در داخل سیفون دستشویی باعث ایجاد بوی بد و گرفتگی لوله می شود و عملا وجود سیفون خاصیتی نخواهد داشت.

سیفون توالت یا فلاش تانک

نکته قابل ذکر این که برخی به اشتباه تصور می کنند سیفون توالت همان فلاش تانک است. فلاش تانک همان منبع آبی است که روی دیوار توالت نصب می شود و یک دستگیره دارد که با کشیدن آن آب به داخل کاسه توالت ریخته می شود. در ضمن همیشه پس از استفاده از توالت باید مقداری آب داخل چاه ریخت تا فضولات باقی مانده در داخل سیفون را با خود ببرد. در توالت هایی که دارای فلاش تانک هستند نیز کار آسان تر شده است.

نشتی سیفون توالت

بعضا دیده شده که در ساختمان های چند طبقه سقف یکی از واحدها دچار نم شده و پس از بررسی مشخص شده که سیفون توالت واحد بالایی نشتی داشته با باعث ایجاد نم شده است. اگر سیفون دچار خرابی شود باید آن را تعویض کرد. تعویض سیفون توالت اگرچه کار آسانی نیست اما توسط شرکت های خدمات فنی انجام می شود.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۴ از ۵ از مجموع ۲۰ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰