آموزش نصب شیرآلات سرویس بهداشتی
پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴

آموزش نصب شیرآلات سرویس بهداشتی

یکی از مهم ترین بخشهای ساختمان شیرآلات و اتصالات آن می باشد که از آنها استفاده زیادی می شود و لازم است به درستی نصب شده باشند.  جهت نسب شیرآلات سرویس بهداشتی و دیگر بخشهای ساختمان باید از استانداردهای این کار اطلاع داشته باشید و نصب شیرآلات را به درستی انجام دهید تا در آینده برای شما مشکلی بوجود نیاید. ما در اینجا قصد داریم روش نصب شیرآلات سرویس بهداشتی و توالت را به شما آموزش دهیم.

یکی از مهم ترین بخشهای ساختمان شیرآلات و اتصالات آن می باشد که از آنها استفاده زیادی می شود و لازم است به درستی نصب شده باشند. جهت نسب شیرآلات سرویس بهداشتی و دیگر بخشهای ساختمان باید از استانداردهای این کار اطلاع داشته باشید و نصب شیرآلات را به درستی انجام دهید تا در آینده برای شما مشکلی بوجود نیاید. ما در اینجا قصد داریم روش نصب شیرآلات سرویس بهداشتی و توالت را به شما آموزش دهیم.

همانطور که ذکر شد یکی از بخشهای مهم ساختمان سرویس بهداشتی است. یعنی دستشویی، توالت و حمام که هر سه شیرآلاتی دارند و شیرآلات در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. پس نتیجه می گیریم اهمیت اتصالات آبی در سرویس بهداشتی بسیار بالا است و باید همیشه سالم و قابل استفاده باشد. برای اینکه این تجهیزات سالم باشد لازم است هنگام نصب به درستی نصب شوند تا مشکلی متوجه آنها نشود.

نکات مهم در نصب شیرآلات سرویس بهداشتی

نگهداری آنها نیز اهمیت دارد و بعد از نصب صحیح شیرآلات باید این تجهیزات به درستی نگهداری شوند تا صدمه ای به آنها وارد نشود. نصب اتصالات سرویس بهداشتی باید توجه افراد باتجربه و آگاه انجام شود تا ضمن رعایت استانداردها تجهیزات نیز به درستی به هم متصل شوند تا در نهایت شیرآلات به خوبی کار کنند. ما قصد داریم روشهای نصب صحیح شیرآلات را به شما آموزش دهیم تا خودتان به راحتی این کار را انجام دهید و یا این که از صحت کار لوله کش مطلع شوید. بهتر است نکات ذیل که در مورد خرید و نصب شیرآلات است را با دقت مطالعه کنید تا به نتیجه آن برسید.

- خرید شیرآلات با کیفیت

نکته اول در خصوص شیرآلات و تجهیزات آب در سرویس بهداشتی کیفیت آنها می باشد. قبل از نصب باید از کیفیت شیرآلات مطلع شوید و جهت خرید شیر و اتصالات آن حتما از مارکهای معروف و با کیفیت خریداری کنید. در این صورت هم از کیفیت محصول مطمئن می شوید و هم در صورت خرابی امکان استفاده از ضمانت آن وجود خواهد داشت. لذا صرف مقدار بیشتری هزینه بهتر از خرابی های آینده است. خرابی هایی نظیر پوسیدگی، نشتی آب، شکستگی، از بین رفتن شیر و سرشیر آن و ... که بعضا هزینه هایی نیز در پی خواهد داشت. بهتر است اجناس گران تر اما با کیفیت تر بخرید تا در آینده نگران خرابی آنها نباشید. 

رعایت نکات فنی و استانداردهای نصب شیرآلات

بعد از خرید شیر و اتصالات لازم است این کار توسط فردی با تجربه و متخصص انجام شود تا کار خوبی انجام شده و به نتیجه مناسب برسد. برخی لوله کش های ناشی تنها ادعای حرفه ای بودن دارند اما در نهایت با روشهای نامناسب و غیر اصولی اقدام به نصب شیر می کنند که باعث می شود در آینده شیرآلات به درستی کار نکنند. بهتر است از لوله کش هایی درخواست کنید که توانایی و تجربه کافی را داشته باشند. رعایت استانداردهای لوله کشی بسیار مهم است و لازم است در این مورد به خوبی رعایت شوند. 

همچنین رعایت نکات فنی لوله کشی نیز بی اهمیت نیست و لوله کش حرفه ای باید تمام این نکات را رعایت کند تا کار خوب از آب در آید. اگر نصب به درستی انجام نشود در آینده باعث ایجاد نشتی در شیر یا دوش خواهد شد. علاوه بر این که می تواند باعث سخت شدن استفاده از شیرآلات را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال اگر لوله کش شیر توالت را در مکان مناسبی نصب نکند در اینصورت به سختی می توان از آن استفاده کرد و در آینده نیز برای شما مشکل ساز خواهد بود. 

بکارگیری لوله کش های با دقت

استفاده از لوله کش با دقت از این جهت مهم است که کار را به درستی انجام دهد. مثلا اگر از شیر توالتی در حمام استفاده شود (که بعضی چنین کاری انجام می دهند) در نتیجه عملکرد خوبی از شیر نخواهید دید و دائما با آن درگیر خواهید بود و در نهایت مجبور به تعویض آن خواهید شد. خسارت وارد نکردن به تجهیزات سرویس نیز نکته مهمی است که بعضی نصاب های بی دقت آن را رعایت نمی کنند و در بعضی موارد دیده شده که به تجهیزات سرویس بهداشتی صدمه زده اند. به عنوان مثال با پرت کردن ابزارهای خود روی کاشی و سنگ توالت باعث ترک خوردگی یا لب پر شدن آنها شده اند.

دیگر مثال که بسیار شایع است سوراخ کاری های بی مورد توسط نصاب می باشد. سرویس کار مورد نظر ابتدا محلی را با دریل سوراخ می کند و در هنگام نصب شیر متوجه می شود که مشکلی وجود دارد و امکان نصب در آن مکان فراهم نیست. لذا سوراخ جدیدی در محلی دیگر انجام می دهد تا شیر را نصب کند. همین کار باعث ایجاد سوراخ اضافه در دیوار و خسارت به شما می شود. پس بهتر است در همان ابتدا از نصاب های حرفه ای در این کار کمک بگیرید.

آموزش کلی نصب شیرآلات توالت و حمام

برخی افراد تمایل دارند خودشان اقدام به نصب شیر نمایند. در این صورت لازم است این بخش از مطلب را مطالعه نمایند. در اینجا ما آموزش نصب شیرآلات توالت را برای شما نوشته ایم و با این آموزش کلی می توانید تا حدودی کار را به انجام برسانید. 

پس از خرید شیر و باز کردن بسته و بیرون آوردن اتصالات مراحل را یک به یک انجام دهید. در جعبه شیر دیواری ۲ عدد لنگی وجود داری که جهت تنظیم فاصله ورودی های شیر با لوله آب روی دیوار می باشد. لازم است سمت کوچک لنگی ها را تفلون بپیچانید که بسته به نوع تفلون شما بین ۲۵ الی ۳۵ دور متغیر است. سپس هر دو لنگی شیر را به لوله روی دیوار وصل کنید و ببندید. سپس پولکی شیر را با دست نصب کنید و بعد از آن واشر را در کف شیر قرار دهید. در نهایت شیر را با آچار فرانسه یا آچاری دیگر روی لنگی ها ببندید. پس از اتمام کار پیچ ها را به خوبی سفت کنید و شیر را یک بار امتحان کنید.

در صورتی که مشکلی در نصب شیرآلات دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا با ارسال تکنسین های حرفه ای خود مشکل شما را حل کنیم. نیروهای ما با رعایت نکات فنی تاسیساتی ساختمان کار را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت انجام می دهند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۷ از ۵ از مجموع ۳ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰