باز كردن لوله فاضلاب با نوشابه
سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

باز كردن لوله فاضلاب با نوشابه

برخی بر این باورند که می توان گرفتگی لوله فاضلاب را با نوشابه باز کرد. این افراد تصور می کنند که نوشابه لوله بازکن بسیار خوبی است و تاثیر زیادی در رفع گرفتگی لوله های فاضلاب دارد. به همین دلیل کسانی که تخصصی در لوله بازکنی ندارند تصور می کنند که واقعا نوشابه یک لوله بازکن خوب است. درحالیکه هنوز مشخص نیست که آیا این موضوع حقیقت دارد یا خیر.

با افزایش گرفتگی لوله های فاضلاب و نیاز افراد مختلف به روشهای مختلفی رفع گرفتگی لوله، برخی افراد لوله بازکن و حتی بعضا افراد ناشی و ناآگاه از حوله لوله بازکنی برای جلب توجه کاربران و جذب بازدید خود اقدام به معرفی روش هایی جدید و بعضا احمقانه برای باز کردن لوله ها می کنند. یکی از روش های جدید که لوله بازکنی با نوشابه است که اخیرا توسط برخی افراد مطرح شده است و همین باعث شده شهروندان عادی تصور کنند که واقعا می توان با نوشابه گرفتگی لوله را باز کرد. 

آیا واقعا نوشابه یک لوله بازکن خوب است؟

همانطور که گفته شد برخی افراد مدعی شده اند که می توان با استفاده از نوشابه گازدار گرفتگی لوله های فاضلاب را باز کرد. این افراد معتقد هستند که خاصیت اسیدی نوشابه همچون یک محلول لوله بازکن عمل می کند و ریختن آن در لوله فاضلاب باعث رفع گرفتگی های داخل لوله می شود.  این افراد پس از کمی توضیح در مورد این روش از فرد می خواهند تا نوشابه را به همراه جوش شیرین داخل لوله فاضلاب بریزد. جوش شیرین یک ماده طبیعی است که خاصیت شویندگی خوبی برای لوله ها دارد و بسیاری از روش های خانگی لوله بازکنی به کمک آن انجام می شود.

از این روی فرد کلاهبردار تلاش می کند با ترکیب نوشابه با جوش شیرین از خاصیت لوله بازکنی آن استفاده شود و پس از آن طوری وانمود کند که واقعا نوشابه گرفتگی لوله را باز کرده است. اما افراد عادی که تجهیزات لوله بازکنی را در خانه ندارند و در مورد دیگر روش های لوله بازکنی هم آگاهی چندانی ندارند با مشاهده یک مطلب آموزش لوله بازکنی در خانه می خواهند به راحتی خودشان در خانه لوله بازکنی انجام دهند. به همین دلیل به مطالب جذاب و فریبنده این کلاهبرداران توجه کرده و آن را انجام می دهند. 

هنوز صحت این ادعا ثابت نشده است و به خوبی مشخص نیست که آیا نوشابه در رفع گرفتگی لوله موثر است یا خیر. اگر جستجوی ساده ای در اینترنت انجام دهید متوجه می شوید که هیچ یک از مطالب آموزش لوله بازکنی با نوشابه دقیقا آن را آموزش نمی دهند و به موضوعات دیگر و یا روش های دیگر لوله بازکنی می پردازند. از این جهت می توان به این نتیجه رسید که به احتمال زیاد این روش کذب است.  اگر هم آن را انجام دهید در نهایت شاهد این خواهید بود که یک بطری نوشابه صرف کرده اید و گرفتگی لوله هیچ تغییر نکرده است.

روش های استاندارد برای بازکردن گرفتگی لوله

برای رفع گرفتگی لوله باید از روش های اصولی و استاندارد استفاده کرد. به طور کلی روشهای مختلفی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب وجود دارد که برخی از آنها را می توان در منزل انجام دارد. این روش ها را روش های خانگی لوله بازکنی می گویند.

- استفاده از آب
اگر گرفتگی مربوط به توالت است و سیفون توالت به خاطر تجمع فضولات در داخل آن دچار گرفتگی شده است اصلا نیازی به لوله بازکن ندارید. پرکردن کاسه توالت از آب و باقی ماندن آن برای چند ساعت مشکل را حل کرده و گرفتگی سیفون توالت را باز می کند.

- محلول خانگی (جوش شیرین، سرکه و آب جوش)
جوش شیرین، سرکه، آب لیمو خاصیت اسیدی و شویندگی دارند. ترکیب آنها با آب جوش می تواند یک لوله بازکن خوب خانگی ایجاد کند. گرچه تاثیر آن همچون محلول های اسیدی نیست اما برای گرفتگی های ساده می توان از آن استفاد کرد.

- محلول شیمیایی
برخی از گرفتگی های ایجاد شده در سینک ظرفشویی یا کفشور حمام که ناشی از باقی مانده غذا و لایه های رسوب چربی ایجاد می شوند به راحتی با محلول های شیمیایی باز می شوند. در صورتی که محلول خانگی موثر نبود می توانید از این روش استفاده نمایید.

- تلمبه لوله بازکن
هر یک از این روشهای لوله بازکنی مختص گرفتگی خاصی است. تلمبه دستی هم یک لوله بازکن ساده و بسیار موثر است که برای رفع گرفتگی هایی خاص همچون گرفتگی سینک ظرفشویی و کف شوی حمام می توان از آن استفاده کرد.

- فنر دستی لوله بازکن
فنر های دستی نسخه ساده فنر لوله بازکن است که برای رفع گرفتگی های غیرسخت بسیار مناسب و کاربردی است. این وسیله ساده و کوچک بسیاری از گرفتگی های ایجاد شده در انواع لوله های فاضلاب را باز می کند.

به غیر از موارد فوق روش های دیگری همچون فنر برقی لوله بازکنی، دستگاه تراکم هوا و ... هم وجود دارد که نیازمند تجهیزات است و امکان استفاده از آن در خانه وجود ندارد. اگر مشکل شما با روش های فوق حل نشد به ناچار باید از یکی از شرکت های لوله بازکنی بخواهید تا مشکل شما را حل کنند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۳ از ۵ از مجموع ۳ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰