قیمت لوله بازکنی در تهران چقدر است؟
یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

قیمت لوله بازکنی در تهران چقدر است؟

روزانه در تهران افراد زیادی با مشکل گرفتگی لوله مواجه می شوند و برای حل این مشکل ناچار به تماس با شرکتهای موسوم به لوله بازکنی و تخلیه چاه هستند و همین موضوع باعث شده شغل لوله بازکنی از اهمیت بالایی برخوردار شده و قیمتهای آن دستخوش تغییر شود. تغییر قیمتها در بعضی موارد چند برابر بوده و برخی نیز قیمتهای نجومی اعلام کرده اند. لازم است تعرفه ای برای لوله بازکنی تهران وجود داشته باشد تا این قبیل مشکلات رفع شود.

روزانه در تهران افراد زیادی با مشکل گرفتگی لوله مواجه می شوند و برای حل این مشکل ناچار به تماس با شرکتهای موسوم به لوله بازکنی و تخلیه چاه هستند و همین موضوع باعث شده شغل لوله بازکنی از اهمیت بالایی برخوردار شده و قیمتهای آن دستخوش تغییر شود. تغییر قیمتها در بعضی موارد چند برابر بوده و برخی نیز قیمتهای نجومی اعلام کرده اند. لازم است تعرفه ای برای لوله بازکنی تهران وجود داشته باشد تا این قبیل مشکلات رفع شود. با تعیین قیمت مصوب توسط اتحادیه این صنف تا حدود زیادی امکان کلاهبرداری و زیاده خواهی توسط شرکتهای غیرمجاز کاهش می یابد.

رونق لوله بازکنی تهران

در گذشته که شبکه فاضلاب شهری وجود نداشت همه ساختمان ها برای دفع فاضلاب از چاه استفاده می کردند و فاضلاب دفعی ساختمانها به داخل چاه ها می رفت. همین موضوع باعث می شد نیاز دیگری در ساختمانها به نام تخلیه چاه وجود داشته باشد. چاه های فاضلاب پس از مدتی پر می شدند و نیاز بود فاضلاب داخل آنها تخلیه شود و این نیاز تنها توسط شرکتهای خدمات فنی که به آنها شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه نیز گفته می شود رفع می شد.

اما با راه اندازی شبکه فاضلاب بسیاری از ساختمان ها به این شبکه متصل شدند و دیگر چاه های فاضلاب از رونق افتاد. طبیعتا نیاز به تخلیه چاه و شرکتهای مربوطه نیز رفع شد اما همچنان خدمت دیگر این شرکتها یعنی لوله بازکنی رونق دارد و همچنان گرفتگی لوله های فاضلاب وجود دارد.

به علت وجود لوله های فاضلاب در ساختمانهای شهری تقریبا تمام ساختمان ها و ساکنین آنها سر و کارشان با شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه افتاده است و حداقل یک بار از خدمات آنها استفاده کرده اند. خدمات لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله های فاضلاب نیاز اصلی هر ساختمانی است و در تهران به خاطر جمعیت زیاد تعداد زیادی شرکت خدمات جهت رفع گرفتگی لوله ها وجود دارند. این شرکتها دستمزدهای مختلفی برای خدمات خود دریافت می کنند که این قیمت ها نیاز به یکسان سازی دارد.

گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان

همانطور که ذکر شد مشکل گرفتگی لوله برای هر ساختمان رخ می دهد اما این مشکل زمانی جدی می شود که در آپارتمان های چند واحدی رخ دهد و لوله فاضلاب یکی از واحد یا بدتر از آن لوله فاضلاب کل آپارتمان بگیرد. در این صورت است که کل آپارتمان با مشکل گرفتگی لوله درگیر می شوند و فاضلاب از تمام واحد ها بیرون می زند. گرفتگی های کفشوی حمام، چاه توالت، روشویی و ظرفشویی برخی از گرفتگی های رایج در آپارتمان ها می باشند که توسط شرکتهای خدمات لوله بازکنی رفع می شود.

اما در خصوص شرکتهای لوله بازکنی باید گفت که به خاطر افزایش تعداد عملیات های لوله بازکنی در تهران تعداد این شرکتها نیز افزایش یافته به طوری که در لوله بازکنی یک منطقه یا محله رقابت شدیدی بین این شرکتها بوجود می آید.

همین رقابت شدید و افزایش تعداد شرکتها باعث شده نظارت روی آنها کاسته شود و بعضا اصلا نظارتی وجود نداشته باشد. تبلیغات لوله بازکنی و تخلیه چاه روی دیوارها گویای این عدم نظارت می باشد. زیرا هر شرکتی با عنوانی جذاب و فریبنده به دنبال جلب مشتری بوده و در این میان برخی کلاهبرداران نیز از فرصت استفاده می کنند.

عدم نظارت بر لوله بازکنی در تهران

این عدم نظارت تفاوت قیمت ها را به دنبال داشته به طوری که شرکتهای مجاز و معتبر لوله بازکنی که تعداد آنها نیز بسیار کم است تحت نظر اتحادیه بوده و دستمزدهای خود را طبق تعرفه دریافت می کنند. این شرکتها تعداد اندگی دارند و تعداد اندک آنها در میان انبوه شرکتهای لوله بازکنی به چشم نمی آید. گروه دیگر شرکتهای غیرمجاز هستند که از اتحادیه مجوز ندارند و خودشان در این بازار پر هیاهو فعالیت می کنند که البته قیمتهای آنها نیز طبق تعرفه نمی باشد.

گروهی دیگر نیز در بازار لوله بازکنی فعالیت دارند و از شلوغی و عدم نظارت سوء استفاده می کنند. این گروه کلاهبرداران لوله بازکنی هستند که اصلا لوله بازکن نبوده و تنها برای دزدی و سرکیسه کردن مردم به لوله بازکنی مشغول شده اند.

همین موضوع باعث شده قیمت لوله بازکنی در تهران متفاوت باشد و هر شرکتی برای هر منطقه از تهران قیمت متفاوتی ارائه دهد. از قیمتهای پایین و ارزان گرفته تا قیمتهای نجومی و میلیونی که توسط برخی شرکتها ارائه شده اند. همچنین قیمتهای شمال تهران با جنوب تهران نیز تفاوت فاحشی دارد و همین ناشی از عدم نظارت بر این صنف می باشد. با وجود چنین مشکلاتی متاسفانه مردم چاره ای جز فنر زدن برای رفع گرفتگی لوله ندارند و به ناچار با یکی از این شرکتها تماس می گیرند. 

تعرفه لوله بازکنی در تهران

طبق تعرفه اتحادیه (سال ۹۶) قیمت لوله بازکنی ساده حدود ۷۰ هزار تومان بوده در حال که برخی از لوله بازکنها در مناطق رو به شمال تهران دستمزدهایی بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان را دریافت کرده اند. همچنین برای لوله بازکنی با دستگاه فشار هوا نیز اتحادیه تعرفه ۱۰۰ هزار تومان را اعلام کرده حال آنکه شرکتهای مربوطه بیش از این مقدار دریافت می کنند.

در خصوص خدمات رفع گرفتگی توالت های ایرانی و فرنگی نیز وضعیت به همین صورت است و هرچه به شمال تهران نزدیگ تر شویم قیمت ها بالاتر می رود. به نظر می رسد برخی از این شرکتها به ازای کار و عمل پول دریافت نمی کنند و تعرفه کارشان تابع منطقه و محله می باشد.

نرخ مصوب اتحادیه برای خدمات لوله بازکنی

برای جلوگیری از کلاهبرداری و سودجویی برخی شرکتها بهتر است از تعرفه لوله بازکنی در تهران اطلاع پیدا کنید. برای حل این مشکل تعرفه های اعلام شده توسط اتحادیه را در اختیار شما قرار داده ایم. نرخ مصوب اتحادیه برای لوله بازکنی به شرح زیر است.

- قیمت رفع گرفتگی سینک ظرفشویی: ۱۵۰ هزار تومان
- قیمت رفع گرفتگی کفشوی آشپزخانه: ۱۳۰ هزار تومان
- نرخ رفع گرفتگی کفشوی حمام: ۸۰ هزار تومان
- نرخ لوله بازکنی ساده و معمولی: ۷۰ هزار تومان
- تعرفه لوله بازکنی با دستگاه مخصوص: ۲۰۰ هزار تومان
- تعرفه لوله بازکنی سخت دشوار: ۲۵۰ هزار تومان
- قیمت لوله بازکنی کفشوی پارکینگ یا حیاط: ۱۰۰ هزار تومان
- قیمت لوله بازکنی کفشوی بام: ۲۰۰ هزار تومان

لازم به ذکر است برای رفع گرفتگی لوله تنها با شرکتهای مجاز و تحت نظر اتحادیه تماس بگیرید و حتما قبل از درخواست لوله بازکنی از تعرفه و خدمات شرکت لوله بازکنی اطلاعت حاصل نمایید تا از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری بعمل آید. همچنین در صورت مشاهده کلاهبرداران لوله بازکنی به هیچ وجه دستمزد آنها را پرداخت نکرده و سریعا با پلیس تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۵ از ۵ از مجموع ۱۶ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰