نکات فنی نصب سنگ توالت ایرانی
دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴

نکات فنی نصب سنگ توالت ایرانی

توالت شرقی یا همان توالت ایرانی توالت رایج در ایران می باشد که در همه ساختمان ها وجود دارد. سرویس بهداشتی و توالت در تمام ساختمان ها وجود دارد و جزء لاینفک ساختمان ها می باشد. پس هنگام ساخت آن باید نکاتی را رعایت کرد تا ساخت آن اصولی انجام شود.

رعایت نکات فنی جهت نصب اصولی کاسه توالت لازم است. از این جهت که توالت یکی از پر استفاده ترین بخش های ساختمان می باشد و باید نکات فنی و استاندارد در آن رعایت شود. علاوه بر ساخت توالت، نصب کاسه توالت هم نکاتی دارد که باید اجرا شوند. هنگام نصب سنگ توالت باید مواردی را در نظر گرفت تا نتیجه کار مناسب و قابل استفاده باشد. در این مطلب برخی از نکات فنی نصب کاسه توالت را بیان خواهیم کرد. 

نکات فنی نصب کاسه توالت

به علت اهمیت زیاد سنگ توالت لازم است جنس آن نیز مهم تلقی می شود. پس جنس سنگ توالت باید چینی دارای لعاب باشد. این نوع سنگ های توالت در تمام فروشگاههای ساختمانی موجود است. همچنین اندازه سنگ توالت نیز مهم است. برخی از کاسه های توالت کوچک هستند که تنها برای ساختمان هایی با جمعیت کم مناسب است. در مکان های عمومی و پرجمعیت باید از کاسه توالت بزرگ استفاده شود.

جهت نصب کاسه توالت باید زیر آن کاملا صاف باشد تا در نتیجه آن کاسه توالت نیز صاف نصب شود. سطح کاسه توالت نیز باید برابر با سطح توالت باشد. یعنی نه بالاتر و نه پایین تر باشد. جلو و پشت سنگ توالت نباید در جهت قبله باشد و همچنین باید با دیوارها فاصله داشته باشد. همچنین عایقکاری کف توالت یعنی زیر توالت جهت جلوگیری از نفوذ آب و ایجاد نم و رطوبت بسیار ضروری است. 

کاسه توالت

اما در مقوله سنگ توالت همه چیز نصب آن نیست. لازم است به نکات خرید آن نیز توجه کافی داشته باشید. یکی از موضوعات مهم در این حوزه انتخاب سنگ توالت مناسب است. در صورتی که جنس خوبی از کاسه توالت را خریداری نکنید ممکن است در آینده مشکلاتی برای شما ایجاد شود. به علاوه این که سنگ توالت با کیفیت قیمت مناسبی هم دارد و قیمت تمام شده آن مقرون به صرفه است.

جنس کاسه توالت ها

به طور کلی کاسه توالت از دو جنس سرامیک و چینی تولید می شود. البته نوع فلزی و استیل آن هم وجود دارد اما مخصوص قطار یا دیگر وسایل نقلیه است و در ساختمان کارایی ندارد. بنابراین برای خرید کاسه توالت برای ساختمان دو دو نوع مذکور پیش روی شما قرار دارد و باید یکی از این دو نوع را خریداری کنید. شرکت های متعددی تولید کننده کاسه سرامیک و چینی هستند که برای خرید می توانید از طریق آنها اقدام کنید. علاوه بر این مدل های مختلف کاسه هم در انتخاب شما تاثیر گذار هستند. چراکه برخی مدل ها زیبا و جذاب هستند که قیمت آنها هم بیشتر است. برخی مدل ها هم ساده و بعضا کوچک هستند که ممکن است قیمت آنها کمتر از مدل های دیگر باشد.

اندازه کاسه توالت یک نکته بسیار مهم و اصلی در انتخاب کاسه می باشد. برای سرویس های عمومی معمولا از کاسه های بزرگ و عمیق استفاده می شود. در حالی که برای منازل و ساختمان های کوچک سنگ های کوچتر مناسب است. اندازه سنگ توالت با اندازه سرویس بهداشتی هم رابطه مستقیم دارد. یعنی اگر محیط سرویس بهداشتی و توالت های آن کوچک باشد، استفاده از کاسه بزرگ مناسب نیست و باید کاسه کوچک مورد استفاده قرار گیرد. اگر هم فضا به اندازه کافی بزرگ باشد، استفاده از کاسه های بزرگ بهتر و مناسب تر می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۳ از ۵ از مجموع ۷ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰